DVI Input - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45

Tråd: DVI Input

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nicholas hos outofsync.dk har Marquee PJ's for salg han, og Danmark er jo like over fjorden :lol:

Er litt i villrede jeg når det snakkes om å skalere HD. Vil ikke HD uansett være best å kjøre passtrough, da dette alikevel er høy oppløsning? Mulig jeg er ute å kjøre nå, og at det er deinterlacing som det da er snakk om :?

Uansett, regner med det blir et Alpha-DVI kort til min egen baby!
    (og en pent lite brukt kvalitets DVDspiller med SDI senere).

Noen som vil kjøpe ferdig moddet Momitsu V880DX? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Tror ikke dette blir noe stort problem for oss med Barco. Det skal ikke være for vanskelig å konvertere et ferdig godkjent hdcp kompatibelt kort for Sony/Marquee til Barco. Man har jo tross alt mulighet for å montere Lido og HDTV komponent kort, så det bør ikke være for vanskelig å få tak i det enn trenger å få tilgang til heller. Eller så kan man lage en ekstern boks, slik som Moon Jong har gjort med sitt kort. Det blir selvfølgelig ikke så enkelt som å sette et kort i en ledig slot slik som det er på feks sony.
    Tror ikke det kommer noen fra filmselvskapene på døra for å sjekke om alt av utstyr er riktig hdcp godkjent. Vis alt dette skulle vise seg å være umulig (noe ingenting er i slike sammenhenger), så får vi sette vår litt til HTPCen der vil det uansett være mulig å spille av HD via RGB.
    Alt dette går vel under samme lov som det DVD-jon ble frikjent for. Vis man har kjøpt en film har man rett til å spille det av på eget utstyr.

Som en siste komentar, vil jeg bare si at film og elektronikk bransjen gjør noe veldig dumt ved kun å tilby hd via HDMI/DVI, da det er mange som ikke har dette på sitt nåværende utstyr. Tror dette vil bremse salget. Rart vis de tørr dette.
    Husk at misbrukte HDCP-chiper kan legges i forbuds-listen som softwaren vil inneholde. Når det gjelder HTPC så er det klart at hele kjeden fra avspiller, grafikk-kort og skjerm må ha HDCP-chip, så det vil ikke komme noe ut av analog-rgb der heller.

Husk at lov-verket har blitt forandret siden DVD-jon. Det er nå forbudt å omgå kopi-beskyttelser, også til privat-bruk i mange land.

Er enig at alt dette vil bremse populariteten, nesten så mye at formatet nesten ikke vil bli merkbart i markedet. Men den største trusselen er likevel populariteten til DVD, folk er så fornøyd med DVD, og det er ikke lenge siden DVD virkelig tok av, så det vil bli vanskelig å bytte ut noe så nytt og populært format som de fleste ikke har noe ønske om å bytte ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Tror grunnen til at Marquee kan benytte internt add-on er p.g.a type strømforsyning denne bruker, og at Barco, Sony o.s.v må benytte ekstern boks, med egen strømforsyning.
    Det er allerede utviklet interne kort som på Ehome. Fra sluten av 80-tallet så har alle data- og graphics-grade sony-projectorer hatt slots for sine input-kort, disse slotene er identiske, slik at alle kort kan brukes i alle modeller.

Det vil selvsagt være mulig å modifisere det interne rgb-input-kortet på Barcoene, men det vil være mye mer tidkrevende og mere kostbart enn de mer enkle løsningene som kan gjøres med egne input-kort til Ehome og Sony.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per J. Jeg er enig at det kan være problemer i praksis med disse løsningene. Kun tiden vil fortelle hvordan dette fungerer i praksis.

Jeg ser for meg en HD-SDI løsning vil være det beste for CRT brukere. Men så får vi se om dette blir en realitet igjen da.

Kjell

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt problemer med å se den helt store gevinsten med å ha innstikks kort med DVI-D, i og med at det egenlige signalet CRT projektoren jobber med og genererer bildet ut i fra er et analogt RGB signal.

En ekstern løsning vil vel også kunne hindre/redusere faren for elektromagnetisk støy som mange digitale prosessorer gjerne er kjennt for å sende ut , og som muligens kan forstyrre de analoge kretsene i projektoren.

At man benytter strømforsyningen i projektoren til å drive disse D/A signal prosessene, er vel heller ikke den store fordelen. En ekstern boks som kun påvirker projektoren gjennom analoge RGBHV signaler inn på port3 på barcoen, må vel være ganske så nært et optimalt oppsett, så vidt jeg kan forstå. :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Per J. Jeg er enig at det kan være problemer i praksis med disse løsningene. Kun tiden vil fortelle hvordan dette fungerer i praksis.

Jeg ser for meg en HD-SDI løsning vil være det beste for CRT brukere. Men så får vi se om dette blir en realitet igjen da.

Kjell
    Er SDI overføring ut av kildemateriale egentlig lovlig nå med de nye lovene, eller har det noen gang vært en lovlig overførings metode fra kopi beskyttete dvd medier? :roll:

DVI-D og HDMI er vel i nært slekskap med hverandre eller?

Har ikke helt satt meg inn i hdmi problematikken / teknologien, annet enn at jeg har hørt om mange problemer der utsyr ikke er hdmi kompatible, og ikke vil vise bilde osv, samt problemer med lengere kabel strekk osv.
    At man også sender lydsignalet i samme kabel, er vel ikke akkurat det store fremskrittet når man mater en projektor med signalet....

Noen som vet om noen gode linker for å sette seg inn i HDMI teknologien og info sikker bruk for ikke å stå med skjegget i postkassa og problemer med kopibeskyttelsen som tydligvis er en stor del av innføringen av denne teknologien.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror problemet er at eksterne bokser ikke får HDCP lisens hvis de skal ha RGBHV ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Tror problemet er at eksterne bokser ikke får HDCP lisens hvis de skal ha RGBHV ut.
    Ja, det er riktig. De vil kun få lisens hvis de har pass-through av det HDCP-krypterte signalet. Å sende signalet videre uten HDCP-kryptering(dvs. f.eks. analog component el. rgb), er imot lisens-betingelsene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ja, det er riktig. De vil kun få lisens hvis de har pass-through av det HDCP-krypterte signalet. Å sende signalet videre uten HDCP-kryptering(dvs. f.eks. analog component el. rgb), er imot lisens-betingelsene.
    Dette stemmer 100%.
    Den boksen er ikke det en vil kalle et "lovlig" produkt ifm HDCP lisens betingelsene.

Kjelli

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonefrie DVD spillere er jo er jo heller ikke lovlig, men et hvert hjem har en.
    Momitsu spilleren kommer jo ferdig sonefri og med scalering av bildet via komponent og rgb via dvi. Ikke akkuratt lovelig. Tror det vil komme blu-ray og hd-dvd spillere fra asia som fjerner hdcp. Det finnes også for mange glupe hoder med CRT projektor som ikke godtar at de ikke får brukt utstyret sitt til å spille av fremtidens hdtv materiale.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trixet nå er at HDCP har revokelister i software'n, så om du spiller av en dvd hvor den falske HDCP lisensen er lagt inn, så blir DVD'en avvist.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli

Kjell
    Er SDI overføring ut av kildemateriale egentlig lovlig nå med de nye lovene, eller har det noen gang vært en lovlig overførings metode fra kopi beskyttete dvd medier? :roll:

DVI-D og HDMI er vel i nært slekskap med hverandre eller?

Har ikke helt satt meg inn i hdmi problematikken / teknologien, annet enn at jeg har hørt om mange problemer der utsyr ikke er hdmi kompatible, og ikke vil vise bilde osv, samt problemer med lengere kabel strekk osv.
    At man også sender lydsignalet i samme kabel, er vel ikke akkurat det store fremskrittet når man mater en projektor med signalet....

Noen som vet om noen gode linker for å sette seg inn i HDMI teknologien og info sikker bruk for ikke å stå med skjegget i postkassa og problemer med kopibeskyttelsen som tydligvis er en stor del av innføringen av denne teknologien.
    Det er som nevnt her. SDI har vel aldri vært "lovlig". Ei heller sonefrie spillere. Og kan aldri tenke meg at Momien med skalert RGB ut er særlig "bra" det heller.

Jeg tror personlig HDCP greiene kommer til å falle helt fra hverandre, med modding av spillere og bokser som stripper protokollen vekk osv.
    Hele greiene er dødfødt.

Kjell

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, SDI er så gammel at kopibeskyttelse er ikke lagt inn. Du snur dette på hodet. Hollywood som leverandør vil kreve HDCP på platene for at noen skal få distribuere dem. Og om noen sender et SDI signal ut i fra det, sendes et hav av advokater avgårde for å stenge den businessen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trixet nå er at HDCP har revokelister i software'n, så om du spiller av en dvd hvor den falske HDCP lisensen er lagt inn, så blir DVD'en avvist.
    Hvor spesifikke er disse "revoke listene" egentlig, noen som vet? er de på linje med mac adresse for nettvekskort eller noe?? har litt vanskelig for å tro at de sånn uten videre kan utestenge tusenvis av lovlig produserte spillere verden over som benytter med samme HDCP lisens chip eller kode, uten at det vil få noen etterspill, som heller virker mot sin hensikt for brangsjen.

Falske HDCP lisenser vil vel settes opp til å benytte samme kode som de lovelige, skjønner ikke helt hva dette skal tjene til egentlig, annet enn å lage problemer for de vanlige brukerene. :roll:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg der Kjelli. Skal de begynne å legge hdcp brikker som ikke blir brukt riktig inn i en liste i software'n blir det bare rot. Tenk om noen bruker en lovlig lisens i sin konstruksjon. Det vil si at feks alle infocus projektorer ikke får spilt av filmene fordi det er denne lisensen som har blitt brukt ulovlig. Blir bare rot av dette, blir det samme som å følge opp de nye antipirat lovene.

Når det gjelder lovene rundt dette er, ligger nok ikke de som bryter hdcp sperren så dårlig ann. Med tanke på de nye lovene er det faktisk lov å bryte kopisperren for å spille av musikk på sin egen mp3 spiller og i bilen. Dette gikk jo flere kjendiser ut å sa i forbindelse med stormen rundt de nye lovene for et par måneder siden. Det er jo ikke snakk om at vi sprerr filmene heller.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooops tenkte på det samme som deg ask4me2, litt seint ute gitt ops:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Er helt enig med deg der Kjelli. Skal de begynne å legge hdcp brikker som ikke blir brukt riktig inn i en liste i software'n blir det bare rot. Tenk om noen bruker en lovlig lisens i sin konstruksjon. Det vil si at feks alle infocus projektorer ikke får spilt av filmene fordi det er denne lisensen som har blitt brukt ulovlig. Blir bare rot av dette, blir det samme som å følge opp de nye antipirat lovene.

Når det gjelder lovene rundt dette er, ligger nok ikke de som bryter hdcp sperren så dårlig ann. Med tanke på de nye lovene er det faktisk lov å bryte kopisperren for å spille av musikk på sin egen mp3 spiller og i bilen. Dette gikk jo flere kjendiser ut å sa i forbindelse med stormen rundt de nye lovene for et par måneder siden. Det er jo ikke snakk om at vi sprerr filmene heller.
    Dette blir ikke noe problem for de som ikke bryter lisensen. Det er de som bryter lisensen og kommer på revokelisten som får problemer. Om infocus havnet på revokelisten, vil den ikke få spillt av plater med HDCP på. Ikke noe teknisk problem med det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal disse produsentene trekke tilbake sine produkter da? blir jo opprør av dette.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke trekke tilbake produktene. Men havner de på revokelisten, får de ikke spille av HDCP baserte kilder. Så enkelt er det. Ikke noe problem for de som ikke jukser.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er krypert informasjon, så jeg vil jo tro at ev. oppdaterte HDCP lisenser legges inn i projektor vha firmware oppgradering.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •