HJELP!!! Hva kan jeg gi for denne BG 808s'n??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!!! Hva kan jeg gi for denne BG 808s'n??

TRENGER HJELP!!! Har kjøpt en BG 808s, -97 modell med runtime 1215 timer som skulle ha strøkene rør, men når jeg fikk av linsene så var di ikke det. BLÅTT rør: Hele fosforet er krystallaktig, noe slittasje og svak tekstinnbrenning, og det ser ut som små steinsprut på glasset på røret ca 7-8 stykker, og når jeg skrur på projektoren så"gnistrer" det inni røret "peaker" ut blått lys, dette er værst langs kantene på røret, men blir værende en stund,men blir borte når den blir varm.(Så blått rør må nok skiftes) GRØNT rør: Samme "steinsprut" som på blått rør men mindre i størelse, 10-11 stykker, og det ser ut som en sprekk i glasset foran røret, men det er nok ikke det for det flytter seg med hvordan jeg lyser inn i røret. og en liten "V" nede på røret midt på. RØDT rør små "steinsprut" 7-8 stykker. Generelt: Linsene har noen riper, knekt lokk over innebygd fjernkontroll, ett svakt lysskjær øverst på alle rør(mulig dette skal være sånn)Rasteret sto utenfor på ene siden oppe.Det firma som hadde denne byttet den ut fordi den ikke ga nok lys, så den er nok drevet hardt. Han skal ha 14K for denne men jeg vet ikke hva jeg evt kan gi. Kan levere den tilbake hvis jeg ikke vil ha den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet den med bilde. Ta ett helt hvitt bilde, og se på hvert enkelt hver for seg. Hver farge skal da ha en jevn og ren struktur. Er bildet på en av fargene av spot-aktig karakter, så snakker vi krystallisering av fosfor, og vil gi en skitten statisk hinne over bildet, som er ille med rolige bilder og helt ødeleggende ved bevegelser i bildet.

Den må være drevet ekstremt hardt for å få det så tidlig. Bullfire hadde det også på en 808s med kun 700 timer.

Lys-stripen øverst i billedrørene er normal.

For å gi deg råd om du skal beholde den heller ikke, kommer an på hvordan inntrykk du har av selv bildet på den. Har den krystallisering på alle billedrør, så er den ikke verdt noe som helst, siden 3 nye billedrør vil sette deg tilbake 40-50k.

Har altfor mange ganger hørt selgere som sier, den har helt strøkne billedrør :evil: ! Det har jeg opplevd kun på under 5% av de 808s'ene jeg har håndtert.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som alle 3 røra er mer eller mindre ødelagt.
    Den er ikke verdt noe som helst hvis det er slikt som det høres ut som.

Kjelli

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff uff uff, dette hørtes ikke bra ut. Som Per Johnny sier er dette mest sannsynlig tilsvarende feil som det var på min. Det at det røde røret også viser tegn til å ha samme feil er ikke bra. Nesten alle BG808s jeg har sett har hatt strøkent rødt rør selv om de to andre har hatt kraftige innbrenninger. Denne maskinen har nok blitt kjørt sinnsykt hardt ja. Jeg ville heller ikke ha satset på å bytte 3 rør på den. Har du betalt for den, eller har du mulighet til å levere den tilbake?
    Det med "steinsprut" i glasset trenger ikke å syns på bilde, men merkene må ha kommet av en eller annen grunn. Det blåe røret som har kortsluttet i min BG808s maskin, hadde et par slike tilsvarende merker. Mulig det kan komme av en kraftig utladning når røret kortslutter(dette er bare en mulig teori), kan det høres fornuftig ut Per Johnny? Skjalg, hvordan er det med det røde og det grønne røret når du slår den av, bloomer de da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de bloomer ikke, de virker egentlig ganske ok. Virker som det blå røret er samme som du hadde ja Bullfire. Det bloomer også når jeg skrur den av. Har ikke prøvd og kjøre bilde på den enda, for jeg viste ikke om det var noe vits. Jeg kan levere den tilbake hvis jeg ikke var fornøyd. Kan evt høre om han vil gå ned i pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt på linsene igjen og det som så ut som steinsprut på glasset, er luftbobler i glasset på røret, er det normalt?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luft bobler kan ha kommet i frakten eller når den har blitt snudd, kommer nok mest sansynlig til å forsvinne tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kortslutning i røret når det er som jeg forklarte om det blå røret?
    Hvis det viser seg at bildet er ok på grønnt og rødt rør, så jeg slipper unna med skifte av bare det blå røret, hva kan jeg gi for den?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også bytte rør på min BG808s :? data-innbrenning på blått rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye måtte du gi for den Rusty, eller vil du ikke si det? Må nok skifte blått rør på min også. Hvor hye skal du ha for HD-144 linsene dine Rusty?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skjalg
    Nei de bloomer ikke, de virker egentlig ganske ok. Virker som det blå røret er samme som du hadde ja Bullfire. Det bloomer også når jeg skrur den av. Har ikke prøvd og kjøre bilde på den enda, for jeg viste ikke om det var noe vits. Jeg kan levere den tilbake hvis jeg ikke var fornøyd. Kan evt høre om han vil gå ned i pris?
    Ta og sett opp bilde på den, det er ingen annen måte å finne ut tilstand på.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Per Johnny skal prøve det i kveld.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linsene har jeg solgt.Tror ikke at jeg gidder å bruke penger å tid på denne projektoren,Sony rør er så dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt bilde på den og prøvet litt, har ikke lagt sjela mi i justeringa, for den står bare midlertidig på ett bord. Kan ikke se noe egentlig galt med bildet bortsett fra antydning til innbenning midt i bildet, men veldig svakt og ikke sjenerende. Blir ikke noe "tåkete" på det blå røret heller, men det blir sikkert bedre med ett nytt. De "steinsprutene"/boblene jeg så i glasset, ser jeg heller ikke noe til. Så jeg er posetivt overasket. Vet ikke om dette ga noen pekepinn på noe prisforslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt bilde på den og prøvet litt, har ikke lagt sjela mi i justeringa, for den står bare midlertidig på ett bord. Kan ikke se noe egentlig galt med bildet bortsett fra antydning til innbenning midt i bildet, men veldig svakt og ikke sjenerende. Blir ikke noe "tåkete" på det blå røret heller, men det blir sikkert bedre med ett nytt. De "steinsprutene"/boblene jeg så i glasset, ser jeg heller ikke noe til. Så jeg er posetivt overasket. Vet ikke om dette ga noen pekepinn på noe prisforslag?
    Vanskelig å gi noe forslag uten å ha sett bilde. Hvis du kjøper fra en bedrift, så vil jeg klaske til med ett redusert tilbud, siden de sa at den var perfekt, men likevel har litt innbrenninger, de går sikkert med på ett prisavslag da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei kjøper den av en jeg kjenner, men han har ikke brukt den og trodde rørene var strøkene. Men jeg pratet med han nå, og fikk ett tilbud jeg ikke kunne si nei til. Får sette den opp i taket og få noen drevene til og ta jobben og justere den for meg. Så får jeg vurdere rørbytte når en som kjenner 808s'n har sett på den. Høres dette fornuftig ut? Tror ikke jeg har råd til rørbytte før jeg setter den i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei kjøper den av en jeg kjenner, men han har ikke brukt den og trodde rørene var strøkene. Men jeg pratet med han nå, og fikk ett tilbud jeg ikke kunne si nei til. Får sette den opp i taket og få noen drevene til og ta jobben og justere den for meg. Så får jeg vurdere rørbytte når en som kjenner 808s'n har sett på den. Høres dette fornuftig ut? Tror ikke jeg har råd til rørbytte før jeg setter den i taket.
    Høres ut som du fikk en kjempehandel alt tatt i betraktning. Skal mye til at en 808s med 1215 timer ikke ser svært fantastisk ut.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, fortell mer når du får satt den opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Ja skal si hvordan det blir jeg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at noen er heldige.Gratulerer