Linser - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86

Tråd: Linser

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Hei,jeg har 2 sett med HD-144 linser.Det er ingen riper på linsene.
    Er disse fargefiltrert for rødt og grønnt også?
    Ja linsene er fargefiltrert for rødt og grønnt også :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det Bjørn tar for adapterne til HD-144 linsene? Noen som vet?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HD-144 linser og adaptere i posten i går.
    Blir spennende å se resultatet på 1208s/E`en.
    Må bare bli ferdig å bygge hus først. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Yepp, på BG808S mener jeg Bjørn sa 23cm nærmere. Blir spennende uansett..... 8)
    men steike, det er jo ikke bare bar og flytte en barco 23 cm nærmere no det er bolta fast itaket...?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, man må jo gjerne ha noe bjelkelag eller noe annet solid å bolte i også skal dette gå bra, men det går jo i enkelte tilfeller å flytt lerretet nærmere projektoren også, så man må ta en liten vurdreing rund alle de mulighetene man har. Ellers så synes jeg det er litt farlig å angi 23cm nærmere, da dette avhenger av den kastelengden og lerret bredden man hadde i utgangspunktet, og man heller burde benytte en faktor for kastelengde og bildebredde (som jeg ikke er sikker på hva er for HD144) men som er litt mindre for HD144 enn for HD8 linsene.

Jeg måtte f.eks flytte projektoren ca 35 cm nærmere enn den kastelengden jeg hadde med HD8 linser på et 235cm bredt bilde, men så liker jeg å sette opp bilde på fosforet noen prosent større enn anbefalingen i Barco Lens programmet også, så det blir ikke riktig å bruke mine verdier direkte heller.

Det HD144 opsett jeg bruker, benytter HD8 brakettene og de samme innfestingene som HD8 linsene hadde, bare med noen maskinerte foringer for å få de litt mindre i diameter linsene til å passe i HD8 innfestningene. Dermed kunne jeg bare bytte rund linsene og flytt projektren litt lenger frem til bilde på det grønne røret ble like bredt på lerretet som det var fra før.

Har vurdert å benytte avstands angivelsene for de NEC projektorene som HD144 linesne ble brukt i originalt, men har kommet til at disse verdiene ikke er brukbare ettersom størrelsen som bildet settes opp med på selve fosfor flaten er forskjellig på NEC vs Barco , så det blir ikke riktig det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Men hva er fremgangmåten for å finne riktig avstand? Legger man barcoen på et bord først? har regna ut fra formelen at når lerrete er på 2 m, skal avstanden vere på 2.88 meter. Stemmer dette? data808s.

Er livredd for og montere den med feil avstand. Tom som skal hjelpe meg er nokså erfaren på område, men han vil montere den med lik avstand som han hadde når han hadde den, men da fekk han ikkje bilde heilt skarpt. Får man bilde heilt i fokus på data808s? rørene er fine, grønn har litt innbrenninger, 7.5 på skalaen til curt palme http://www.curtpalme.com/TubeCondition.htm#Chart og r og b er klar nier.
    Han mener dette pga at vi må ta hensyn til innbrenninga. ka mener du/dere? Vi skal henge den opp i morgen så eg håper på gode svar.

mvh Henning

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •