Problemer angående min VPH1001QM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer angående min VPH1001QM

Jeg har hatt min Sony projektor siden 1995. Kjøpte den ny på kampanjetilbud for 55 000kr Jeg har bestandig hatt ett problem som jeg har slitt med. Når en film viser veldig mye hvitt så hopper bildet. Da jeg spurte hva det kunne være så fikk jeg i svar at hvitfargen forstyrret syncfrekvensen til projektoren. Problemet blir litt mindre når jeg benytter s-video inngangen, men da får jeg ikke text på laserdiscene som er et must. Vhold justeringa er benyttet flittig uten resultat.

Siden projektoren har vært ny så har det bestandig vært vanskelig å fått det blåe røret i fokus. Blåfargen har bestandig vært utflytende. Er dette vanlig?
    Kan jeg finne ut hvor mange timer projektoren har vært brukt? En skjult timeteller eller noe. hehe

Hvor mye må jeg ut med for å få en bedre projektor enn den jeg har idag? (Kun nytt er aktuelt) Har kikket på mange 30 000kr Lcd'er men har ikke vært fornøyd. Har hatt en følelse av å sitte å kikke film igjennom hønsenetting.
    Håper noen kan gi meg svar...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Problemer angående min VPH1001QM

Sitat Opprinnelig postet av 1215mk2
    Jeg har hatt min Sony projektor siden 1995. Kjøpte den ny på kampanjetilbud for 55 000kr Jeg har bestandig hatt ett problem som jeg har slitt med. Når en film viser veldig mye hvitt så hopper bildet. Da jeg spurte hva det kunne være så fikk jeg i svar at hvitfargen forstyrret syncfrekvensen til projektoren. Problemet blir litt mindre når jeg benytter s-video inngangen, men da får jeg ikke text på laserdiscene som er et must. Vhold justeringa er benyttet flittig uten resultat.

Siden projektoren har vært ny så har det bestandig vært vanskelig å fått det blåe røret i fokus. Blåfargen har bestandig vært utflytende. Er dette vanlig?
    Kan jeg finne ut hvor mange timer projektoren har vært brukt? En skjult timeteller eller noe. hehe

Hvor mye må jeg ut med for å få en bedre projektor enn den jeg har idag? (Kun nytt er aktuelt) Har kikket på mange 30 000kr Lcd'er men har ikke vært fornøyd. Har hatt en følelse av å sitte å kikke film igjennom hønsenetting.
    Håper noen kan gi meg svar...
    Har hatt flere av denne oppgjennom årene, men ingen har hatt problem med sync.

Projectoren er utystyrt med plast-linser, noe som gir ganske mye utflytning på blått.

Det er ingen timeteller på den.

Er du vant med crt, så vil du finne svakheter med både lcd og dlp. En brukt Barco Graphics 801s til 5-15k vil gi ett bilde som er suverent bedre enn det du har idag.

Newcomer 1215mk2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ditt svar. Jeg har tenkt på å skifte ut projektoren til en litt nyere/bedre. Jeg ser du skriver brukt så det er sikkert en vesentlig økonomisk grunn til det. Visste overhodet ikke at det gikk an å få en god projektor til 15k. Men det er sikkert mange feller å gå.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 801s'en kan jeg gå god for, jeg vurderte å kjøpe den før jeg kjøpte 808s'en min. Rørene er i god stand. det skal sies at jeg ikke hadde av linsene på den når jeg var å så på den, men kunne ikke se noen mørke områder på hvitt bilde. Den prisen tror jeg du kan trekke et par tusenlapper fra... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •