Linser på plass - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 130 av 130
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan lett flytte den inntil 20 cm framover

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en mail til Bjørn H,jeg tror han selger HD-144 linsene også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjørn H selger både Hd-144 linsene og adapterne, har kjøpt begge deler av han og fikk det i går

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kom prisen på?
    Gratulerer med nye linser

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Er det HD-8 linser på Barco 1208s/2?
    Hakke peil, det er bare noe plastgreier... Per Johnny dette må du svare på.
    Har man løftet litt rundt på disse HD-8 revB linsene, får man visse misstanker om at det stort sett er linsehuset og innfestnings braketten som er av plast, og at linseelementene består av optisk glass, og ikke plast, noe som er mer vanlig i billigere dårlige linser. Hvordan plast linsehus eller et metallisk linsehus gjør det sammenlignet med hverandre, er ikke så godt å si egentlig, plast har vel ofte en mindre utvidelses koeffisient pga temperatur forandring enn mange av de matallene som blir brukt i linsehus, men mange foretrekker og setter de metall infestede og metall hus HD8 linsene som bedre enn de i plast, noe som kanskje kommer av metallets bedre varmeledning og et mer likt og stabilt forløp i størrelses forandring fra gang til gang. Alle de Hd-144 linsene jeg har vært borte i, har metallisk linshus, men plast innfestnings brakett.

Hd-8 har optisk oppløsning 10 lp/mm og står seg vel ganske godt mot ekte plastliner som for eksempel en TAC-4 med 5 lP/mm. Hvor høy oppløsning HD-144 linsene har til samenligning , vet jeg ikke, Hd-145 er f.eks oppgitt med 8 lp/mm ,men hd144 virker litt mer forsegjort og bedre coated og bedre strølys dempet innvendig enn hd-8, samt at de gjerne er fargefilrert for rødt og grønnt, som vel gjør den store forbedringen.

Hd-144 har en litt mindre brennvidde og "lys styrke" (blender verdi) enn HD8, noe som gjør at HD-144 er mer vidvinklet og har litt større dybdeskarphet, og bør derfor være lettere å få justert inn skarpt, selv om man må flytte projektoren litt nermere lerretet. Erfaringer med å gå fra HD-8 til HD-144 er vel stort sett possitive, med litt bedre kontrast, redusert halo effekt og sist men ikke minst bedre og riktigere rød og grønn farger for projektorer som ikke er fargefiltrert med farge i glykolen i rørene da. Det negative er at man får litt mindre lysutbytte, må flytte projektoren litt nermere lerretet hvis man ikke går opp på bildestørrelse da... samt at innfestningen på HD-8 og HD-144 linsene ikke passer direkte overens, så man må bygge om/bytte linseinnfestnings platene som også crt rørene er festet til på projektoren eller modifisere linsene for å kunne få de til å passe sammen.

Dette http://www.crtht.com/lens_project.htm er vel den vanligste måten å gjøre ommbyggningen på for BG808s og BD808 projektorene, men har også sett noen som bygger om HD-144 linsene med noen forings ringer for at linsehuset skal passe inn i HD-8 linshus braketten og man dermed fremdeles kan benytte den trinnløse schiemflug justeringen, for de som har det på orginalt og som måtte ønske å fremdeles bruke den.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...ighlight=HD144
    Kanskje det siste også er måten å gjøre det på for å kunne benytte HD-144 linser på 1208 og 801 osv. også. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-144 linsene koster 2500 og adapterne 3750.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt problemer med med at skruehullene på adapterne ikke passer? For det har jeg! :evil:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,jeg tror at det var en på avsforumet som hadde fått adaptere med for små hull!jeg tror at han borret større hull selv.
    Men det beste er vel å ta kontakt med Bjørn H?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine passet veldig bra