Linser - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86

Tråd: Linser

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Mr_spock : Selv om projektorene ble i utgangspunktet beregnet til å drives av en PC så betyr ikke dette at skjermkortene var beregnet for lange kabler.
    Det er denne berømte MP1 modden en kan kjøpe til skjermkort, denne er nettopp til for å justere signalet for lange kabler.

Det et skjermkort er veldig bra til er skalering av bilde. Dårlig skalering ser en mye bedre en dårlig deinterlacing.

Kjelli
    Vi snakker jo hjemmekino, hva er dette med lange kabler? Et skjermkort klarer jo uten videre 10m med vga eller dvi. Skjønner ikke problemet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet klarer nok 10 meter kabel strekk, det er verre med bildekvaliteten man får på lerretet :wink: .

Det er klart en kvalitets kabel kan gi gode nok overførings forhold, men det er ikke optimalt. En lang kabel kan vel aldri påvirke bildesignalet i noen possitiv retning. Fra egne erfaringer blir det fort litt "ringing" og innsrtåling av støy i lange VGA kabler kobblet til pc skjermkort på grunn av at signalet gjerne reflekteres i endene når man ikke har optimale termineringer som absorberer signalene. Vanlige PC skjermkort vil jeg tro ikke bygget for kabelstrekk noe serlig over 2-3 meter, men det finnes vel utstyr som greit skal takle 10 meter og lenger, men jo kortere kabel jo bedre arbeids forhold mener nå jeg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Skjermkortet klarer nok 10 meter kabel strekk, det er verre med bildekvaliteten man får på lerretet :wink: .

Det er klart en kvalitets kabel kan gi gode nok overførings forhold, men det er ikke optimalt. En lang kabel kan vel aldri påvirke bildesignalet i noen possitiv retning. Fra egne erfaringer blir det fort litt "ringing" og innsrtåling av støy i lange VGA kabler kobblet til pc skjermkort på grunn av at signalet gjerne reflekteres i endene når man ikke har optimale termineringer som absorberer signalene. Vanlige PC skjermkort vil jeg tro ikke bygget for kabelstrekk noe serlig over 2-3 meter, men det finnes vel utstyr som greit skal takle 10 meter og lenger, men jo kortere kabel jo bedre arbeids forhold mener nå jeg.
    Nettopp, og ved å planere hjemmekinoen nøye bør en kunne klare seg lett med rundt 3m kabelstrekk og da mener jeg at kabellengde ikke er noe problem.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med video scaler og dvd spiller med SDI,bilde er skarpere og det er ikke noe støy i bilde.Takk til Jano for gode råd :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg hva som gjør utslaget. Dvd spilleren kjører på en dyr component kabel inn til scaleren og ut fra scaleren kjører jeg 5 separate kabler(rgbhv) inn til barcoen. Det kjøres interlaced signal ut fra dvd spilleren Faktum er at bildet er bedre fra scaleren.

jeg skal prøve med noen litt mer kosbare dvd spillere med dvi ut for å se om det kan gjøre bildet enda bedre.

Det kunne ha vært interessant med en shootout, der scalere og htpc ble teste mot hverandre, så kan folk se selv.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kjører med Radeon 9200 er det ikke rart det er forskjell! Det var en solid forskjell fra mitt Radeon 9800 til GeForce 6800, så da snakker vi nok mer om samme klasse som skaleren din. Jeg er fullt klar over at hvis man kjører en Crystalio med en god dvd-spiller opp mot en HTPC, vil den vinne klart. Men der koster vel bare skaleren over 25 000, og så må man ha en god DVD-spiller, så det er snakk om 30-40 000, mot 10 000 for en meget god HTPC.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må ikke misforstå meg, en HTPC kan være bra i en del tilfeller.
    Men en skikkelig scaler er som regel bedre.
    Før kostet en skikkelig scaler 40-50K++ og da er det ikke noen tvil om at en htpc var veien å gå.
    Men nå koster en skambra scaler bare litt over 20K og en god scaler får en for 10-15K.
    Selv en god scaler slår alle de HTPCene jeg har sett.
    Dette betyr ikke at de HTPCene var dårlige, vi snakker om bra greier her.

Det er mye en kan gjøre med en PC for å få den blodtrimmet, men da er prisen opp til en skikkelig scaler ikke så langt å gå lenger. Tvert imot kan det faktisk bli BILLIGERE med en scaler. Og mange mange mange mindre knapper å stille på.

Men vi er vel ganske OT her.

Kjeli

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda det er nok riktig at det blir bedre bilde med geforce 6800. Jeg har testet radeon 9200, 9800 og X600 på barcoen og de har stort sett gitt den samme bildekvaliteten. Geforce 6800 er nok en annen sak, den har vel hardware mpeg-2 decoder og noen filtere innebygget så det kan være en interessant sak dette.

Sannheten er at det er enklere med en scaler. den virker alltid mens en pc bråker gjerne litt kan gjerne være litt vanskelig å ha med å gjøre til tider.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi forsette denne diskusjonen i denne tråden. http://www.avforum.no/forum/viewtopi...c&start=30
    ops:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man trekke en slags konklusjon at det å oppgradere fra HD8 obtikk til fargefiltrert HD144 , også krever en høyere kvalitet i kilde elektronikken, på grunn av høyere skarphet og nådeløs avsløring av komprimerings og skalerings skavanker og feil?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, skaffer du deg disse linsene så blir det å handle inn scaler også. 8)

Søren også, jeg som trodde jeg var sånn noenlunde i mål når det gjaldt bildesiden av hjemmekinoen.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg linsene min jeg også. Men desverre så var det riper på c elementet til den røde linsen Om dette er eboyztoyz eller tollerene sin feil vet jeg ikke. Vis jeg sammenlikner en hd144 og en 145 linse så er c elementet litt forskjellig. Men er det mulig å bytte over fra hd145 linsen uten å endre egenskapene på hd144 linsen?

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fikk du eboyztoyz til å sende til norge?
    Jeg fikk som svar at de ikke kunne sende til norge

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte via en bekjent i Florida.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte å lure de til å sende til meg en gang for å se hvordan det gikk. Jeg fikk beskjed av larry om at det var litt første gang de hadde sendt over dammen og at det var på mitt ansvar. Hvis det gikk greit så skulle de kanskje fortsette med dette.

Bare ta kontakt igjen så kanskje det går denne gangen. Det tok i overkant av to uker før jeg fikk linsene mine. kartongen de lå i var ganske herpa for å si det sånn, men linsene var godt pakket i plast så de var ikke skadet i det hele tatt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT,men hvor mye kan jeg selge ett sett med HD144 linser for?Jeg har 6 linser :wink:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 6 sett? eller 2 sett?
    Jeg ville sagt et sted mellom 1500 til 2000kr settet.

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg har 2 sett med HD-144 linser.Det er ingen riper på linsene.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror rundt 2K, Rusty. Det var hva jeg betalte for mine hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Hei,jeg har 2 sett med HD-144 linser.Det er ingen riper på linsene.
    Er disse fargefiltrert for rødt og grønnt også?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •