Widescreen og IRIS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Widescreen og IRIS

Lurer på om det er umulig å få IRIS2 på min barco 808s til å fungere skikkelig hvis jeg har et widescreenlerret?
    Får alltid "no pattern" feilmelding når jeg prøver å "align" eller "align from midposition".
    Ser at det bare er 3 synlige horisontale striper, mot normalt 5 ( den øverste og nederste er "blanket" ut)
    Er det mulig å "trykke" sammen iris sitt "synsfelt"?
    ops:

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, men hvorfor bruker du iris i utgangspungtet? Du vil garantert gjøre en bedre jobb selv manuelt :wink:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må beare drite i den der irisen. Gjør det manuelt.
    Iris kan til nøds brukes for finjustering etter en stund når det er først manuelt satt opp.

K

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem. Husk at du først må justere inn kameraet så du får 00 som værdier både horisontalt og vertikalt. Bruk kun align, ikke from midposision.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Skal ikke være noe problem. Husk at du først må justere inn kameraet så du får 00 som værdier både horisontalt og vertikalt. Bruk kun align, ikke from midposision.)

Til Jano: har sentrert kameraet, 0 i verdier både horisontalt og vertikalt, bare "touch up" som virker.(klarer bare ca 70 i fokus, er det nok?)
    Men kanskje et poeng å stille manuelt? Hva gjør dere iris-eiere der ute?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd IRIS3 på min solgte BG1208s/E... bare TØV 8), spesielt på widescreen bilde. Tror systemet er laget for PC bilde som er mer 5:4?

Det viktige som dette systemet ikke klarer og som er nr 1 - mekanisk innstilling. Hvis den mekaniske justeringen er 100% så er manuell justering enkel... Mange pot'metre å skru på for å nullstille de digitale kretser og. En service-manual vil hjelpe deg der.

Jeg har gjort som vane med:
    1.) Sette alt til "midposition"
    2.) Full mekanisk justering med ekstern kilde (unngå internt genererte test pattern) og ett bra program som f.eks NEC eller Philips monitor test tool
    3.) Manuell justering av pot'ene for R-G-B justeringer + H-V husteringer osv
    4.) Digital finjustering

- for å få en stabil PJ bør en holde alle digitale innstillingsverdier innenfor 30%-70% (helst 40%-60%), alt utenfor "tyner" de digitale krester.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders thorsen
    (Skal ikke være noe problem. Husk at du først må justere inn kameraet så du får 00 som værdier både horisontalt og vertikalt. Bruk kun align, ikke from midposision.)

Til Jano: har sentrert kameraet, 0 i verdier både horisontalt og vertikalt, bare "touch up" som virker.(klarer bare ca 70 i fokus, er det nok?)
    Men kanskje et poeng å stille manuelt? Hva gjør dere iris-eiere der ute?
    Hei Anders!
    Iris3 er nok den versjonen som er"best"til 16:9.Dette fordi du kan sette skjermstørrelse med cursorer.
    Jegt foreslår at du bruker blanking til å blanke ned til der du vil den skal justere.Det er også viktig at det er helt mørkt i rommet.Ikke hør på de som sier at Iris er "tøv"Jeg synes det er et fint verktøy til en rask justering av ny kilde.Så kan du eventuelt finjustere selv etterpå!(særlig når du er blitt dreven på det!)
    Good Luck!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •