videoprosessor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

videoprosessor

Jeg har en bd 808s som jeg har kjøpt av Per Johnny. Denne er jeg godt fornøyd med, men kunne tenkt meg bedre bilde fra min dreambox for å se Formel 1 og nå til helga begynner jo Skiskytter vm.. Hva burde jeg se etter her tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en som gjør en god jobb med tv, så er det bare noe som har Faroudja DcDi som duger. Derfor så har du ikke så mange valg utenom f.eks. Crystalio eller en Faroudja NativeRateSeries. Ville da anbefale en Crystalio.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så mange valg utenom f.eks. Crystalio eller en Faroudja NativeRateSeries
    Hvordan står en DVDO scaler seg i forhold til disse?
    Den er vel en del rimeligere og etter diverse tester så virker jo den ganske bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RolfB
    ikke så mange valg utenom f.eks. Crystalio eller en Faroudja NativeRateSeries
    Hvordan står en DVDO scaler seg i forhold til disse?
    Den er vel en del rimeligere og etter diverse tester så virker jo den ganske bra.
    DVDO er veldig god på film-basert materiale(les: i utgangspunktet progressivt kilde), men ikke på video-basert materiale som stort sett sports-sendinger er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg det rett da så er det kanskje lurt å vente på hd.dvd spillere i stedet for dvdo scaler til film-basert materiale. Til det jeg spurte om først, så er det disse med Faroudja DcDi som gjelder om en vil ha en klar forbedring av bildet på en crt? Noen som har en de vil bli kvitt?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok muligens være heldig og få tak på en Native rate, men brukt Crystallio??.....Neppe,de er for nye i makedet og såpass dyre at det nok ikke er solgt for mange av dem. Har forøvrig en Centerstage CS-2 med SDI for salg.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter Per J. sitt forslag 100%.
    Få deg en scaler med Faroudja DcDi for tv sendinger.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny

DVDO er veldig god på film-basert materiale(les: i utgangspunktet progressivt kilde), men ikke på video-basert materiale som stort sett sports-sendinger er.
    Mulig dumt spørsmål, men hva regnes laserdisk for da?
    Film eller video?
    Vil en DVDO være bra for visning av LD?
    Eller bør en gå for Faroudja DcDi til laserdisk?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Philips dvd963SA, med DcDi, jeg spurgte også for en stund tiden om bildet blev bedre hvis jeg kjøbte en DVDO, svaret var nei.
    Tror ikke det blir noe nytt bilde utstyr på mig før nytt format evt. kommer....
    Brukte Crystalio tror jeg ikke jeg har sett noen gang...., men jeg kan lete litt....

Edit: nei, fandt ikke noen, men der er et godt utvalg her da : http://www.ivojo.co.uk/scalers.htm

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi brukte nå dvdo til å trylle litt med bildet fra en digital sat tuner til projektoren. ingen tvil om at det bildet ble meget bra, så å avskrive dvdo til fordel for en med DCDi blir litt for enkelt. med forbehold om at crt projektorer reagerer anderledes en en digital projektor. har du testet ut dvdo HD+ Per Johnny? en annen ting er tilgjengeligheten.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en brukt Crystalio VPS2300 tilsalgs for £1400 her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg avtalt et møte med jano for å kjøpe han sin centerstage, så får jeg teste litt med den.. Jeg har en billigscaler (quadscan) fra før så det burde nå ble noe forbedring. Er jo veldig kjekt med bare en ledning frem til pj. Uansett så er nå bildet bra på den barco data 808s jeg fikk av Per J.. Det vel bare slik at en har lyst på litt mere leketøy for å se om det er mer å hente

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg har lest på AVS-Forum, skal en HTPC være bedre enn DVDO-skalerne. Men Crystalio er noen hakk over i kvalitet. Men jeg ble ganske imponert over bildet på min Barco da jeg kjørte Hauppauge PVR USB2, som er ekstern utgave av PVR250/350.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    vi brukte nå dvdo til å trylle litt med bildet fra en digital sat tuner til projektoren. ingen tvil om at det bildet ble meget bra, så å avskrive dvdo til fordel for en med DCDi blir litt for enkelt. med forbehold om at crt projektorer reagerer anderledes en en digital projektor. har du testet ut dvdo HD+ Per Johnny? en annen ting er tilgjengeligheten.
    Kan vel heller snu dette om og spørre deg om du har sammenliknet scaler med DcDi mot en som ikke har DcDi med videobasert materiale som f.eks Dvdo scalerne?

Kjelli

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er relativt lite interessant å snu det på hodet. jeg spurte ikke deg. men ja jeg har sett videobasert materiale på en projektor med dcdi, samt at jeg har gjort det samme med denons nye slagskip som har innebygget scaler med dcdi. poenget mitt har aldri vært å disse faroudja som til tross for en del feil, er en meget bra scaler, poenget var hvorfor man bare avfeier dvdo som ubrukelig i forhold til dcdi? det jeg lurte mest på var om det er forskjell på å bruke en dvdo på crt kontra en dlp feks.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er relativt lite interessant å snu det på hodet. jeg spurte ikke deg. men ja jeg har sett videobasert materiale på en projektor med dcdi, samt at jeg har gjort det samme med denons nye slagskip som har innebygget scaler med dcdi. poenget mitt har aldri vært å disse faroudja som til tross for en del feil, er en meget bra scaler, poenget var hvorfor man bare avfeier dvdo som ubrukelig i forhold til dcdi? det jeg lurte mest på var om det er forskjell på å bruke en dvdo på crt kontra en dlp feks.
    Ingen har sagt at DVDO er ubrukelig, men at DcDi er meget bedre på videobasert materiale. Og til slutt jeg bruker både crt og digitale projectorer. Og spør du meg så ser både Dvdo og Faroudja bedre ut på Crt, men det svaret var vel ganske ventet. 8)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at du spurte Per J. om dette. Sorry.

K

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Ingen har sagt at DVDO er ubrukelig, men at DcDi er meget bedre på videobasert materiale. Og til slutt jeg bruker både crt og digitale projectorer. Og spør du meg så ser både Dvdo og Faroudja bedre ut på Crt, men det svaret var vel ganske ventet. 8)
    selvfølgelig ser det bedre ut på crt'en. hvem selger faroudja scalerne her til lands egentlig? kunne vært en ide å ta inn en til test. regner med de ligger på omtrent samme pris som dvdo siden de sammenlignes med hverandre? hvilken scaler har du nå per johnny? ikke den nrs'en fra forrige årtusen håper jeg :wink:

edit: hadde du prøvd dvdo hd+ hjemme? store minusen med den er mangelen på krysskonvertering av hdmateriale. greier faroudja scaleren det?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Jeg ser nå at du spurte Per J. om dette. Sorry.

K
    :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder