Ingen bilde..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Ingen bilde..

Newcomer alhagen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen bilde..

Har nylig skaffet meg en Electrohome ECP 4500, og har nettopp laget meg kabel (SCART-4xBNC) fra DVD spilleren. Kobler opp, men ingen bilde
    Bare litt svak flimring. Virker som det er noe med sync'en kanskje, men hva? (Er forøvrig en Marantz DV8400)
    Trenger hjelp!!

Og en annen ting. Kan jeg kjøre component inn på denne prosjektoren? I så fall, progressivt? Eller er RGB bedre (dersom jeg får det til å funke)?

Takker for alle svar.

Aleksander

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke din projektor, men jeg vil tro det er viktigt du slår på projektoren først, velger rett inngang, og så slår på dvd spilleren. Har du dvd spilleren på først er det ikke sikkert projektoren vil synce....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du får ikke kjørt SCART-4xBNC med mindre du kan sette H/V-synk, som denne projektoren krever...

Er for øvrig en flott projektor du har, hadde denne selv en stund for en del år siden, og makan til farger skal du lete lenge etter!

Du trenger altså en DVD-spiller som spytter ut RGB + H/V-synk. Det er ikke så alt for mange som gjør, men finner du en med VGA utgang er problemet mest sannsynlig løst (hvis projektoren støtter positiv H/V synk, noe jeg tror den gjør). Du kan jo kjøre på f.eks. en United 5069 til ca. 500.- frem til du finner noe bedre. Denne har VGA utgang. Sjekk Target.as for nærmeste forhandler...

Finnes for øvrig sikkert flere DVD-spillere med H/V-synk (er imidlertid ikke det aller største behovet om dagen, men...), men jeg kommer ikke på noen merkevarer helt med det første... Du kan jo benytte en PC, ev. med Powerstrip.

Du trenger mest sannsynlig ikke negativ synk på denne såvidt jeg husker, tror den støtter standard positiv.

Du kan også vurdere en DVDO-boks. Disse kan outputte både positiv/negativ H/V synk, og fungerer også som en hub for ditt øvrige utstyr. Koster imidlertid litt, men jeg tror du klarer deg med den rimeligste (ca. 5000), men mindre du ønsker kjøre "HD" oppløsninger (720p++), noe forsåvidt din projektor klarer, og da er rimeligste alternativ DVDO HD til 12.000.

Inspill fra den "altvitende" Per Johnny hadde også vært ypperlig, spesielt mhp negativ/positiv synk støtte...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Dette var en strek i regningen. Misforstod visst litt når jeg kjøpte den då. Trodde den spiste alt som var av RGB, og det står faktisk i manualen at den automatisk finner sync'en, om den så kommer via composite, Grønn, eller H&V, så det er jo litt merkelig hvis den da MÅ ha RGBHV..

Og jeg mener han jeg kjøpte den av sa han kjørte komponent. Kan dette stemme, eller er det noe jeg går glipp av her? :?:

Frister lite å kjøpe ny DVD-spiller nå. Kostet meg noen kroner den jeg har nå, så hadde vært veldig greit om det var en løsning innenfor rimelighetens grenser. Er tross alt jul nå

Aleksander

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard video (15.7khz)(576i) via SCART er ett RGB signal som kan være problematisk å sende til mange CRT-projectorer. Mener likevel at Ehomen skal takle, det er bare viktig å gjøre riktig prosedyre når man velger kilde, det er mange muligheter å velge sync på denne projectoreren også. Det er bare å finne manualen å prøve seg frem. Men uansett så er et standard video signal for lite for en slik projector, den trenger minimum linjedobling. Den aksepterer bare RGB med enten sync på G, separat Composite sync eller både H og V sync.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Vet ikke om sync'en fra DVD-spilleren min går på grønn eller på composite, men uansett burde vel prosjektoren finne den?
    Ikke helt med på dette med linjedobling. Kan det velges med en innstilling, eller???

Aleksander

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en pc med dvd-spiller,som du kan teste projektoren med?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •