Barco data 708s - Side 7
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 222

Da har jeg kommet et godt stykke videre i tuningen av sonyen. måtte gå grundig til verks for å få fokus i alle bauer og kanter, da den var helt bananas justert. Projectoren er virkelig god. Den er nok ikke langt i fra den beste crten jeg har hatt bortsett fra cine9en, selv om det er mange år siden nå og husker ikke helt. Er virkelig fornøyd med denne saken. knall bilde og sort er sort :O

nå må jeg bare få finjustert den i konvergens og ettpar andre ting, så da hjelpe det med fjernkontroll.

Her er en video etter seansen ikveld:
    https://www.youtube.com/watch?v=iJmpteqMoa4

Det ser jo meget bra ut selv via filming dette Tor.

Hva slags kamera bruker du å å filme med forresten?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

hehe ikke så veldig bra når jeg ser på videoen jeg lagde nei, men bildet har blitt skarpt og uniformt stort sett over hele nå, det var mye jobb for å få det til, men det er jo en del av morroa . skal prøve å få laget noen bedre filmer.

Filmer med mobilkameraet . En gammel nexus 5. Det er framdeles noe justering som gjenstår. skal prøve meg litt på gråskala også tenker jeg.
    Sist endret av tor; 10-10-2017 kl 17:07

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    hehe ikke så veldig bra når jeg ser på videoen jeg lagde nei, men bildet har blitt skarpt og uniformt stort sett over hele nå, det var mye jobb for å få det til, men det er jo en del av morroa . skal prøve å få laget noen bedre filmer.

Filmer med mobilkameraet . En gammel nexus 5. Det er framdeles noe justering som gjenstår. skal prøve meg litt på gråskala også tenker jeg.
    Utrolig at du har fått til noe uten fjernkontroll. Har vært litt småsjuk, men har pakket fjernkontrollen og skal få sendt den imorgen.

Når du filmer ett kort øyeblikk fra det som ser ut som normal titteavstand så ser bildet meget bra ut.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Utrolig at du har fått til noe uten fjernkontroll. Har vært litt småsjuk, men har pakket fjernkontrollen og skal få sendt den imorgen.

Når du filmer ett kort øyeblikk fra det som ser ut som normal titteavstand så ser bildet meget bra ut.
    Takker så mye for det . Jeg klare jo ikke vente med å leke meg når jeg får en slik godsak i huset, men det blir mye mysing og slitne øyne med all den justeringen. Skal bli godt å få en fjernkontroll.

Hadde en rask runde ikveld med litt mer jobb på fokus. Er blitt knallbra nå selv på 1080P. Når jeg får fjernkontroll kblir det lettere å få til det siste. Jeg må også få kjørt gråskala, men slik det er nå er det helt knall allerede.

https://www.youtube.com/watch?v=7Gf_hwZEoWU

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Hadde en rask runde ikveld med litt mer jobb på fokus. Er blitt knallbra nå selv på 1080P. Når jeg får fjernkontroll kblir det lettere å få til det siste. Jeg må også få kjørt gråskala, men slik det er nå er det helt knall allerede.

https://www.youtube.com/watch?v=7Gf_hwZEoWU
    G70ene er litt spesielle. Eneste standard modell i 8 tommer-klassen som har liquid-coupled lenses med farge-filtre. Den har også den siste typen Panasonic 8 tommer billedrør med ekstra grid for kontroll av fokus. Synd at det var solgt så få av dem i Norge, kanskje så få som 4 eller 5 totalt, pluss noen få privat import for hjemmekino.

Tipset denne projectoren også til noen 808 eiere som fortsatt syntes crt er digg, men de stoler ikke helt på mine anbefalinger, og ville ikke gi noen få kroner for en mye bedre projector med strøkne billedrør. Men det gjør jo ikke noe, da den havnet i ett verdig hjem hos Tor!!!

Hadde vært trist om en så bra projector hadde avsluttet sitt virke med bare 1000 timer og perfekte uslitte rør.

Ja det er synd om noe slikt går på søpla. Samtidig så skjønner jeg folk som ikke har plass til disse beistene da de tar opp veldig mye plass. Så bør man også ha riktig utstyr forrankoblet for å få bra bilde ut av de og hadde jeg ikke hatt crystalioen så hadde jeg nok heller ikke fått til noe særlig med denne projectoren.
    CRT har som nevnt også noen egenskaper som jeg savner litt i nyere digitale projectorer som f.eks. organisk "filmlike" bilde. I tillegg er ikke pixler en issue på disse, noe som gjør at man kan sitte nærme bildet og ikke bli plaget av det, selv om jeg ikke ser pixler på sony 4k projectoren jeg har så så jeg pixler i alle de tidligere rene 1080P projectorene jeg har hatt. I dag er vel det meste enten 4k eller e-shift så det er jo forsåvidt ikke et issue lenger.

Det som er litt morsomt nå i forhold til tidligere når CRT projektorene hadde sin storhetstid, er å kunne sammenligne dagens projektor modeller og CRT side ved side.
    Oppløsning, skarphet, gråskala osv er jo vanskelig/umulig å få til på CRT vs en 4K lampemodell, men hvordan synes du sortnivå og fullstendig fade to black er på 4K projektoren din nå Tor ?

Det er vel bare å glede seg til UHP lamper byttes ut med laser i stedet slik at effekten av full ned-slukking er noe som kan oppleves igjen.
    Synes opplevelsen i enkelte filmer som benytter dette får et godt løft når det er en del av handlingen. Dagens JVC lampe modeller er ganske bra på dette, men holdes det sort en stund ser man fremdeles lys fra projektoren.
    CRT projektorene har såpass mye viftestøy at det ofte ikke er i tvil om projektoren er på eller ikke, men det kan kanskje bli et "problem" på mer støysvake laser modeller en gang i fremtiden.....

Når det gjelder størrelse og vekt på disse Sony CRT projektorene er jo det et kapittel for seg, da er det litt morsomt å lese på AVSforum om de som synes Epson LS10500, JVC RS4500/Z1 er så store og tunge å løfte på.....

Noen mål og vekter (Lengde x bredde x høyde)

G70 83kg 948x695x358
    G90 110kg 1066x750x385

808s 67Kg 1080x590x361
    Cine9 85kg 1130x650x381

JVC Z1 38kg 720x500x235
    LS10500 18kg 553x550x238
    VW5000 43kg 750x550x228

Man kan jo bare tenke seg hvordan det hadde hørtes ut på forum hvis disse nye modellene ikke hadde Zoom optikk og justerbar lens shift....
    Sist endret av ask4me2; 10-11-2017 kl 14:28
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Nå har jeg ikke begge projectorene is samme rom og de er på 2 forskjellige typer lerret, men det er ikke noe tvil om at man kan få sort absolutt sort på CRTen og det er unektelig avhengighetskapende, men det går på bekostning av detaljer i overgangen ja. Jeg får holde på litt med gråskalaen, men det blir jo aldri så bra som på en lampe projector. Om man kan få en lampeprojector som blir like sort som CRTen i mørke partier så er jeg fullstendig solgt. Laser er jo interessant, men det er ikke prisen

Vis du bruker en videoeq kan du få helt perfekt sortdetaljering med full nedsluking

Ja det er mulig, men vet ikke om jeg gidder å koste på meg en slik sak. Jeg får prøve meg litt manuelt arbeid med chromapure og i1 display 3 først.

Tenker du på denne saken, og har du prøvd selv?
    http://videoeq.com/overview

ja men ikke til kalibrering kun til å sette black clipping

Ok, jeg må se hva jeg bryr meg med å legge i dette. I utgangspunktet så tenker jeg ikke å legge noe annet i dette enn når jeg kommer over high end CRT projectorer for en rimelig penge, så får jeg gjøre det jeg kan for å få bildet til så godt jeg kan selv. Selv om denne saken ser unektelig fristende ut, da det er ingen fullverdig CMS i crystalioen.
    Sist endret av tor; 10-12-2017 kl 09:01

Ved å koble fra ABGen og jobbe med sammenhengen mellom Brigthness og Bias så kan man få full nedslukkning og god detaljering i sort - fikk til dette på G90en.

Ok det høres bra ut, får håpe jeg kan få til noe liknende på G70en. Jeg får prøv å ringe deg når jeg skal justere litt på dette nå som geometrien og fokus er ganske så bra. Tenkte å sette opp måleustyr å sjekke litt ikveld hva stoa er med tanke på gråskala.

Fant denne på ebay, men prisen var litt stiv da. I tillegg er det jo ikke fargede c-elementer i den. Det er vel også litt innbrenninger etter det jeg ser.
    http://www.ebay.com/itm/Barco-Realit...UAAOSwJwpZ2hz1

Er uansett ikke så ofte man ser disse maskinene til salgs.

Det er mye rart der ute

Hvilken oppløsning kjører du på den Tor? Du vil klare å kjøre 1080P på den, men bildet vil bli bedre på en alle 8 tommere med 720P.
    Dette kan vel du også bekrefte PJ.

Mulig du har skrevet dette men, men

Jeg kjører 1080P på den foreløpig. Jeg har ikke fått testa på 720P enda men har heller ikke brydd meg da 1080P ser uforskammet bra ut. Jeg skal få testet og satt opp 720p på den og så får jeg se selv .

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer