Barco data 708s - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,593
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Tja, men det er oppfattes slik.

Jeg koser meg veldig med G90en, den har overrasket meg. Lystrykket har jeg ikke noe problem med. Vi er alle enige om at CRT er dødt og begravet RIP.

Skjønner ikke helt hva du hele tiden prøver å hakke på Andreas, crt vil jo aldri være aktuelt for deg? Prøver du å overbevise meg mot min bedre viten? Jeg vet hvor gode digitale er idag. Tviler på at det noen gang kommer en projector som kan få JVC RS600 til å se dårlig ut iforhold, så god er den, men den koster dog 114k? Noe som knapt gjør den til allemannseie.

Jeg kommer til å ha både digital og vil beholde G90en en stund til ihvertfall.

Jeg vil aldri prøve å fortelle noen at crt er tingen eller bedre enn noen digital projector. Likevel velger jeg selv personlig å like den over JVC akkurat nå - den gir meg en veldig god følelse når jeg titter på film og tv-serier.
    Jeg hakker ikke på noen og jeg presiserer at jeg ikke er ute etter å rakke ned på CRT og har ingen mening med å lage noen CRT vs Digital tråd av dette. Men jeg regner med at du også ser begrensningene den har i fulle dagslys scener. Hva den klarer i mørke scener er nok meget bra og jeg har hørt mye skryt fra Didrik (nesten litt for mye tror jeg.), så jeg må nok få sett denne G90´en før du kvitter deg med den.

Men du må huske at slike projectorer ikke var laget for primært hjemmekino. De var laget for applikasjoner som f.eks å vise stjernesystemer inne i store domer (derav spec på max 10m x 7,5m). Jeg har selv vært inne i en slik dome, det er totalt sorte inne, ikke engang ett nødutgang skilt så jeg inne der, systemet var på 18 stk 1209s som lyste opp en enorm dome.
    Og det vil den helt sikkert fungere helt ypperlig til, men selv der har den blitt skiftet ut med f.eks Carl Zeiss Velvet.

Jeg har respekt for at dere driver med dette, og det finnes vel knapt noen som kan dette bedre enn deg PJ. Og jeg kommer til å ta turen til deg (hvis jeg får lov ) i nærmeste fremtid sammen med Didrik for å ta en titt på en CRT satt opp av en som kan det da de jeg har sett før er satt opp av CRT entusiaster helt uten peiling på hvordan et godt bilde skal se ut.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Andreas21;2038609] Hva den klarer i mørke scener er nok meget bra og jeg har hørt mye skryt fra Didrik (nesten litt for mye tror jeg.), så jeg må nok få sett denne G90´en før du kvitter deg med den.

Den kommer sikkert til å ende hos meg, så du får nok sett den hehe

Er du hårsår Per??
    Sist endret av didrik nilsen; 08-30-2016 kl 09:54

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,537
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var vel ganske rause med skjerm areal i den tiden da CRT projektorene hadde sine glans dager. en BarcoGraphics 808s ble f.eks oppgitt med Max.: 6.0 m x 4.5 m skjerm størrelse i spec.
    Vil tro at man måtte kjøre rørene såpass hardt for å få til dette slik at de ofte fikk solgt en del nye rør på slike oppsett.

Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    De var vel ganske rause med skjerm areal i den tiden da CRT projektorene hadde sine glans dager. en BarcoGraphics 808s ble f.eks oppgitt med Max.: 6.0 m x 4.5 m skjerm størrelse i spec.
    Vil tro at man måtte kjøre rørene såpass hardt for å få til dette slik at de ofte fikk solgt en del nye rør på slike oppsett.

Ble brukt en del i konsertsammenhenger, bakprojeksjons-sammenheng. Tror dukene hadde noe gain, men var med å sette opp slike på 6m bredde lerret i den tiden. I store konsert saler, så ikke dette værst ut. Dette var maskiner som var kjøpt inn av utleie-aktører, som hadde hele opplegget med scenerigging, lys, lyd og video. Projectorerne gikk jo ikke mer enn en maks 5-6 timer pr arrangement. Jeg kjøpte opp mange av de projectorerne i sin tid når crt ble uaktuell i slike settinger. De maskinene jeg kjøpt opp hadde gått typisk 200timer, 500timer, 1000timer, og de hadde kun gått på video, så de var faktisk noen av alle beste projectorer jeg hadde kjøpt som var i best tilstand rør-messig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg avgårde for å hente en barco data 801s idag . Så får vi se hva den kan klare å produsere, eller om den går rett på søpla hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Da skal jeg avgårde for å hente en barco data 801s idag . Så får vi se hva den kan klare å produsere, eller om den går rett på søpla hehe.
    Moro. Kostnad? Bare bensinpenger?

Gir flott bilde hvis ok billedrør, men vanskelig å få skikkelig hd-følelse på. Etter at den har gått litt, så må den stilles i 6500k fargetemp, og G2 må justeres via meny og pot-metere, etter det bør sortnivå og gråskala sitte bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Hva den klarer i mørke scener er nok meget bra og jeg har hørt mye skryt fra Didrik (nesten litt for mye tror jeg.), så jeg må nok få sett denne G90´en før du kvitter deg med den.

Den kommer sikkert til å ende hos meg, så du får nok sett den hehe

Er du hårsår Per??
    Hvis jeg slipper G90en ned på RS600en din, så er det bare atom-partikler igjen av JVCen din - i det minste så vil den gi bra sortnivå etter det - hehe! Disclaimer! Hvis noen skulle tro noe annet - så er dette ment som en spøk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro. Kostnad? Bare bensinpenger?

Gir flott bilde hvis ok billedrør, men vanskelig å få skikkelig hd-følelse på. Etter at den har gått litt, så må den stilles i 6500k fargetemp, og G2 må justeres via meny og pot-metere, etter det bør sortnivå og gråskala sitte bra.
    Jeg håper på det er greie bilderør på den, men det får vi se. Takker for tips . Ikke så mye penger for den akkurat hehe. Har fått pruttet en hel del for å si det slik, men det er ikke langt å kjøre heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.
    stolt eier av SEOS909 som jeg kjøpte av PJ I sin tid, har fått hjelp av to karer fra "Innlandet", som brukte en hel natt på å still den inn for noen år siden. har gjort noen små endringer på den etter dette da den må mines på sine instillinger. er koblet opp mot en Crystalio vps3900. er godt fornøyd i mitt mørke rom, med denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø Vis post
    hei.
    stolt eier av SEOS909 som jeg kjøpte av PJ I sin tid, har fått hjelp av to karer fra "Innlandet", som brukte en hel natt på å still den inn for noen år siden. har gjort noen små endringer på den etter dette da den må mines på sine instillinger. er koblet opp mot en Crystalio vps3900. er godt fornøyd i mitt mørke rom, med denne.
    Få som beholder samme projector i 10 år. Kjører du hd 1080p på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det mener jeg.(husker ikke helt instillingene) den fungerer strålende til mitt bruk. er gått ca 2000t.
    broker noe fra HDFury også for å kunne bruke HDMI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø Vis post
    ja det mener jeg.(husker ikke helt instillingene) den fungerer strålende til mitt bruk. er gått ca 2000t.
    broker noe fra HDFury også for å kunne bruke HDMI
    2000 timer er ikke langt da. kan ikke ha gått langt når du fikk den . høres ut som en grei kombo da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke henta 801 idag, men satser på imorra så jeg har noe å leke med i helga

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg igang barco data 801. Det var en flott oppgradering . Eneste jeg ser på den er at det er en sort strek i midten av bildet som er mer synlig når jeg setter opp høyere oppløsning. på 720p 50Hz ser jeg nesten ikke noe til den, men på 1080i 50hz er den godt synlig. noen som vet hva det kan være?.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg igang barco data 801. Det var en flott oppgradering . Eneste jeg ser på den er at det er en sort strek i midten av bildet som er mer synlig når jeg setter opp høyere oppløsning. på 720p 50Hz ser jeg nesten ikke noe til den, men på 1080i 50hz er den godt synlig. noen som vet hva det kan være?.
    Klassisk Barco-syndrom. Formye bruk av zone-konvergens. Må bruke mer tid på riktig dynamisk/grunnoppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ok du har sikkert rett. du mener jeg må sette alt i nullposisjon og justere center først mekanisk også justere det resterende med sone konvergering?.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ok du har sikkert rett. du mener jeg må sette alt i nullposisjon og justere center først mekanisk også justere det resterende med sone konvergering?.
    Jepp. Stille vinkel på billedrør og justere den innerste magneten slik at det mest mulig optimalt før du begynner på innstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for tips. fjernet gamle blokker som lå på den og syncet opp på ny, da ble det andre boller. Ingen mer sort strek i bildet
    Sist endret av tor; 09-03-2016 kl 11:33

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var barco data 801 igang i CRT kinoen. det var litt mer jobb å få den satt opp, men resultatet har blitt riktig så bra. En solid oppgradering fra 708
    https://www.youtube.com/watch?v=FXRPKsorIqw

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo riktig bra ut - du har ikke glemt gamle kunster. Hvor stort bilde?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer