Dårlig blå-farge på Electrohome ECP 4500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Det er ikke snakk om å ødelegge røret, men at denne projectoren er konstruert på en slik måte at disse justeringene må være nøyaktig satt opp etter prosedyre, ellers så kan du få mange problemer som, bildet slår seg av og på, projector slår seg plutselig av eller at den ikke vil slå seg på i det hele tatt. Hvis du først har kommet til det, så vil bare en nøyaktig oppjustering etter prosedyre korrigere dette.

S.p.m Gjelder dette generelt ECP 4500? at den har en slik sikkerhets test. For hvis det så har jeg nok tatt feil. Jeg har selv en ECP 4100 og en Sony 3-rørs selv hvor det ikke har vært noe problem å justere disse instillingene. Men jeg har selvsagt gjort dette etter mitt beste kunnskapsnivå ettersom jeg er en utdannet serviceelektroniker i lyd og bilde. En oppjustering av spenningen vil på en prosjektor resultere i en langt høyere slitasje i og med at fosfor belleget er langt høyere belastet en på en tv. (Liten flate med høy lysintensivitet) Dette vil over kort tid medføre at røret vil bli brukt opp (ødelagt). Det var det jeg ment med ødelagt.

Rett meg veldig gjerne hvis jeg tar feil. Jeg tar veldig gjerne imot kritikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RinoW
    S.p.m Gjelder dette generelt ECP 4500? at den har en slik sikkerhets test. For hvis det så har jeg nok tatt feil. Jeg har selv en ECP 4100 og en Sony 3-rørs selv hvor det ikke har vært noe problem å justere disse instillingene. Men jeg har selvsagt gjort dette etter mitt beste kunnskapsnivå ettersom jeg er en utdannet serviceelektroniker i lyd og bilde. En oppjustering av spenningen vil på en prosjektor resultere i en langt høyere slitasje i og med at fosfor belleget er langt høyere belastet en på en tv. (Liten flate med høy lysintensivitet) Dette vil over kort tid medføre at røret vil bli brukt opp (ødelagt). Det var det jeg ment med ødelagt.

Rett meg veldig gjerne hvis jeg tar feil. Jeg tar veldig gjerne imot kritikk.
    Jeg har kun hatt service-manual til 4500, og kun vært borti ECP4500. Nå er det flere år siden jeg har var borti den, men det jeg husker er at det spesfikt står at G2-justering ikke skal justeres alene, og jeg har erfaring med brukere som har gjort det og dermed fått store problemer med projectoren. Med mange crt-projectorer går det fint ann å gjøre som du foreslår, men med mange andre igjen så er oppbygging av hele kjeden gjort slik at det ikke kan gjøres annet en på produsent sin prosedyre av mange årsaker, som .feks. feed-back-punkter og auto-korrigerings-kretser osv.

På crt-projectorer er det et 'must' å ha tilgang på service-manual. Forskjellen mellom f.eks. Barco, Sony, Electrohome og Nec-projectorer er svært stor i oppbygning og prosedyrer for service.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •