Barco data 708s - Side 9
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 222
    Curt palme har nok noen 909 på lager, men han skal helt sikkert ha for mye penger for de. i tillegg kommer jo frakten hjem til Norge.

Hadde nok ikke brukt så mye kronasje i en sånn sammenheng nei.
    Fraktutgifter fra Curt ville nok vært høyere enn det som er verdt å bruke på et slikt 909 prosjekt, så det måtte være hvis man kom over noe til "gi-bort-har-bare-lyst-til-å-bli-kvitt-pris" og innenfor en grei kjøreavstand. (litt som med mange piano annonser på finn.no fortiden)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Curt Palme har jo hatt masse CRT til salgs som har støvet ned i lang tid.
    Prisene er alt for høye, derfor selges kun de som ligger til en lav pris. Curt Palme er en business mann, så han vil prøve å få ut alt han kan før det er bare å kaste, da til den prisen kjøperen er villig til å betale.. En G70 ligger til 2500 dollar på siden hans. Helt utrolig

Enig med Tor og ask4me2 her at å betale mere i frakt en hva en slik projektor bør koste er vel på kanten av galskap.
    Etter min mening er riktig pris i dag på en perfekt 9" rundt 5000-7000.- NOK ink. frakt.
    Men det er mye som er galskap, også å kjøpe en digitalprosjektor for 100K Men selv jeg har gjort det

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Curt Palme har jo hatt masse CRT til salgs som har støvet ned i lang tid.
    Prisene er alt for høye, derfor selges kun de som ligger til en lav pris. Curt Palme er en business mann, så han vil prøve å få ut alt han kan før det er bare å kaste, da til den prisen kjøperen er villig til å betale.. En G70 ligger til 2500 dollar på siden hans. Helt utrolig

Enig med Tor og ask4me2 her at å betale mere i frakt en hva en slik projektor bør koste er vel på kanten av galskap.
    Etter min mening er riktig pris i dag på en perfekt 9" rundt 5000-7000.- NOK ink. frakt.
    Men det er mye som er galskap, også å kjøpe en digitalprosjektor for 100K Men selv jeg har gjort det
    Prisene han har på hjemmesiden sin er vel ikke oppdatert på en god del år tenker jeg. skal du ha info om hva han har til salgs så er nok det beste å sende han en mail. Jeg sendte en mail til han for ikke så lenge siden da fikk jeg beskjed om at han hadde 4-5 909 på lager med dårlig rør, men han ville sette inn "gode" rør i de og selge de for 1500-2500usd pr stk. Det er uansett altfor dyrt når man må betale 5000kr for å få de hjem også.

Helt riktig. De er ikke oppdatert i det hele tatt. På Greg Eisemann sin side har det ikke skjedd noe i det hele tatt på mange mange år.
    Men er man en entusiast, så betaler man det man må for å få det man ønsker uansett. Om det er nye rør eller helt ny CRT.
    Men 909 i strøken tilstand er solgt her i Norge for kun noen få tusenlapper, da for flere år siden. Så 1500-2500 US dollar er alt for mye. Men er det noen som er villig til å betale så er det riktig pris.
    Curt Palme har mest sannsynligvis ikke betalt noe i det hele tatt for de. Det eneste han må er å bytte rør og arbeid som koster han maks 50 dollar pr rør, vil jeg tippe.
    Samt er det noe feil, må man ta dette med en gang ellers får du ikke noe hjelp eller noe nytt/penger igjen.
    Vet om flere som leser dette som kan bekrefte dette , selv om de ikke vil innrømmede dette offentlig.

Helt riktig. De er ikke oppdatert i det hele tatt. På Greg Eisemann sin side har det ikke skjedd noe i det hele tatt på mange mange år.
    Men er man en entusiast, så betaler man det man må for å få det man ønsker uansett. Om det er nye rør eller helt ny CRT.
    Men 909 i strøken tilstand er solgt her i Norge for kun noen få tusenlapper, da for flere år siden. Så 1500-2500 US dollar er alt for mye. Men er det noen som er villig til å betale så er det riktig pris.
    Curt Palme har mest sannsynligvis ikke betalt noe i det hele tatt for de. Det eneste han må er å bytte rør og arbeid som koster han maks 50 dollar pr rør, vil jeg tippe.
    Samt er det noe feil, må man ta dette med en gang ellers får du ikke noe hjelp eller noe nytt/penger igjen.
    Vet om flere som leser dette som kan bekrefte dette , selv om de ikke vil innrømmede dette offentlig.
    Det har du rett i. Det kommer ann på hva folk er villige til å betale, og det er isåfall rett pris. Jeg føler ikke så veldig behovet nå som jeg har fått en så god sony g70, men kommer muligheten for en god 909 til en relativt rimelig penge så spørs det ikke om jeg går på.
    Sist endret av tor; 10-16-2017 kl 09:39

Et annet problem med frakt over Atlanteren av slike store og tunge projektorer er fraktskader.
    Det var vel ikke så uvanlig at det ryker en linse, rørhalser, inngangskort eller at kabinettet får skader på slike turer, så det er fort mye plunder og heft rundt dette.
    En klassiker for LC projektorer er vel også brente C-elementer fra direkte sollys gjennom linsene....

Synes det er helt greit at Curt tar 1500-2500 for de beste 9" modellene med gode rør i dag, han driver tross alt butikk, og det er jo markedet som bestemmer.
    Har også hørt om problemer med leveranser fra Curt, og at for å få støtte og hjelp er det viktig å koble opp sjekke at alt fungerer som det skal når man mottar varene.
    i CRT projektorenes storhetstid kostet vel et komplett 9" rørbytte fort opp i mot 100.000 kr bare i deler, skal man ta med arbeidstimer for bytte av glykolkammer og demontering og montering av magnetsystemer og litt tuning synes jeg 50$ røret i dag selv for Curt hørtes litt vel optimistisk ut....

Hvis man ser på AV verdenen ellers er det vel ikke uvanlig at noen svir av 30.000 kr bare på noen høyttalerkabler, en MC pickup eller en hodetelefonforsterker som egentlig bare er marginalt bedre enn den som sitter i forforsterker fra før.

Har sett noen som kjøper hifi utstyr til flere hundre tusen med store høyttalere osv og plasserer det i et bitte lite rom som gir særdeles dårlige arbeidsforhold og ikke noen akustiske tiltak. Andre kjøper inn steke og aluminiums folie en bøtte med magneter og MDF plater og bygger store lafolia høyttalere og forlenger stua noen meter for å sikre god avstand til fontvegg når de skal nyte musikk i stua....

Det handler ofte mye om kreativitet, tweaking og eierglede i slike sammenhenger, og for min del vil en godt fungerende G90, Cine9 eller en BR909 med gode/perfekte rør gi mer eierglede og mulighet for tweaking enn en plug and play "lampeventil" i 30.000Kr prisområde. AV utstyr og Projektor kjøp blir ofte et tapsprosjekt hvis man kobler inn fornuft og må handle til veil(vill)edende priser.

For gode digitale projektorer må man i dag gjerne opp et sted mellom 50-100 tusen+, og de gir et på mange måter bedre og meget pent, skarpt og godt bilde og masse praktisk hjemmekino brukerglede for å snurre film flere hundre timer hvert år.
    Kunsten er vel å kombinere en både-og bruk av CRT og digitale projektorer, og å unngå en enten-eller problemstilling og kose seg med denne hobbyen og se masse god film som en bonus

Å kose seg med hobbyen er jo det viktigste ja. Om man sitter å bare ser etter feil i bildet hele tiden, som fort kan bli en besettelse så er feil alt man gjerne ser.

Er det forresten noen som vet hvor man finner noen testpatterns. gjerne bare bilder av 0-100IRE. + hvitere enn hvitt og svartere enn svart. Jeg finner ikke dve essentials dvden jeg hadde en gang i tiden.

Du kan laste ned og brenne kalibrerings disken fra AVSforum

http://www.avsforum.com/forum/139-di...libration.html

http://www.w6rz.net/avshd709/AVCHD-2d.exe
    Sist endret av ask4me2; 10-17-2017 kl 22:05

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=41024

Dette stemmer godt med informasjon jeg også har fått. BARCO har ikke solgt en eneste en CRT projector de siste 10 årene.

De har haugevis med hele projectorer og deler, spesielt til 9 og 12 tommer projectorer.

Nå har de 10 årene som de plikter å ha deler gått, ALT VIL BLI KASTET I NÆR FRAMTID.

Og NEI de vil ikke gi eller selge dette billig til entustiaster - BARCO er FERDIG med CRT.

Vi leier en lastebil og kjører ned til Belgia? og tilbyr oss å rydde ut det gamle lageret. Synd at de ender opp med å kaste noe slikt. hadde vært kult å ha en 12" crt i hus om det hadde vært mulig å få flyttet den rundt da

Må innrømme det gjør vondt å lese om at nytt CRT utstyr i 9" og 12" klassen skal blir kastet på denne måten.
    Skulle skjønt det bedre hvis Barco var redde for å miste inntekter fra salg fra de andre projektor divisjonene sine hvis de ga bort eller la ut CRT lageret på billigsalg, men det vil vel være lite sannsynlig.

En eller 5 12" Barco CRT projektorer hadde helt klart vært morsomt å hatt i hus, men hadde ikke mislikt noen Cine9 eller 909 heller

Blir med på en lastebil tur hvis det skulle bli aktuelt.... Tenker man kg-pris på disse projektorne nye så var vel ca 400kr/kg Lurer på hvordan det hadde blitt å kjøre noen tonn med NOS. CRT projektorer gjennom tollen..
    Sist endret av ask4me2; 10-21-2017 kl 10:10

Trist lesning dette for entusiaster.
    Men slik det alltid har vært, den harde sannhet er hard.

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Vi leier en lastebil og kjører ned til Belgia? og tilbyr oss å rydde ut det gamle lageret. Synd at de ender opp med å kaste noe slikt. hadde vært kult å ha en 12" crt i hus om det hadde vært mulig å få flyttet den rundt da
    Det er kjempetrist. Jeg sendte en forespørsel til mine kontakter som fortsatt arbeider for Barco og hadde med crt å gjøre på fredag, men den første tilbakemeldingen var at det dreier seg om miljø-sertifiseringen til bedriften og at de må følge visse krav for håndtering - har sendt forslag ned, men er ikke optimistisk.

Ja huff, triste greier. vi får håpe på det beste. Du får si ifra hvis det blir noe tur, så blir det sikkert noen som vil være med.

Dette er jo helt vanlig prosedyre fra alle firmaer. Barco vil ha dette vekk, da vil det bare by på problemer for da må de ha deler i 10 år til.
    Da hvis dette selges. Gi det bort er heller ikke lov, men rart at de ikke kan få selge dette/donere til noen som ikke selger dette. Kanskje meg hehe

Fikk prøvd meg litt mer på forskjellige oppløsninger på G70en idag. 1080i fungerer ikke optimalt på denne, det er den for god til da jeg ser linjer i bildet helt fra sitteposisjon. 720P fungerte bedre. Ble overall skarp og fin over hele bildet, men den har mer å gå på og det ser endel bedre ut med 1080P faktisk,så da får den bli der foreløpig.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer