Linser på plass - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 130
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [quote="Jano"] En annen ting som også var int. er at Per Johnnys utsagn om at en G-70 lett slår en 808s med HD-144 linser bare er tull. Bjørn kom rett fra en jobb med en G-70 med strøkne rør og kunne bekrefte dette. quote]

8) Du har 808s, og har kjøpt svært mye av han, hva tror du han vil fortelle deg :evil: . Han har også ekstremt god kunnskap og fartstid på 808s, og dette var hans første bekjentskap med G70, som trenger ganske andre erfaringer for hale ut 'jucien' av. Jeg har drevet med G70 siden 1999, og itillegg sett stort sett alle 808s'er som Bjørn har hatt(bortsett fra din).

Jeg og Bjørn er både enige og uenige om mye, uten at vi blir uvenner av den grunn, det er det som gjør hverdagen artig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg har drevet med G70 siden 1999, og itillegg sett stort sett alle 808s'er som Bjørn har hatt(bortsett fra din).
    Lurer litt på hva som skiller bildekvaliteten på G70 og BG808s mest, er det elektronikken og nøyaktigheten til systemet frem til opptegning på fosforet, eller det obtiske optiske systemet med LC obtikk på G70 kontra BG808s "GC" med Hd8 eller HD-144 linser, som gjør det største kvalitets utslaget. Noen formening om dette Per Johnny?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Jeg har drevet med G70 siden 1999, og itillegg sett stort sett alle 808s'er som Bjørn har hatt(bortsett fra din).
    Lurer litt på hva som skiller bildekvaliteten på G70 og BG808s mest, er det elektronikken og nøyaktigheten til systemet frem til opptegning på fosforet, eller det obtiske optiske systemet med LC obtikk på G70 kontra BG808s "GC" med Hd8 eller HD-144 linser, som gjør det største kvalitets utslaget. Noen formening om dette Per Johnny?
    Det er samme billedrør i Sony G70 og NEC XG-LC. Hvis man har fulgt med på det amerikanske forum noen år, så er det ingen tvil at NEC XG-LC har blitt holdt som referanse godt over BG808s. Det siste par år har det også kommet frem at G70 pga av sine elektronikk og gode konstruksjon er enda bedre, noen som jeg har prøvd å fortelle dem lenge før de oppdaget det selv.

Når det er sagt, så er de alle siste generasjons 8" EMF, og det som er avgjørende for hva som ser best ut, er tilstand og innstallasjons-kunnskap om den enkelte modell.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny: Ingen som har intensjoner om å bli uvenner her, men ditt utsagn om at G-70 "banker lett" en modifisert 808s er vel drøy? Hvaslags sammenligningsgrunnlag har du? Og hvilke modifisert 808s bruker du som referanse?Tror heller ikke du skal blande inn hva jeg har kjøpt av Bjørn, for det er ikke svært mye annet enn selve "arbeidskraften" som uansett er gull verdt. :wink: P.S. Bjørn har aldri hatt den 808s som jeg har, den henta jeg selv i England.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Per Johnny: Ingen som har intensjoner om å bli uvenner her, men ditt utsagn om at G-70 "banker lett" en modifisert 808s er vel drøy? Hvaslags sammenligningsgrunnlag har du? Og hvilke modifisert 808s bruker du som referanse?Tror heller ikke du skal blande inn hva jeg har kjøpt av Bjørn, for det er ikke svært mye annet enn selve "arbeidskraften" som uansett er gull verdt. :wink: P.S. Bjørn har aldri hatt den 808s som jeg har, den henta jeg selv i England.
    Du har rett til å si hva du vil, selvsagt. Jeg begynte med farge-filtrering med linser(bl.a HD144) allerede i 2000, og det tok ganske lang tid å overtale noen personer at det var et prosjekt som de kanskje skulle ta en nærmere titt på. Jeg er glad at det har ført til at mange har blitt meget fornøyd med sine 808s'er! :wink:

Men hva vet vel jeg, en liten naiv crt-amatør! :roll:

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 1208s/E med HD-144 linser nærmer seg vel G70 nivå??

JGH

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kikket litt på noen måleresultater jeg gjorde i 2002.

Forskjell i ANSI kontrast mellom HD8/HD144 2-5% i favør HD144.

Forskjell i ANSI kontrast mellom HD144/HD18B(LC) over 40% i favør HD18B(LC).

Dette betyr at du med HD18B linser får ett mye mer 'real-like' bilde enn med vanlige non-lc linser. Kontrast og detaljer i bilde med mye lys blir langt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell
    En 1208s/E med HD-144 linser nærmer seg vel G70 nivå??

JGH
    Projectoren din er i så god tilstand, at jeg ville ikke ha byttet den med selv med en 9" crter uten at jeg hadde sjekket ut at 9" crt'en virkelig hadde vært bedre.

Husk at 8" EMF som 808s, Nec XG og Sony G70 i god tilstand, totalt sett er bedre enn de fleste nest siste generasjon 9 tommere. Har selv hatt Ehome 9500 i moderat tilstand, og hadde glatt byttet den mot en 808s i perfekt tilstand.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene pisse konkurransen dette

En G70 er veldig bra greier. En moddet 808S er og bra greier.
    Det koker mest ned til installasjon, tilstand på rør/maskin, kabler, dvd spiller, signalprosessering osv osv.

Er ingen absolutter her.

K

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er NEC XG 110LC en bra projektor?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Rene pisse konkurransen dette

En G70 er veldig bra greier. En moddet 808S er og bra greier.
    Det koker mest ned til installasjon, tilstand på rør/maskin, kabler, dvd spiller, signalprosessering osv osv.

Er ingen absolutter her.

K
    Det sa jeg allerede da jeg besvarte første spm om G70'en, ikke alle som fikk med seg dette. Det alle ikke får med seg, er at hvis noen sier at noe er bra, så betyr ikke det at alt annet er dårlig, selvom noen sier at noe er klart bedre, så kan den objektive forksjellen være liten.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke snakke om at kvaliteten på inspillingen av dvd'en betyr langt mer enn forskjellen på disse projene.

Aner jeg en oppgradering til en G70 Jano?

*Mr Spock begynner å spare penger til brukt 808s*

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Er NEC XG 110LC en bra projektor?
    Kjøpte både en NEC XG110LC og en Sony G70 helt ny i 2000. Ekstremt bra begge 2. Ikke mye forskjell på de i bildekvalitet, men Nec XG er ekstremt vanskelig å håndtere og få til fungere optimalt med mange forsjellige signaler, der er G70'en helt suveren. Konstruksjonen av G70'en er også overlegen. XG'ene kommer også i 3 revideringer. Det er ett must å ha 2. eller aller helst 3. revidering, men 3. revidering er sjelden da de produserte bare en 'batch' av den før de ga seg.

Men husk Nec XG trenger 'hush-box', den har hhv 12 og 13 vifter non-lc og lc.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut.Kanskje jeg kjøper en NEC eller en G70.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    For å ikke snakke om at kvaliteten på inspillingen av dvd'en betyr langt mer enn forskjellen på disse projene.

Aner jeg en oppgradering til en G70 Jano?

*Mr Spock begynner å spare penger til brukt 808s*
    Så mye kvalitet som Jano har fått inn i 808s'en så er det helt uaktuelt. Hans neste steg må være en BG1209s, Cine 9 eller G90.

En siste gang det er kun små forskjeller mellom siste generasjon 8" EMF projector i lik tilstand. Men det er lov å foretrekke en foran de andre alikevel. ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut.Kanskje jeg kjøper en NEC eller en G70.
    Da må du til USA, og jeg vil ikke anbefale NEC XG pga vanskelighetsgrad. Den er også umulig å få til bra hvis noen har vært inne i den å skrudd på ting som ikke skal røres, og det har blitt gjort på de fleste brukte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Curt er vel flink?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Curt er vel flink?
    Han er en man trygt kan kjøpe av, men han vet dessverre fint lite om billedkvalitet. Spør du om fargekalibrering og fargefiltrering så får du ett stort ???? tilbake!

Det du kan være trygg på er at han 'backer' opp sine salg 250%.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen oppgradering/nedgradering/utskifting/salg eller bytte aktuelt, og skulle det bli aktuelt noen gang å selge leiligheten så følger barcoen med i salget......Kan ikke klare å tenke meg EN eneste grunn til at den skal ned av taket nå. :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra