Linser på plass - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 130
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Er det fargefiltrede linser på Sony G70?
    G70'en har liquid-coupled lenses med fargefiltrerte c-elementer. 8) Rangerer G70'en noen hakk foran selv en modifisert 808s. Så har den jo også ett penere design. Glemte jeg å si at jeg selv bruker en G70. :twisted:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *drømmer*

hva er realistisk å måtte betale for en CRT som kan utfordre det digitale som eksisterer nå og en liten periode frem i tid?

MÅ man ha flaks og bekjente for å få det til, eller finnes det selgere som man kan stole på, og allikevel være heldig med kvaliteten?
    Jobber selv med AV og monterer en haug med dlp/lcd projektorer i løpet av året, men det er svært sjelden jeg opplever å se noen bedrifter som har gamle/gode barcoer liggende og slenge for å si det sånn...

DrE

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du får vel en god 801s til drøye 10 lakser, og du skal lete en god stund etter digital pj som slår bildet på den...

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    G70'en har liquid-coupled lenses med fargefiltrerte c-elementer. 8) Rangerer G70'en noen hakk foran selv en modifisert 808s. Så har den jo også ett penere design. Glemte jeg å si at jeg selv bruker en G70. :twisted:
    Per J. Hvordan vil du si støynivået er på en G70 i forhold til en moddet 808S?
    Så en G70 vil du si er en bedre maskin en 808S moddet altså? Selv hvis 808Sen har linsemodden og krem tilstand på rørene?

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Per J. Hvordan vil du si støynivået er på en G70 i forhold til en moddet 808S?
    Så en G70 vil du si er en bedre maskin en 808S moddet altså? Selv hvis 808Sen har linsemodden og krem tilstand på rørene?

Kjelli
    Når det gjelder bildet, hvis tilstand på billedrør er lik, så slår G70'en lett en modifisert 808s, men forskjellen ville nok ikke oppleves som store for noen som ikke har sammenlignet dem over en lengre periode.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så rare forskjellen i Sonys favør, hvis det i det hele tatt er noen. Har du sett en moddet BG808S Per Johnny? Og så har vi en fordel da veit du.....Tilgang på deler :wink:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Component video input orginalt på en Sony G70 så man ikke trenger å kjøpe Component video kort?det er vel også mulig å få kjøpt en ny ubrukt G70 fra usa?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Det er vel ikke så rare forskjellen i Sonys favør, hvis det i det hele tatt er noen. Har du sett en moddet BG808S Per Johnny? Og så har vi en fordel da veit du.....Tilgang på deler :wink:
    Jeg ser en stor forbedring i favør Sony. 8)

Har også Nec XG projectorer med både HD144(luftkoblet) og HD18B(liquid-coupled-samme somG70), og det er ingen tvil om at kontrast og detaljer i mørke partier øker betraktelig med HD18B. Fordelen med HD144-linsene er at de er veldig lette å stille inn, noe som er mye mer kronglete med HD18B-linsene(de er virkelig tidkrevende).

Tilgang på deler er unødvendig på Sony, de går ikke i stykker. :lol: Seriøst jeg har aldri hatt feil på Sony projectorer og jeg har hatt mange. De eneste jeg har hatt feil på er 1292'er som er ett kjent feilskjær i Sony-historien, den er ett studium i dårlig konstruksjon i motstykke til D50, G70 og G90. Hvis man skulle likevel klare å ødelegge noe, så er det nok av delemaskiner å få tak i.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Component video input orginalt på en Sony G70 så man ikke trenger å kjøpe Component video kort?det er vel også mulig å få kjøpt en ny ubrukt G70 fra usa?
    Han som kjøpte opp rest-lagret til Sony sitter på en del ubrukte G70er. Husker ikke hva han skulle ha for de, men han skal ha 8000 dollars for D50 og 25000 dollars for en G90, så helt fordelaktig er det ikke.

Han kjøpte over 200 G90'er i 1999, og da gikk salget ganske gått. Det sies at han fortsatt sitter med over 125 G90'er, så han er nok nødt til å sett prisene kraftig ned etterhvert.

Ja G70'en har Component inn for standard component og HD720p og 1080i.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125 G-90....Han bor nok uten kjerring. Dem hyler jo for en stakkars liten 808.... :twisted:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125 G-90....Han bor nok uten kjerring. Dem hyler jo for en stakkars liten 808.... :twisted:

Ble det mye hyling?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125 stykk G90 = 13,75 tonn med CRT projektorer :lol: Bare tanken får gulvet til å svikte.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyling og hyling, tja i begynnelsen var det jo noe, nå er det mer stille resignasjon. Du får ta turen opp fra Sandefjord når Crystalio er på plass og projen er i taket. Håper i begynnelsen av påsken. Ikke mer en 10.min til Stokke. :lol:

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per Johnny: Glemte å spørre om oppsettet på den eller de modifiserte BG808S du har sett. Kjørte noen med Crystalio, og isåfall hvordan så det ut? Er spent.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyling og hyling, tja i begynnelsen var det jo noe, nå er det mer stille resignasjon. Du får ta turen opp fra Sandefjord når Crystalio er på plass og projen er i taket. Håper i begynnelsen av påsken. Ikke mer en 10.min til Stokke. :lol:
    Det spørs om det er lurt, etter det jeg har hørt om Crystalio burde bildet på din 808s bli utrolig bra.

Selv er jeg veldig fornøyd med bildet på min htpc matede BG800 - og det spørs om jeg er like fornøyd med det bildet etter å ha sett et oppsett som du får etterhvert.

Det kan bli en meget dyr erfaring.... Du vet oppgraderingsdjevelen.

PS. Stokke er et flott sted.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes da værre djevler????? Morro er det hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags oppsett har du ellers? Kan ikke finne deg på minHjemmekino, vært moro hvis du la inn litt bilder og spec på utstyret ditt der.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også Crystalio på plass, den eminente B.Hegelstad, Norges CRTKONGE har vært her og montert, justert, skrudd og fiksa. Ble meget bra med HD-144 linser+ Crystalio, flotte bilder, vel verd kronene.
    Mr.Spock: Sto en reportage om kinoen i DVD&Hjemmekino nr.7/2004, men skal prøve å få tatt noen bilder og lagt ut noe.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også Crystalio på plass, den eminente B.Hegelstad, Norges CRTKONGE har vært her og montert, justert, skrudd og fiksa. Ble meget bra med HD-144 linser+ Crystalio, flotte bilder, vel verd kronene.
    Mr.Spock: Sto en reportage om kinoen i DVD&Hjemmekino nr.7/2004, men skal prøve å få tatt noen bilder og lagt ut noe.
    Har bladd litt i noen gamle blader, var det du som hadde crt'en i et bord og hadde B&W høytalere?

Hvor mye forbedring på vanlig dvd film synes du Crystalio'en gir i forhold til htpc eller annen scaler (f.eks dvdo hd)?

Uansett grattis!

Det gjelder å se film nå da? Selv har jeg fått snart 1000 timer på min Barco siden oktober..........

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den reportasjenen,ja. Når det gjelder å sammenligne med HTPC og andre scalere kan jeg vanskelig svare da jeg kun har kjørt centerstage CS-2 mot min 808s. Crystalio banker den lett, noe som også fremkom av Bjørn sine måleresultater. En annen ting som også var int. er at Per Johnnys utsagn om at en G-70 lett slår en 808s med HD-144 linser bare er tull. Bjørn kom rett fra en jobb med en G-70 med strøkne rør og kunne bekrefte dette. Hmm...1000 timer på en kort stund ja, ikke dårlig Mr.spock, jeg har vel totalt brukt min 510 timer på 28 måneder :lol: Må nok skjerpe meg...

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •