Barco data 708s - Side 6
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 222
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Ja jeg skipper det kortet når jeg har crystalioen ser jeg. Er i utgangspunktet ikke noe vits i å legge altfor mye penger i dette nei.
    Du vil med dine 'skills' få den beste 8 tommeren i Norge. En strøken Sony G70 slår lett Barco 808s'er, selv de med Eisemann-mods.

Hehe skills å skills. Hadde det vært en barco skulle jeg sikkert fått den til ganske bra, men sony hmm. Det viktigste er at jeg får startet riktig tenker jeg. Du får nok noen frustrerte telefoner.

Ja jeg skipper det kortet når jeg har crystalioen ser jeg. Er i utgangspunktet ikke noe vits i å legge altfor mye penger i dette nei.
    http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=40976

Hvis du likevel skulle vurdere ett hdmi-kort.

Takker for tips. jeg får se hva jeg får til med scaleren først

Da har jeg fått sonyen hjem. Får ikke testet noe særlig før imorgen, da jeg må ha litt løftehjelp. Fikk kikket litt i rørene før jeg kjøpte den og det kan se ut til at det var riktig så gode rør i den. Ingen innbrenning som jeg kunne se, så jeg ser fram til å få den igang.

Da har jeg fått sonyen hjem. Får ikke testet noe særlig før imorgen, da jeg må ha litt løftehjelp. Fikk kikket litt i rørene før jeg kjøpte den og det kan se ut til at det var riktig så gode rør i den. Ingen innbrenning som jeg kunne se, så jeg ser fram til å få den igang.
    Spennende å følge med på hva du får til på den.

Morro med G70 har hatt 2 stykker selv,har du en hdcp stripper kan du bruke crystallioens hdmi ingang med analog utgang , har et sony hdmi kort

ja jeg skal få rapportert litt og filmet litt som jeg har gjort tidligere. Jeg får ikke sett på den før i ettermiddag/kveld. Det blir morro

Da har jeg fått prøvd meg litt på denne projectoren og må si meg meget fornøyd . Det er en god del jobb igjen for å få den optimal, spesiellt med fokus. Jeg ser heller ingen innbrenninger i bilderørene, noe som er bra og gjør at man kan bruke maksimalt av overflate på røreene uten kjipe overganger. Rørene ser ut til å ha gått rundt 1000 timer ifølge telleren så det er endel igjen der.
    Jeg kjører 1080p@59,94Hz fra scaleren noe den ser ut til å klare veldig fint, med et rolig og fint bilde. Den er litt mer kronglete i menyene enn barco da jeg ikke er vant med den, men det er et hav av justeringsmuligheter. Projectoren står forøvrig litt høyt i forhold til bildet så må enten flytte bildet opp eller projector ned. Alternativt kan jeg tilte projectoren i bakkant? eller er det fyfy?

Her er ettpar elendige videoer:
    https://www.youtube.com/watch?v=LS5A2bnRHtg

https://www.youtube.com/watch?v=_aWh5V34_0c
    Sist endret av tor; 10-08-2017 kl 02:35

Da har jeg fått prøvd meg litt på denne projectoren og må si meg meget fornøyd . Det er en god del jobb igjen for å få den optimal, spesiellt med fokus. Jeg ser heller ingen innbrenninger i bilderørene, noe som er bra og gjør at man kan bruke maksimalt av overflate på røreene uten kjipe overganger. Rørene ser ut til å ha gått rundt 1000 timer ifølge telleren så det er endel igjen der.
    Jeg kjører 1080p@59,94Hz fra scaleren noe den ser ut til å klare veldig fint, med et rolig og fint bilde. Den er litt mer kronglete i menyene enn barco da jeg ikke er vant med den, men det er et hav av justeringsmuligheter. Projectoren står forøvrig litt høyt i forhold til bildet så må enten flytte bildet opp eller projector ned. Alternativt kan jeg tilte projectoren i bakkant? eller er det fyfy?

Her er ettpar elendige videoer:
    https://www.youtube.com/watch?v=LS5A2bnRHtg

https://www.youtube.com/watch?v=_aWh5V34_0c
    Lekkert. G70ene kan bli skikkelig bra, hvis de fortsatt har skarpheten i billedrørene. Det gjelder å maksimere raster-arealet, da er det bare positivt å heve i bakkant fordi da blir det mindre trapes inne på billedrøret, og du kan bruke større flate, og får derved både vesentlig bedre oppløsning og høyere lysutbytte.

Spesielt den andre videon viser potensialet i den mener jeg.

Siden du har en crystalio 2 Tor, går det eller har du testet med for film kilder å kjøre 24hz inn i prosessoren og kjøre 1080p48hz ut til projektoren?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Siden du har en crystalio 2 Tor, går det eller har du testet med for film kilder å kjøre 24hz inn i prosessoren og kjøre 1080p48hz ut til projektoren?
    Gjør det, men la deg venne deg til 48hz før du bedømmer det, det flickrer en del med engang, men for meg så forsvinner flickret etter at du har sett på det noen minutter.

Ja da får jeg prøve å tilte den litt og kjøre en runde til. Jeg fikk egentlig ikke justert noe særlig igår da det var mer å sette seg inn i menyen og få plassert projector. Jeg fikk uheldigvis ikke med fjernkontroll til den, da han ikke fant den så det er litt dumt med tanke på fokus og andre ting. Jeg ser jeg sliter litt med å få uniform fokus over hele bildet på rørene ved å bare justere linsene selv om rød er ganske bra over hele, så jeg må vel til å skru litt på "flapping" i følge manualen side 64?. Bare jeg ikke skrur på noe galt så vesken renner ut :O .
    http://www.curtpalme.com/docs/SonyG70_Install.pdf

jeg fant denne også på youtube. den er fin å se på om man ikke har justert en sony crt projector før.
    https://www.youtube.com/watch?v=vCmhC1p5ANw

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Jeg har ikke prøvd det enda, men skal gjøre det. den er ihvertfall veldig stabil og fin på 59,94Hz. på 50Hz så ser det ikke så bra ut.

Ja da får jeg prøve å tilte den litt og kjøre en runde til. Jeg fikk egentlig ikke justert noe særlig igår da det var mer å sette seg inn i menyen og få plassert projector. Jeg fikk uheldigvis ikke med fjernkontroll til den, da han ikke fant den så det er litt dumt med tanke på fokus og andre ting. Jeg ser jeg sliter litt med å få uniform fokus over hele bildet på rørene ved å bare justere linsene selv om rød er ganske bra over hele, så jeg må vel til å skru litt på "flapping" i følge manualen side 64?. Bare jeg ikke skrur på noe galt så vesken renner ut :O .
    http://www.curtpalme.com/docs/SonyG70_Install.pdf

jeg fant denne også på youtube. den er fin å se på om man ikke har justert en sony crt projector før.
    https://www.youtube.com/watch?v=vCmhC1p5ANw
    Ganske sikker at jeg har en fjernkontroll eller 2 lagret ett sted. Skal lete litt å si ifra.

Kul fremstilling Tor, Blir lettere når du har en remote

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Ganske sikker at jeg har en fjernkontroll eller 2 lagret ett sted. Skal lete litt å si ifra.
    Ja det hadde vært gull verdt

Ja det hadde vært gull verdt
    Fant fjernkontroll, den er egentlig til en 1292, men fungerer også på G70.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Fant fjernkontroll, den er egentlig til en 1292, men fungerer også på G70.
    Om du vil selge så si ifra . Nå har jseg sitttet i hele dag å holdt på med denne saken. Og jeg som skulle ut i det fine været. hmm :O
    Det hadde vært fint å kunne stikke nesen rett i lerretet mens jeg justerer fokus o.l.
    Bildet har blitt enda en god del hakk bedre nå enn igår og har en skarphet og dybde jeg bare kunne drømme om på barcoen, dette er en helt annen divisjon. Jeg måtte sette alt tilbake til "nullpunkt" før jeg gikk igang for å få den riktig på stell.
    Det er framdeles endel å jobbe med, men det er bare kos. Fokus er veldig skarp i center nå, men framdeles noe å gå på litt lenger ut i bildet. Farger er også noe helt annet på denne LC maskinen enn andre luftkoblet barcoene jeg har.
    Morro dette

Om du vil selge så si ifra . Nå har jseg sitttet i hele dag å holdt på med denne saken. Og jeg som skulle ut i det fine været. hmm :O
    Det hadde vært fint å kunne stikke nesen rett i lerretet mens jeg justerer fokus o.l.
    Bildet har blitt enda en god del hakk bedre nå enn igår og har en skarphet og dybde jeg bare kunne drømme om på barcoen, dette er en helt annen divisjon. Jeg måtte sette alt tilbake til "nullpunkt" før jeg gikk igang for å få den riktig på stell.
    Det er framdeles endel å jobbe med, men det er bare kos. Fokus er veldig skarp i center nå, men framdeles noe å gå på litt lenger ut i bildet. Farger er også noe helt annet på denne LC maskinen enn andre luftkoblet barcoene jeg har.
    Morro dette
    PM adresse, så sender jeg fjernkontroll. Har ikke bruk for den akkurat nå.

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer