Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Killi Vis post
    Håper noen vil komme å gratis å hente mitt gode eksemplar av bg808s med to fjernkontroller og takbraketter. Jeg har lagret den i romtemp siden 2006 til min kones store frustrasjon og når kinoen endelig ble bygget så havnet det en jvc der istedet..

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Hvor står denne?
    Kan hende jeg kjenner noen som trenger.l

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Stavanger områdetBarco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Stavanger områdetBarco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Kan ikke garantere noe kjapp henting, men har informert.
    Sist endret av didrik nilsen; 04-20-2017 kl 21:05

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandnes er kanskje ikke Stavanger område..., men
    Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!-66_1626153313-jpg
    hvis det er denne BG808s projektoren du selger, Killi så ser det ut til at den er en entusiast utgave..
    Det ser ut til å være moddet med HD144 i stedet for HD8B linser, noe som reduserer halo effekten noe og disse HD144 linsene hadde fargefilter i rødt og grønnt som gir renere farger og et ganske så skarpt bilde på 8" CRT projektoren.
    En annen fordel med disse linsene er at de er litt mer vid-vinklet enn HD8B linsene, slik at projektoren kan plasseres litt nærmere lerretet og man får mulighet til litt større bilde i korte hjemmekino rom...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nei det er desverre ikke min. Den jeg gir bort har orginallinser. Kom og hent! Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nei det er desverre ikke min. Den jeg gir bort har orginallinser. Kom og hent! Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Ok, det er jo en del BG808s projektorer så da tok jeg tydeligvis feil....

Hvis det finnes noen som er interessert i å teste CRT projektorer i dag, kunne jo den jeg linket til over vært et godt valg, for så å få med en gratis dele projetor på kjøpet....
    Tilstanden på rørene er selvfølgelig en viktig faktor på hvor godt bilde man kan oppnå...

Disse projektorne er såpass modul oppbygd, så man kan lett feilsøke på eventuelle problemer hvis man har en komplett fungerende dele projektor å teste med.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man merker nå også verden rundt at CRT er fullstendig dødt. Ingen kjøper lengere, færre annonser enn noen gang på eBay. Mange prøver å selge modd uten hell. Så de som har mange CRT liggende nå verden rundt prøver alt de kan for å få solgt dette fortest mulig, ellers er det betale for å bli kvitt de om litt. Da snakker vi 9 tommere ikke 8 tommere. Samt de som selger krangler også med hverandre. På Curt palme får man prutet så mye at det er latterlig. Tok en test på dette på flere 9 tommere. Halv pris ved første nei jeg skal ikke ha allikevel. Fra 3000-2500 dollar til under 1000 dollar. LOL Husk her snakker vi 9 tommere. Samt dollar kursen er høy her i Norge også så lite attraktivt å kjøpe noe i det hele tatt fra USA

3 av de aller beste 9 tommerene i USA, Barco 909 av den aller siste produksjon, ble ikke solgt for 1400 dollar pr stk. Deretter tatt av. Hadde han satt alle til 1400 dollar, hadde de mest sannsynlig ikke blitt solgt da heller. Her snakker vi også i det mest attraktive stedet i verden å selge med over 50 millioner mennesker, samt resten av verden.
    Man ser også at det er noen som prøver seg på nett å selge 808 for 2000.- Fantastisk å kult hvis noen betaler dette til selger, men tror ikke det kommer til å skje.

Men det er ikke bare CRT som ser ut til å dabbe av. Generelt projektorer vil bli mindre og mindre brukt i hjemmekinoer, da store flatskjermer tar over. Tar nok litt tid, men tror det kommer til å fortere en vi tror. Selv jeg kommer til å bytte ut min JVC RS520 når 100" oled er ute. Men budsjett rundt 100K. Er nok å drømme, men tiden får vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Mye bra tanker her. Tror nok 4k og uhd bluray gjør at mange mister gnisten å bruke veldig mye tid på crt. Jeg mener også digitale projektorer henger etter når det gjelder 4K. Det vil nesten ikke være noen LCD skjerm produksjonslinjer på 1080 i 2018 og alle de billigste skjermene vil være 4k. Men for å få til dette på projektorer må det lages store brikker stor optisk signalvei med dyr optikk. Dette blir nok ikke like fort rimeligere slik nye LCD og OLED skjerm generasjoner vil presse priser. Jeg synes dette er litt dumt fordi jeg liker veldig godt å se film på duk i mørkt rom. Synes det er mer behagelig for øynene osv.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,131
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå har projektorer blitt spådd den sanne undergang helt siden CRT tiden, men har vært overraskende overlevelsesdyktig! CRT har jo vært borte i (ti)åresvis, så ingen stor bombe at selv 9" nå går for lommerusk selv i USA.

Når det gjelder projektorer rent generelt er det lett å tenke seg at TVen vil ta hele lurven. Det stemmer nok til dels, spesielt for de som ikke legger like stor vekt på totalleveransen av lyd og bilde. Jeg tror nok projektoren står for fall i de aller fleste settinger, men i en dedikert batcave som min er det ikke snakk om noe TV - uansett størrelse. Jeg er såpass opptatt også av god og ikke minst massiv lyd, og da nytter det ikke å plassere noe stusselige greier enten på sidene, over eller under - det er det rett og slett ikke plass til. I tillegg vil jeg bruke hele bredden av rommet på bilde - i mitt tilfelle 3,3m, og selv nå synes jeg det der mye feitere ut på jobben der det kjøres bildebredde på 3,9m.

Det faktum at projektorer nå henger etter teknisk kan også snu ved at plutselige innovasjoner skjer, som f.eks. direktelaser med høyt lysutbytte og oppløsning. Sier ikke det virker veldig sannsynlig at en "CRT" laser dukker opp sånn ut av det blå, men merkeligere ting har tross alt skjedd tidligere, f.eks. at en nå plutselig kjører rundt i 500 hesters eldrifta bil som går 50 mil - hvem trodde liksom det for 10-15 år siden...

Den største utfordringen for projeksjon er imidlertid allikevel TV - men ikke nødvendigvis i konsumentsegmenter. Hvis projeksjon på kino erstattes av modulære videovegger vil mye av den utviklingen projektorer også innen konsumentsegmentet har tatt nytte av forsvinne.

Nå er imidlertid dette en tråd for verdien på en 8" Barco, så ikke veldig relevant å diskutere hele utviklingen innen projeksjon i denne tråden, men absolutt et interessant emne der jo CRT som første funksjonelle teknologi også på hjemmebane jo var det som banet vei for hele digitalsegmentet i sin tid...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modul oppbygde flatskjermer kan nok bli fremtiden i hjemmekino sammenheng. +100" skjermer vil være vanskelig å transportere og bli ganske dyre i produksjon osv, så vil tro det blir legokloss prinsippet både i store og små kinoer der lerretet og projektor blir byttet ut med flatskjerm moduler lignende Sony Cledis og Samsung Cinema Screen.

4 rammeløse +50"4K oled skjermer ,vips så har man en 8K +100"....
    Problemet er vel å få usynlige skjøter mellom modulene, pris på bilde prosessor, riktig fargebalanse, plassering av høyttalere osv, men vil tro en +100"oled løsning med 500 nits og nærmest uendelig kontrast med oppskalert UHD HDR i et mørkt hjemmekino rom vil kunne bli ganske rått....

Vil vel ikke avskrive projektor og lerret løsningen riktig ennå, vil tro det vil komme noen generasjoner der "lysbue" lampen er byttet ut med laser dioder i en eller tre farger osv. snart vil komme i litt lavere prisklasser. Kanskje små direkte lasere også kan se "dagens lys" om noen år.
    Det skjer vel en del utvikling for å få ned pris på ekte 4K chip modeller også, så det er spennende å følge utviklingen.

CRT projektor er nok generelt dødt som didrik er inne på, dvs inne i de siste krampetrekningene også inne hos Curt Palme før det blir historie. Fint å ha opplevd glansdagene, har mange gode film og projektor opplevelser via CRT prinsippet.

Blir jo underholdende og litt spennende å følge den danske CRT oppkjøpende "stridsvognen" på andre forum også. Han har nok CRT projektorer en personlig innstilling og deler nok til å kunne holde på med det en god stund fremover.

11. Liker lygren, didrik nilsen har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man ser jo også at Stridsvognen trodde han skulle tjene penger på dette, skivebom. Men det har han for lengst skjønt at det ikke blir noen gullgruve. Tror nok alle med huntak av noen få skjønte dette WORLD wide.
    Derfor blir det mye jug og fanteri for å prøve å få frem usannheter. Til og med så har de faktisk alle digitale projektorer og kan teste hehe. En som kaller seg Greg9518 Stridsvognens partner har jeg pratet mye med på tlf og mail. Han forteller meg at han aldri kan kjøpe seg noen digital, da han ikke har penger til dette. Plutselig så har han en Rs520 som han sier er så dårlig mot hans CRT at den ikke var verdt å se noe annet en tv på . """"Selvfølgelig"""""" Han har ikke sett en RS520 en gang. Det hadde jeg også kanskje skrevet hvis jeg hadde 30 CRT liggende som jeg har betalt en formue for. Han kommer jo aldri til å bli kvitt noe av dette.

Så de prøver alt de kan for å vise at han har noe som er helt unikt I CRT verden da 20-40 gamle CRT maskiner som ikke er verdt noe. Som han prøver å selge. Men må si at de har blitt flinke til å tukle med bilder slik at de ser meget bra ut. Copy color, adding sharpnes osv. Lett å se. Dette kan også sjekkes med programmer, for å se hva som er gjort med bildene.

De som tror at det er slik, er kun CRT fanboys, jeg har gjort mange sammenligninger med bilder og I real side by side. Kan si at forskjellene er mye større en på bilder vist på nett. Disse er knøttsmå kontra en skjerm på 100-130 tommer. Stridsvognen som vi snakker om her har blitt flink med de gamle CRTene samt får ut maks JA, Dette gjorde de gamle CRT traverne for 15-20 år siden her I Norge. Vi vet alle hvem. Med samme eller bedre resultat. Selv om CRT projektor er nok generelt dødt I 2017, er det fortsatt noen som koser seg med dette og digger det. Det synes jeg er flott samt kult. Samt riktig stillt inn får man et fantastisk godt bilde, Men ikke kom å si at det er bedre en noe.

Killi kom noen å hentet din CRT gratis?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

Ja det var mye respons, mange som vil ha det som er gratis. Jeg avventet litt siden jeg ønsket en som hadde peiling og ikke noen som skulle ha en med 3 kanoner fordi det sikkert var så lyssterkt og tøft. Det var tilslutt en som hadde lekt seg mye med det for flere år siden og skulle bygge mørkt rom rundt denne. Han skulle sende bilder når han var ferdig Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!

14. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, viktig at de går til noen som har litt peiling ja

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var mye respons, mange som vil ha det som er gratis. Jeg avventet litt siden jeg ønsket en som hadde peiling og ikke noen som skulle ha en med 3 kanoner fordi det sikkert var så lyssterkt og tøft. Det var tilslutt en som hadde lekt seg mye med det for flere år siden og skulle bygge mørkt rom rundt denne. Han skulle sende bilder når han var ferdig Barco 808 Iris2 - hva er verdien for noe slikt? har en liggende som jeg vil selge!
    Hei Killi, det var fint å høre at din BG808s kom til en godt hjem.

"3 kanoner fordi det sikkert var så lyssterkt og tøft. " den likte jeg...

Det BG808s vel er tøffere for er ryggen, eventuelt enklere å sette ny rekord for lavest WAF i forhold til de fleste av dagens skoesker av noen lysventiler.
    Ellers skal det vel godt gjøres å toppe bildekvalitet pr krone på denne handelen.

Håper du av ny eier kan få lov til å legge ut bildene av nytt oppsett på forumet her, eventuelt med screenshot bilder også. Alltid gøy med "1000 ord+" bilder

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Verdien på Tamberg 3016A effekt forsterker?
    By thomasmarcu in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2010, 14:47
  2. Hvordan sette verdien på en plate?
    By kiriee in forum Vinyl
    Svar: 9
    Siste melding: 11-20-2010, 22:50
  3. hva er verdien ??
    By bajas in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 1
    Siste melding: 05-25-2009, 21:44
  4. Svar: 1
    Siste melding: 08-19-2008, 18:48
  5. Hva er verdien på dette Hi-Fi stativet fra HiFi Klubben?
    By BassMasterBuff in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-2005, 07:01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •