Ønsker en proff instilling av Barco 1208s/E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker en proff instilling av Barco 1208s/E

Jeg leter etter en som kan stille inn min Barco 1208s/E. Bildet er bra, men jeg er sikker på at det kan bli mye bedre hvis en proff justerer den. Hvis du føler deg truffet, eller vet om noen som gjøre denne jobben, så håper jeg å høre fra deg. Jeg har ikke peiling på hva en slik justering vil koste eller hvor lang tid det vil ta. Hva tror du?
    Jeg bor i Eidsvoll, så det er kanskje best om du befinner deg på østlandet.

Hilsen Birger T. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr har du tilkoblet?

Hvor mange minner trengs å innstilles?

Hvilke oppløsninger bruker du?

De områdene det er mest å hente er gråskala-kalibrering og eventuelt fargefiltrering.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gutta som virkelig KAN det, vokser ikke på trær. Derimot finner du mange som tror de kan det. Av de du har å velge mellom foreslår jeg en av tre følgende: Per Johnny, Bjørn H eller Jan Erik. Har selv benyttet både Per og Bjørn og kan anbefale begge. Hvis ikke det er veldig bråhast så kommer Bjørn til meg i slutten av januar/først i februar, det går jo an å spørre om å kombinere det. Ellers kan du jo spørre Per Johnny om han har sjangs, uansett tryller de gutta ut det beste i projectoren og er vel verdt pengene. Lykke til. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    De gutta som virkelig KAN det, vokser ikke på trær. Derimot finner du mange som trro de kan det. Av de du har å velge mellom foreslår jeg en av tre følgende: Per Johnny, Bjørn H eller Jan Erik. Har selv benyttet både Per og Bjørn og kan anbefale begge. Hvis ikke det er veldig bråhast så kommer Bjørn til meg i slutten av januar/først i februar, det går jo an å spørre om å kombinere det. Ellers kan du jo spørre Per Johnny om han har sjangs, uansett tryller de gutta ut det beste i projectoren og er vel verdt pengene. Lykke til. :lol:
    Har du tenkt å oppgradere med HD144 linser og Crystalio?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linser ja, Crystalio, vet ikke. Linsene er hvertfall underveis fra "over there". Er mer usikker på Crystalio, mye penger. Hvis CS-2 blir solgt så kanskje...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Linser ja, Crystalio, vet ikke. Linsene er hvertfall underveis fra "over there". Er mer usikker på Crystalio, mye penger. Hvis CS-2 blir solgt så kanskje...
    8) Gled deg til linsene. Perfekte primærfager(de blir N Y D E L I G E!), og gjør gråskalakalibreringen helt perfekt, og fokus litt bedre. Bare gjør deg klar til å se noen HD-filmer på nytt. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvor man får tak i slike linser og hvor mye de koster?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra usa, søk på lens! http://www.eboyztoyz.com/index.php http://www.hammerheadtech.com/commer...=1081922126994
    Det er mulig å finne noen på ebay også.
    Kanskje Bjørn H har linser til salgs.. http://www.crtht.com/

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    8) Gled deg til linsene. Perfekte primærfager(de blir N Y D E L I G E!), og gjør gråskalakalibreringen helt perfekt, og fokus litt bedre. Bare gjør deg klar til å se noen HD-filmer på nytt. :lol:
    Det høres jo lovende ut! Et lite hint: Akland er på veien til Vestfold... :wink: Men hva er Crystalio for noe?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crystalio er det hotteste av det hotte innen videoprosessorer.
    http://www.crtprojectors.co.uk/

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. Da nøyer jeg meg nok med min HTPC (6800-kortet var virkelig morsomt, og i jula skal jeg leke meg med den nyeste Nvidia DVD-dekoderen). Men det er nok en viss fare for at kondensatorene på RGB-forsterkerne blir førtidspensjonert. Bjørn mente at det kunne gi en god forbedring, og gode forbedringer med priser jeg kan leve med (og skjule for fru Mastiff...) er jeg alltid klar for!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noe å hente for mig med 963SA og D50 ved å få en Iscan Ultra, eller bedre, en Iscan HD ? Det er mange penge for en Crystalio...
    Rusty, kjører du ikke med en Iscan nu ?
    Jeg må stadig kunne bruke min 3 x RCA kabel som nu, gidder ikke å bryte ned vegger igjen......

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er der noe å hente for mig med 963SA og D50 ved å få en Iscan Ultra, eller bedre, en Iscan HD ? Det er mange penge for en Crystalio...
    Rusty, kjører du ikke med en Iscan nu ?
    Jeg må stadig kunne bruke min 3 x RCA kabel som nu, gidder ikke å bryte ned vegger igjen......
    Nei.

Kjelli

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått dvd-spilleren med SDI fra Bjørn H nå.Så nå skal jeg få testet den med min Iscan HD scaler

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rusty

har du noen ord å si om ditt nye oppsett med iscan hd og dvd med sdi?. hvordan er bilde på dette imot en standard htpc.? :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,jeg syntes at bilde ble bedre med iscan HD med SDI og dvd-spiller med SDI. fargene og skarpheten er mye bedre.Men så var ikke den HTPC`en som jeg hadde så veldig bra heller,jeg brukte ett radeon 9600 skjermkort. 576p bruker jeg,men hvis du har en 808s så er det vel 720p som er best.Jeg må teste litt mer,det er så utrolig mange innstillingsmuligheter med Iscan HD scaleren.Jeg tror Bjørn H har noen Iscan HD scalere som han skal selge nå,og jeg tror han har testet den med 808s også.Men jeg er fornøyd med scaleren nå

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut Rusty, alle innspill hjelper. For øyeblikket bruker jeg en htpc med et radeon 9200se skjermkort og har ikke så mye annet å sammenlikne med. Etter det bildet jeg har klart å få til så ser jeg at det er forbedringspotensiale. Jeg er innbiller meg på at bilde kan bli en god del skarpere og få fjernet en god del støy ved hjelp av en brukbar scaler, men uten å ha testet en eneste scaler så blir det vanskelig å kunne si dette med sikkerhet. Jeg sugler litt på crystalio, men det er mye penger å ut med i og med at jeg også må ha nytt blått rør. l

Når det gjelder støy i bildet ser jeg ikke så mye til det på bildet annet enn at bildet blir veldig "fuzzy" som igjen fører til at bildet ser ut som om det er noe ute av fokus. Hvis jeg kikker inn i rørene så kan jeg se at det er fryktelig mye støy på bildet på enkelte filmer og mindre på andre som er bedre kodet. hvordan ser det ut hos deg?

Jeg er i det hele tatt litt lei htpc knotet for det er alltid et eller annet man kan gjøre får å få bildet bedre. Jeg har holdt på slik i snart etpar år nå. så tiden er inne for å prøve noe annet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, du skulle tatt deg en liten kjøretur. Det er ikke mer enn en time fra Skien til Akland (Sørlandsporten-kafeteriaen). Så kan du få testet iScan opp mot en tilnærmet perfekt konfigurert ffdshow-htpc, men helst om en måneds tid, når Bjørn har vært her med nye linser og RGB-forsterkermodding og etterfølgende full innstiling. Det kunne vært veldig interessant å se hva resultatet av den kampen ble! Kjøre dem begge opp med en høykvalitets skjermveksler jeg har (den fjerner en liten tanke skarphet, men forholdet mellom de to enhetene ville bli nøyaktig det samme). Da kunne vi én gang for alle fått avgjort hva som er best her! Riktignok er selvsagt ikke min BG808 like bra som din S, men nyjustert av Bjørn burde den iallfall kunne si noe om forskjellene.

Eller kanskje jeg skal be ham ta med en iScan og ta en sammenligning der og da? Jeg får høre med ham.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ta en prat med Bjørn H,han har Iscan HD og Crystalio scalere og DVD-spillere med SDI Ja, Crystalio scaler er drømmen .Det er også mange som sier at Iscan HD (HD+) scalerene er bedre enn Lumagen scalerene,på grunn av at lumagen har noen software feil.Er det HD-144 linser du skal bruke Mastiff?Kanskje bjørn kan ta med seg Crystalio og Iscan HD scalere og en dvd-spiller med SDI til deg?så dere kan teste litt.Scaler vs HTPC :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •