Barco 801s Graphics eller Infocus X1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco 801s Graphics eller Infocus X1?

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en Infocus X1, og har tenkt jeg skulle få den til rundt 10 000,-. Jeg fant nå en CRT projektor på qxl, http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=8966026#qer.
    Jeg kommer til å bruke projektoren omtrent like mye til spilling med pc som film.
    Er dette en godt kjøp, og hva burde jeg velge? Selger Per-Johnny Barco 801s Graphics til denne prisen?

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv en BG801s,som jeg er veldig fornøyd med. Gir et meget bra bilde. Prisen på den PJ som er på Qxl er nok ikke ille,men det kommer jo an på mange ting.........
    Har selv kjøpt to Barco PJ av Per Johnny. Synes det er veldig fint å kjøpe av han,da får du den demonstret,og han er jo en skikkelig ekspert på området.
    Hvis du skal bruke den mye til spilling er vel ikke en tre rørs å anbefale,da kan du få innbrenninger i rørene.
    Dette vet Per Johnny MYE mer om,kanskje han har noen inne nå..

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde blir mye bedre med en CRT projektor!jeg har infocus x1 som funker bra for meg!helt ok bilde.har du plass til en CRT projektor så kjøp det

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor blir det innbrenninger på rørene? Hvordan forhindrer man innbrenninger?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du får innbrenninger på fosfor belegget som er på rørene dersom maskinen blir stående lenge med et statisk bilde (stillestående bilde). Dette er ikke noe som skjer sånn med en gang, men personlig ville jeg bli noe svett dersom ungene hadde glemt å skru maskinen av, og det hadde stått f.eks en windows feilmelding på skjermen over natten.

Innbrenning trenger du ikke være redd for egentlig. Benytt skjermsparer på windows, og ikke kjør for mye på contrast/lysstyrke instillingene. Uansett så vil slike instillinger være innstillet ganske så moderat når PJ benyttes til video visning.

Rent økonomisk så vil en CRT koste mindre i vedlikehold enn en LCD/DLP.
    Da du må bytte en pære til 3-4000kr etter ca 1-3000 timer på en sånn, varer rørene i en CRT over 10000 timer uten problem.

På datagrafikk som f.eks spill, er det mye statisk bilde, spill på en CRT er derfor ikke så populært. I moderate mengder vil det allikevel ikke være noe problem. Passer du på å ikke kjøre denne hart med mye spill og surfing på nettet, men mest for kun DVD, kan du ha en god vedlikeholdsfri PJ oppimot 20000 timer, og det er en film hver dag sånn ca i 20 år 8)

Her er eksempler på forskjellig grad av innbrenning, og viser når du bør bytte rørene: http://rennfast.dns2go.com/crtburn.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et veldig fint svar
    Det vil jo si at så lenge du er forsiktig, får du ikke innbrenninger og kan godt bruke den til å spille. Kanskje jeg da skal prøve meg på CRT i stedet for DLP. Det eneste jeg er litt redd for er innstillingsproblemer, har fått inntrykket av at dette er veldig vanskelig? Står det forklart i bruksanvisningen hvordan du stiller den inn, eller må man finne dette ut selv? Er det egentlig så vanskelig.

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Det er kanskje litt vanskelig å justere inn en tre rørs,til du skjønner funksjonene helt. Må nok regne med noen timer i starten for å få et bra bilde,men det er verdt det
    Jeg har bare vært borti Barco,de er greie å justere inn når du lærer det. Det står forklart i bruksanvisning også. Det er viktig å få grunnjusteringene riktig.
    Jeg kan ikke uttale meg om DLP,da jeg faktisk aldri har sett en i funksjon i en hjemmekino.

Ellers så har du jo forumet her som hjelp også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg snublet over tilbudet på min egen CRT, hadde jeg selv aldrig vært borti disse beistene før. Allikevel var jeg oppe å gå med et bra bilde etter kun et par timer med setup.

Er en fordel om PJ er såpass ny at den har digitalt chassis, og at du kan ta det meste via fjernkontrollen. Husk også at disse er som gode high-end rørforsterkere...10år er ingen alder for en CRT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke jeg klarer å strekke meg så langt over 10k i pris. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe meg "ordentlig" projektor (har en billig ASK A6+) , når jeg kjøper meg ny surround.
    Men hvis d ikke er så vansklig, trodde man måtte være en "ekspert" på området, skal jeg kjøpe meg en CRT. Problemet er bare å finne noen :? Har liten lyst å bestille fra utlandet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til Per Johnny her på forumet!kanskje han har noe projektorer til salgs nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best mellom Barco 801s og Barco Vision 508? Begge selges på qxl.no. 801 for 10k og 508/m lerret for 12k.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Barco 801s er det beste kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bruke linjedobbler på en Barco Graphics 801s? Hvor får jeg kjøpt en slik og hvor mye koster den? Haster med svar!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801s er lysår bedre enn en 508. Linjedobling i 16:9 er ideelt med en 801s, men projectoren aksepterer signaler helt til 94khz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en 801s hvis den er god stand. Du vil ikke angre. De ser riktignok litt gammeldagse ut, men det er helt til ser bildet en slik maskin produserer.

X1 er en ei grei projektor, men jeg ser RGB flimmeret på den veldig godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har linjedobblere fra AnalogWay!Ring 32 226720 og spør etter jan otto