Barco 808s lengde fra lerret? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Rasteret skal IKKE gå utenfor bildet.I og med at når du justerer bildebredde skrur du også på rasteret.Det som er at raster minus bildebredde er forskjellig fra kilde til kilde.(har noe med timings og tilbakeløpstid å gjøre)Dermed er det greit å sette rasteret som maks bildebredde for å unngå å ødelegge bilderør.Det Bjørn gjør er greit så lenge du vet hva du gjør;og er ikke å annbefale for folk flest! .Dermed er det sikrere å dra projektoren "for langt" tilbake slik at rasteret er littegrann på utsiden(noen titalls cm) for deretter å krympe bildet de cm det gjelder.Mener nå jeg!
    Jan Erik, mener du at det lureste er å sette rasteret slik som vi setter bildestørrelsen i praksis, mao bildet skal fylle hele rasteret. Hva er det Bjørn gjør som folk flest ikke gjør?

Rasteret skal ikke gå utenfor bildet? Kan du forklare da jeg er ikke med, er det rørflaten du mener med "bildet"?.
    Du sier dette er ikke for alle, men i neste setning er det allikevel greit å sette rasteret utenfor.
    Kjøre en blanking inn så er en alltid på den sikre siden vel?.

Kjelli
    Ja, Jan Erik, har rett her, selvom bildet ligger godt innenfor fosfor-område så kan det fulle bildet inkludert front/bak-timinger gå utenfor. Da må man sette det helt riktig med tanke på G2, sortnivå, blanking osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Takk Jeg skal bruke HD-144 linser.Jeg må vel bare bruke en DVHS-spiller nå da 8) BD701s er nå til salgs.
    Hvordan er tilstanden?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må skjøpe meg ett nytt blått rør.Projektoren fungerer bra.Er det mulig å ta ett rør fra en Barco Data 808s?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på det da graphics bruker (de aller fleste) sony rør, mens data utgaven bruker MEC rør.
    ¨

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva måtte du gi for den Rusty,? Tror jeg jeg får min billig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg svare på snart :wink: har du ikke kjøpt deg 808s ennå?men en ting! BG808s er utrolig stor og tung :lol: og så lurer jeg på en ting,hvordan skal jeg koble til en DVHS-spiller til BG808s?må jeg kjøpe Component video input board til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke fått den enda, skal hente den i løpet av uka tenker jeg. Ringte og bekreftet at jeg skulle ha den i dag.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Takk Jeg skal bruke HD-144 linser.Jeg må vel bare bruke en DVHS-spiller nå da 8) BD701s er nå til salgs.
    Det må vel bli et kvalmt bra bilde?

Alt annet blir vel nedtur i forhold? *grøss*

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rusty, og gratulerer med ny proj. For å koble til D-VHS må du ha et ekstra kort i projen. Husker ikke hvor mye jeg ga for det, men det var ikke veldig dyrt så vidt jeg husker. spør Jan Erik, de har kort hos ham.

Jan

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke du en fet scaler da Rusty? Kan du ikke få component inn på den? Eller er det dvi/hdmi på videon?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Component video input kort du har på din projektor Jano?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Rasteret skal IKKE gå utenfor bildet.I og med at når du justerer bildebredde skrur du også på rasteret.Det som er at raster minus bildebredde er forskjellig fra kilde til kilde.(har noe med timings og tilbakeløpstid å gjøre)Dermed er det greit å sette rasteret som maks bildebredde for å unngå å ødelegge bilderør.Det Bjørn gjør er greit så lenge du vet hva du gjør;og er ikke å annbefale for folk flest! .Dermed er det sikrere å dra projektoren "for langt" tilbake slik at rasteret er littegrann på utsiden(noen titalls cm) for deretter å krympe bildet de cm det gjelder.Mener nå jeg!
    Hmm ser at jeg skrev noe som med letthet kan feiltolkes.I settningen ...tilbake slik at rasteret er littegrann på utsiden;er det utsiden av lerrettet jeg mener.... :shock:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan Erik, det du skriver er jo grunnen til at de fleste er slitt på et veldig lite område på fosforet.
    De aller fleste brukte barcoene jeg har sett som er slitte er bildet MYE mindre en det jeg ville ha satt. Det blir jo slik hvis en ikke stiller rasteret utenfor fosforet.
    Hva med rådene om å bruke maks fosfor osv?. Trodde det var bildet som ikke måtte gå utenfor fosforflaten. På vanlig videoutstyr har en ikke mulighet til å manipulere med tilbakeløpstider osv, så sammenhengen mellom raster og bildestørrelse er alltid lik på den f.eks samme dvd spilleren.

En bruker selvfølgelig ALLTID blanking inntil bildet på projektoren.

Jeg må missforstå ett eller annet her? For jeg klarer ikke å se hvordan en kan kombinere maks fosfor bruk isammen med et raster som ikke går utenfor fosforflaten.

Kjell

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, her kan du se hva Henry skriver og prisen i England. Ble faktisk billigere å kjøpe det hos Videosystems, jeg hadde Halvar til å sette det inn, tok ca.5 minutter. Jeg skrur av prinsipp aldri på projektoren selv, har for mye respekt og for lite peiling.... :wink:

--------------------------------------------------------------------------------

Barco 1080i / 720p Component Video Input: While Barco 8 and 12 series "S" projectors accept component video (Excluding 801S) they do not accept HDTV format component video at either 1080i or 720p. We stock the board required to correct this situation allowing you to feed 1080i or 720p HDTV format component video directly to the projector. £249.00 (Fitting requires some modification of the vertical deflection + sync board. Contact us for details)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan Erik, det du skriver er jo grunnen til at de fleste er slitt på et veldig lite område på fosforet.
    De aller fleste brukte barcoene jeg har sett som er slitte er bildet MYE mindre en det jeg ville ha satt. Det blir jo slik hvis en ikke stiller rasteret utenfor fosforet.
    Hva med rådene om å bruke maks fosfor osv?. Trodde det var bildet som ikke måtte gå utenfor fosforflaten. På vanlig videoutstyr har en ikke mulighet til å manipulere med tilbakeløpstider osv, så sammenhengen mellom raster og bildestørrelse er alltid lik på den f.eks samme dvd spilleren.

En bruker selvfølgelig ALLTID blanking inntil bildet på projektoren.

Jeg må missforstå ett eller annet her? For jeg klarer ikke å se hvordan en kan kombinere maks fosfor bruk isammen med et raster som ikke går utenfor fosforflaten.

Kjell
    Ja, jeg er heller ikke helt med her. Kanskje det er anderledes med Barco enn med Sony, vet ikke , men jeg har fått ørerne fulde av at man setter opp bildet i røret så det aktive bildet fra kilden er ca 1/2 cm fra kanten av fosforet øverst i røret i begge sider. Rasteret vil da ses som en skygge og vil ved 16:9 gå litegrann utenfor fosforet øverst. Nederst er der jo masse plass.
    Da setter man projektoren hvor lerretet fyldes ut. Nu har jeg ikke tatt med proseduren med å re-sette, gjøre bildet stort i rørene, justere så bildet sitter i midten, rette inn rørene osv.
    Dette er hvad jeg har gjort med en 963SA som kilde, jeg har ikke andre kilder.
    Mener jeg har projektoren ca. 6 % nermere enn hvad kalkulatoren siger med dette opplegg.
    Jeg har også sett masse bilder av projektorer hvor man ser innbrenninger der ikke engang er halvt så store som fosforflaten.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjell
    Neida grunnen til at mange projektorer har innbrenning kun på 50% av arealet er at projektoren har vært feilinnstallert.De har trukket den altfor langt bak og dermed må de minske bildet elektronisk .Dette går igjen utover intensiteten slik at de må skru opp brighttness og kontrast slik at fosforet brenner ut.Som regel er det såpass kort front- og bachporch på signalet at rasteret bare er bittelitt større en rasteret og da er ikke dette noe problem.Om rasteret går litt utenfor oppe men ikke nede (eller omvendt)er dette ok;problemet oppstår når dere innstallerer slik at bildet går helt ut uten å tenke på at rasteret kan ligge mye på utsiden.Blanking er jo ikke noe poeng;du vet jo ikke om du blanker før du ser den i bildet og dermed har du allerede kastet bort den fordelen ved å trekke bildet ut helt til kanten av fossforet.
    IMHO

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var BG 808s i hus. 97modell, runtime 1215 timer. og med strøkne rør. Yes!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen hjelpe meg med mål fra tak/ lerret med SW 2 meter. Og ved bord montering ( må ha den på bord først) Får fortsatt ikke opp lensprogram. :?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer skalg, det var morra at maskinen var strøken da
    For 16x9 2,85m fram til første feste i følge lens programmet. Men du kan nok sette den litt nærmere. Men pass på at bilde får en liten sikkerhets kant på fosforet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok av linsene nå og rørene var ikke strøkene Legger en ny post om hva jeg kan gi for den med di feilene som er)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •