Synspunkter om tilstanden på Barco Graphics 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synspunkter om tilstanden på Barco Graphics 800

Det kom noe over meg en kveld og jeg skrudde av linsen på min Barco. Jeg har ingen erfaring med å se "wear" så jeg tok noen bilder av rørene slik at andre her inne med mer erfaring kanskje kan komme med kommentarer til bildene. Run Time er på ca 6200h (hvorav jeg har kjørt rundt 700h siden oktober 2004.)

Så også at de fleste delene var merket med det samme serienummeret, men noen deler hadde et annet. Blant annet alle tre rørene hadde ikke dette nummeret. Grøn og rødt hadde etterfølgende nummer. Det blå røret var merket med et høyere nummer. Tok bilder av disse nummerene også.

Har et bilde av merkeskiltet på linsene også, går ut i fra at dette er original utstyr.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du tar av linsene og bruker hvitt lys (ikke vanlig lommelykt) og kan ikke se noe wear så er det svært lite eller ingenting wear.
    Er det matt hvitt på flaten er det bra. Det skal IKKE være noe tegn til krystallstuktur el på crt skjermen.

Siste testen er å kjøre opp et hvitt eller grått bilde og bruke maks av fosforet. Kan du ikke se noe tegn til det "gamle" slitasjefeltet er rørene i knallform. Selv om du skulle kune skimte det gamle slitasjefeltet er dette som regel ikke noen katastrofe. Så lenge du er fornøyd med bildet er det det viktigste. Det skal veldig lite slitasje til før du faktisk kan se det "gamle" slitasjefeltet, så dette betyr ikke at rørene er utslitt.

Bilder slik du har tatt er umulig å vurdere utifra. Men de forteller noe om rørene er brunsvidde eller ikke. Om logo innbrenninger ol er der.
    Når det er sagt så ser det bra ut ifølge de bildene, og det er nok ikke behov for å skifte rør på en god stund.

Det blå røret har et rart grønt skjær over seg, jeg regner med det har med fototeknikken å gjøre. Tips her er å ikke bruke blits.

Kjell

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    hvis du tar av linsene og bruker hvitt lys (ikke vanlig lommelykt) og kan ikke se noe wear så er det svært lite eller ingenting wear.
    Er det matt hvitt på flaten er det bra. Det skal IKKE være noe tegn til krystallstuktur el på crt skjermen.

Siste testen er å kjøre opp et hvitt eller grått bilde og bruke maks av fosforet. Kan du ikke se noe tegn til det "gamle" slitasjefeltet er rørene i knallform. Selv om du skulle kune skimte det gamle slitasjefeltet er dette som regel ikke noen katastrofe. Så lenge du er fornøyd med bildet er det det viktigste. Det skal veldig lite slitasje til før du faktisk kan se det "gamle" slitasjefeltet, så dette betyr ikke at rørene er utslitt.

Bilder slik du har tatt er umulig å vurdere utifra. Men de forteller noe om rørene er brunsvidde eller ikke. Om logo innbrenninger ol er der.
    Når det er sagt så ser det bra ut ifølge de bildene, og det er nok ikke behov for å skifte rør på en god stund.

Det blå røret har et rart grønt skjær over seg, jeg regner med det har med fototeknikken å gjøre. Tips her er å ikke bruke blits.

Kjell
    Jepp, sliter med hvitbalanse på kameraet i mørke rom, det blå røret er helt hvitt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et klistermarke på baksiden av fjernkontrollen hvor det sto:

AVteknikk AS
    tlf 03 88 11 80

Har søkt etter dette firmaet på nettet men finner ikke noe om det.

Noen som kjenner til dette?

Hadde vært litt moro å få greie litt om historien om projen, bytting av deler osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Fant et klistermarke på baksiden av fjernkontrollen hvor det sto:

AVteknikk AS
    tlf 03 88 11 80

Har søkt etter dette firmaet på nettet men finner ikke noe om det.

Noen som kjenner til dette?

Hadde vært litt moro å få greie litt om historien om projen, bytting av deler osv.
    Firmaet holdt til i Drammen, og forsvant engang på midten av 90-tallet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •