Linjedobler i Barco Retrographics 808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Linjedobler i Barco Retrographics 808s

Jeg har nettopp installert en linjedobler i min 808s retrographics og legger merke til at jeg får en svart vertikal stripe midt på skjermen som jeg ikke helt vet hvordan jeg får bort. Når jeg slår av linjedobleren forsvinner denne, eller blir iallefall mye svakere. Noen som vet hva som er galt? om det er hardware feil eller bare noen instillinger?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke sikker på linjedobbler problematikken din, men jeg har selv hatt en RetroData 808s, og den skjermen ROCKER!! (så lenge den fungerte da...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barco 808s

Ved nærere sjekk viser det seg at den streken er over lerretet uten linjedobleren også, bare at den viser mye bedre med linjedobleren. Så problemet mitt er jeg har en vertikal stripe midt på skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en svak horisontal stripe mitt i bilde på min BV700.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere presset geometrien på prosjektørene? Det kan lage en slik stripe. Det gjorde det på min BG 808 helt i begynnelsen, da jeg justerte den feil. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Presset?

Presset geometrien??? Hvordan gjøres det? er det mekansik eller kan jeg gjøre det med fjernkontrollen?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, jeg burde kanskje forklart det bedre. I all elektronisk geometriinnstilling bør ham holde seg mellom 30 og 70. Hvis man går utenfor, og særlig hvis man går under 10 og over 90 på noe som helst punkt (skew, bow og så videre) kan det komme slike striper. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er det som har skjedd i dette tilfellet, men det er absolutt verd å sjekke. Hvis geometrien er presset så langt, betyr det som regel at prosjektøren er plassert feil, enten ikke nøyaktig 90 grader på overfor lerretet eller ikke helt i vater.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel verd å sjekke, jeg er ganske sikker på at prosjektor står helt bra overfor lerretet da dette er en retrographics der prosjektoren kan kun låses i en stilling, men jeg skal sjekke "bow" og dette her, dette bør altså være mellom 30 og 70?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det anbefales av folk som vet mye mer om det enn meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er kombinasjon av for mye bruk av viss justeringer. Mener å huske at det tob/bottom keystone/bow.

Sørg for at center-cross-hair er riktig mekanisk(magnet) slik at man benytter så lite keystone som mulig på top/bottom.

Det kan også være at portmeterene på konvergens-kortet ikke er riktig, men det er mindre sannsynlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fokus

Ja jeg får vel skrive inn spørsmålet på nytt her da det forsvant i dette kjekke lynnedslaget som nettopp var.
    Har noen noen gode råd for å stille inn god fokus på denne prosjektoren. Er det noen lure triks? Jeg må jo stille fokus på alle fargene og for å være ærlig så går helst øynene i kryss og tvers etter en stund du har sett på det

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at Lygren svarte at du burde lese de utmerkede artiklene av Jan Erik om dette (sticky post på toppen av forumet). Selv gjorde jeg det ett hakk bedre: Jeg fikk artikkelforfatteren til å justere min for meg! Fantastisk bilde, selv en gammel, halvdårlig laserdisk ("Death Wish 3") som jeg så i går var merkbart bedre enn tilsvarende laserdisker har vært tidligere. Og bokstaver på Windows XP-skrivebordet er lynskarpe!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse ting

Siden det viser seg at jeg faktisk får veldig bra hjelp her inne så har jeg flere spørsmål angående denne. Helt seriøst dette er det beste forumet
    Når denne kobles til pcen min (bruker source 5) har jeg veldig store problemer med bildet. Før virket det men nå lyser det veldig "hvitt" Hvis jeg forandrer på raster shift klarer jeg å bedre det litt men stort sett så får jeg horisontale striper som hopper vertikalt rundt på skjermen. Noen andre som har dette problemet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan tenke meg sånn uten videre er at du kan ha et synk-problem. Har du negativ synk på både vertikal og horisontal? Det må du ha for å kjøre den på Barcoens port 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blå farge

En annen ting er også at blåfargen har en tendens til å falle ut hele tiden, spesielt nede i venstre hjørne, jeg må stille den på plass nesten hver gang jeg skrur på prosjektoren, noen som kjenner til dette?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du konvergensen? Den endrer seg litt med temperaturen på prosjektøren, men ikke voldsomt. Kankskje du er for nær utkanten av fosforområdet? Har du sentrert og størrelsesjustert riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vertikal og horisontal synk

Angående dette men negativ horisontal og vertikal sync, hvordan finner jeg ut det? Jeg har bare en kabel som går rett fra pc til prosjektor. VGA plugg i ene enden og 5xBNC plugger i andre enden. Jeg vet det har fungert før, men jeg har på følelsen det er vertikal sync som er problemet da bildet/streker på bildet "ruller"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Powerstrip, kan du velge det der. Hvis ikke kan du sette det under innstillingene til skjermkortet (iallfall hvis du bruker et Radeon, hvordan det er med GeForce, vet jeg ikke).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Powerstrip

Takk nok en gang for en utrolig hjelp jeg får her, jeg skal teste med powerstrip. Forhåpentligvis så hjelper dette.
    Men vet noen om hvor jeg kan få tak i en manual/brukermanual/servicemanual til barcoen min?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicemanual finner du her http://beamer.xs4all.nl/Documents.htm
    Har ikke funnet noen brukermanual.Men om du hører med jan erik
    www.videosystem.no så kan vel de sikkert skaffe for en liten peng.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •