Barco data 708s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Barco data 708s

Da har jeg fått lekt meg litt med en barco 708s jeg har hatt stående og ble imponert over bildet den lager, sammenkoblet med crystalio 2 på et 2,3 meter bredt lerret sparklet og lakkert med CRT screengoo . jeg kjører på 1080i@59,94Hz og bildet er dønn stabilt og overraskende skarpt ser linjer over hele bildet, men det som slår meg mest er sortnivået som er så vanvittig bra. Nå har jeg hatt digitale projectorer de siste 10 årene og kan ikke si at de har blitt bedre enn dette noen av de, men det er vel kanskje det eneste vil mange si. likevel er det noe organisk, levende og mer naturlig over et analogt bilde som dette.
    Koblet til den gamle philips DVD spilleren med SDI mod. og ble sittende og se igjennom en gammel film. morro greier. Får justere litt gråskala og fintune litt mer. Må teste noe HD og

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du har satt den opp og prøvd den igjen. Det er akkurat det organiske opplevelsen som er digg - eneste digitale som har kommet i nærheten når det gjelder organisk opplevelse er Sony 1100.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig idet, det er vel derfor mange er såpass spente på hva JVC kan komme opp med av nye modeller etterhvert, men må si dette var morro greier å leke med i mellomtiden. Jeg trodde ikke en litt sliten 7" kunne lage et såpass bra bilde.

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Artig at du har satt den opp og prøvd den igjen. Det er akkurat det organiske opplevelsen som er digg - eneste digitale som har kommet i nærheten når det gjelder organisk opplevelse er Sony 1100.
    Må huske på her Per at Sony VW1100 som jeg hadde har NR aktivert selv om man skrur den av. Reality Creation gjorde også mye med prosessering.
    Kan være det som gjorde at den føltes slik ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått kost meg litt mer i CRT kinoen. Rare greier at det skal gå så lang tid før man setter pris på bilde de lager. Etter 10 år med lampe projector hadde jeg ikke trodd at dette skulle gi mersmak, men det gjør det. Om noen har en rimelig 808 eller noe liknende så kan det være jeg slår til på den og, da denne bråker litt mye .

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    808 er det mulig å få tak i men kan ta litt tid hvis du vil ha tilnærmet gratis. De bytter ut simulatorer i Norge som har stått lenge, til DLP.
    Ha heller litt is i magen kanskje det dukker opp en 9 tommer rimelig. Det er sykt mye bedre enn en 808 på alle pungter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja en 9" er en bedre maskin det er klart, men en god 808 graphics er vel ikke akkurat en nedgradering fra 708 heller og er mye mer stille med viftemod. For all del så kunne jeg godt tenke meg en 9" men de vokser ikke på trær. om noen har en grei en så ta gjerne kontakt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, hva har du for projektor i dag utenom din gamle crt?
    Du har vel også hatt 9 tommer før mener jeg?

Alle de 808 som jeg har sett selv super moddet for 40-50000 så er de ikke bra. Får man de gratis så kan man leke. Men betale for det er HELT PÅ TRYNET. Drivstoff for å hente er max.
    De vil se bra ut i den aller mørkeste enden fra 0-2% fra 2-100% vil en hvilken som helst projektor god digital oppleves mye bedre. Hvis du har en Sony som har gått 500-1000 timer så har du ikke mye kontrast igjen, da vil faktisk du få en positiv følelse av å se på en CRT for grått blir borte i lave APL sener. Men det er kun der, resten vil fortsatt være overlegent på Sonyn.
    Da kan man nesten ta fram VHS spilleren igjen også , For bedre blir det ikke. Litt hard her men faktisk sant siden vi lever i High Definition tiden. For 7 tommer og 8 tommer klarer ikke å vise HD 1080P.
    Samt har man ikke fargefilter på rød og grønn så får du så koko farger, alt det ser rart ut også hvis man har litt BASIC kunnskap. Spesielt i hudtoner.

Regner med at du lett ser dette, har jeg rett?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post

Alle de 808 som jeg har sett selv super moddet for 40-50000 så er de ikke bra. Får man de gratis så kan man leke. Men betale for det er HELT PÅ TRYNET. Drivstoff for å hente er max.
    De vil se bra ut i den aller mørkeste enden fra 0-2% fra 2-100% vil en hvilken som helst projektor god digital oppleves mye bedre. Hvis du har en Sony som har gått 500-1000 timer så har du ikke mye kontrast igjen, da vil faktisk du få en positiv følelse av å se på en CRT for grått blir borte i lave APL sener. Men det er kun der, resten vil fortsatt være overlegent på Sonyn.
    Da kan man nesten ta fram VHS spilleren igjen også , For bedre blir det ikke. Litt hard her men faktisk sant siden vi lever i High Definition tiden. For 7 tommer og 8 tommer klarer ikke å vise HD 1080P.
    Samt har man ikke fargefilter på rød og grønn så får du så koko farger, alt det ser rart ut også hvis man har litt BASIC kunnskap. Spesielt i hudtoner.

Didrik, hehe, har du ikke fått i deg den første kaffekoppen for dagen ennå - litt 'cranky'?

Det er lov å leke seg med en Barco 808, sålenge man er klar over bregrensningene og ikke har betalt veldig mye (helst ingenting). Hvis rørene har igjen mye skarphet, så vil 1080i fungere bra, og gi ganske bra HD følelse, men da må man maksimere raster bruk MAX.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har helt rett i det at bildet kanskje ser litt kokko ut på 708en da det ikke er farge filtere på den, men det er allikevel noe med den naturlige filmlike looken som bildet produserer. Jeg har hatt mye projektorer oppigjennom og det toppet seg med cine9 som jeg kjøpte av Per Johnny før jeg gikk over til sony pearl . Jeg hadde en moddet 808engang i tiden og bildet var kanskje ikke så veldig mye å skryte av så var det nok noe bedre enn 708en jeg har nå. Cine9en var en annen verden da man kunne til dels få til et ganske respektabelt 1080p bilde, men når jeg ser hvor "bra" 1080i fungere på det lille lerretet så er det helt greit for min del. I hovedkinoen min kjører jeg sony vw500 på et 315cm 2:35:1 lerret og det er noe helt annet. har hatt den nå i ettpar år og er framdeles knallfornøyd og har alldri kjent behov for oppgradering som jeg gjorde før hele tiden eller merket noe til noe degradering av bildebrikken, men nå er det er en stund siden jeg har kalibrert, så nå får vi se. Det blir uansett ikke noe bytte der før JVC kommer med en skikkelig 4K projector.
    CRT vet vi jo er et helt annet kapittel og hadde jeg ikke hatt et rom jeg kunne leke meg med den i, så hadde det nok ikke vært så mye aktivitet på den fronten, men det er mer morro å leke seg med en jeg tenkte. Bildet har jo noen egenskaper som er litt unike og jeg liker veldig godt, så lenge man ikke henger seg opp i alt som er galt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har beina på jorda og ikke er en som er fullstendig låst i teknologi. Samt ser styrker og begrensninger. Noe som er viktig for å lære.
    Samt moro å eksperimentere.
    Sonyn din er en veldig god projektor, men har dessverre bildebrikker som degraderes mye. Litt avhengig av bruken. Det du vil merke er at sort blir grått og gamma blir lavere i bunn. Da lysere. Dette er ikke lett å kalibrere bort , mot umulig, men det kan hende at det har kommet noen interne programmer fra Sony som kan rette dette. @Gorm stemmer det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke brydd meg så mye om det, men nå får jeg kjøre ei kalibreringsrunde igjen så ser jeg hvor ille det evt står til. Er framdeles fornøyd etter 2,5år uansett og bytter nok ikke før JVC kommer med neste generasjon 4k uansett, som sikkert er ei stund til. :O
    Dette er jo en CRT tråd og CRT er jo best ikkesant

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en CRT howto for de som ønsker litt oppfriskning om de har et prosjekt stående og støve ned som de kunne tenke seg å prøve seg på igjen. kanskje noen av dere vet hvem dette er.
    https://www.youtube.com/watch?v=vCmhC1p5ANw

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Jeg har ikke brydd meg så mye om det, men nå får jeg kjøre ei kalibreringsrunde igjen så ser jeg hvor ille det evt står til. Er framdeles fornøyd etter 2,5år uansett og bytter nok ikke før JVC kommer med neste generasjon 4k uansett, som sikkert er ei stund til. :O
    Dette er jo en CRT tråd og CRT er jo best ikkesant
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    barco data 801s vil vel neppe være en oppgradering fra 708 på 1080i?. Den har vel blant annet ES fokus. 708 har over 5500 timer på seg da. Usikker på tilstanden til 801.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    barco data 801s vil vel neppe være en oppgradering fra 708 på 1080i?. Den har vel blant annet ES fokus. 708 har over 5500 timer på seg da. Usikker på tilstanden til 801.
    801s er en synlig oppgradering, mye pga bra fargefiltre på 801s. 801s er dog dessverre ikke god nok til å gi god HD følelse. Da må minimum ha 8" EMF eller helst 9" EMF.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. takker for tipset. Om jeg ikke vil oppleve noe særlig forbedring så er jeg usikker på om jeg bare skal vente da til jeg får tak i en EMF maskin. Er jo noen tunge beist som tar opp endel plass

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    801s er en synlig oppgradering, mye pga bra fargefiltre på 801s. 801s er dog dessverre ikke god nok til å gi god HD følelse. Da må minimum ha 8" EMF eller helst 9" EMF.
    Nå er du FRYKTELIG SNILL

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du FRYKTELIG SNILL
    Han var nok det . Er helt tilbake i 2003 om jeg ikke husker feil siden jeg hadde en slik maskin hjemme og jeg husker at 808s graphics var en solid oppgradering når jeg byttet ut i den. Spørsmålet her er jo om det er noe vits i å bytte ut 708en med 801 i det hele tatt?. Om 801 er såpass god at jeg ser at det er en oppgradering og det ser bedre ut i 1080i så er jeg nok solgt på den. Et annet spørsmål er, bråker de like mye som 708?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han var nok det . Er helt tilbake i 2003 om jeg ikke husker feil siden jeg hadde en slik maskin hjemme og jeg husker at 808s graphics var en solid oppgradering når jeg byttet ut i den. Spørsmålet her er jo om det er noe vits i å bytte ut 708en med 801 i det hele tatt?. Om 801 er såpass god at jeg ser at det er en oppgradering og det ser bedre ut i 1080i så er jeg nok solgt på den. Et annet spørsmål er, bråker de like mye som 708?
    Jeg har lekt litt med en ide idag. Hvis vi får med nok personer - og det tror jeg at de kan være sjans for. Curt Palme, selger bra 9 tommere til svært rimelige priser nå. Så er vi en 5-6 personer som går sammen, så kan vi kanskje gå sammen om å kjøpe 5-8 projectorere pluss noe rør, faregede c-elementer og reserverdeler, for så å få sent det over i en container. Jeg tror ikke det skulle bli altformye penger per person.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer