Barco data 708s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som en god ide . Jeg er med på det. Har du kjøpt fra Curt før?.

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så kan vi slå til her også 808s grapic 5 stk. selges for 25 dollar, det er 192 kr for 5 stk. 38,57 pr stk.
    Billig kilopris hehe

http://www.govliquidation.com/auction/view?auctionId=11416938&convertTo=USD

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det var ikke gal pris nei. Kanskje man vil se noen government secrets fra area 51 brent inn i noen av rørene :O . Hadde nok foretrekket en 9" LC maskin om mulig da, som jeg kan leke med. Det går jo ann å høre hva curt skal ha for ett parti .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har startet dialog med Curt Palme, og venter på informasjon om hva han har og hva det vil koste.

Dette er noe jeg er villig til å organisere, men ikke ta fullt ansvar og risiko på egenhånd. Dette må være all-in fra alle involverte. Interesserte må ta kontakt med meg, pluss at jeg denne uken tar kontakt med de som tror kan være potensielle deltakere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra initiativ Per. Vi er alle med på risken selvsagt om dette blir noe av, det skulle bare mangle.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar fra Curt Palme. Selv ikke han har mye 9 tommere igjen. Han har ingen flere G90er. Kun 2 stk 1209s og 3 stk 909er. THATS IT - FINISHED!!!

Problemet er også tilgangen på billedrør. DET ER IKKE FLERE SOM LAGES NYE - DETTE ER BEKREFTET FRA FLERE KILDER. Panasonic sluttet å lage i 2003. Da ble produksjonsutstyret solgt til ett amerikansk selskap som har produsert noe fram til i år - NÅ ER DET SLUTT!!!

Greg Eisemann kjøpte opp en batch av disse billedrørene - som har han kaller Eisemann-rør - dette er noe ukorrekt da dette er helt vanlig billedrør som alle andre. Det er fortsatt mulig å kjøpe fra ham og ett par andre som har kjøpt opp noen partier, men det produseres ikke lenger.

Så nå er det enten eller for de som vil blåse litt liv i crt-bildet. Curt Palme sier at han vil har service og deler til disse 9 tommerne i 10 år til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar jeg om vi får med oss flere da. Hadde ikke sagt nei til en 909, eller 1209s heller da. Det kommer vel ann på pris og tilstand .
    Sist endret av tor; 08-29-2016 kl 19:40

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Har fått svar fra Curt Palme. Selv ikke han har mye 9 tommere igjen. Han har ingen flere G90er. Kun 2 stk 1209s og 3 stk 909er. THATS IT - FINISHED!!!

Problemet er også tilgangen på billedrør. DET ER IKKE FLERE SOM LAGES NYE - DETTE ER BEKREFTET FRA FLERE KILDER. Panasonic sluttet å lage i 2003. Da ble produksjonsutstyret solgt til ett amerikansk selskap som har produsert noe fram til i år - NÅ ER DET SLUTT!!!

Greg Eisemann kjøpte opp en batch av disse billedrørene - som har han kaller Eisemann-rør - dette er noe ukorrekt da dette er helt vanlig billedrør som alle andre. Det er fortsatt mulig å kjøpe fra ham og ett par andre som har kjøpt opp noen partier, men det produseres ikke lenger.

Så nå er det enten eller for de som vil blåse litt liv i crt-bildet. Curt Palme sier at han vil har service og deler til disse 9 tommerne i 10 år til.
    Nei nå tuller du med meg vel Per, Greg Eisemann ruller egne rør og får politi-eskorte til flyplassen for alt er så hemmelig, viste du ikke det . Det var vel heller kanskje innleggelse/innburing? hehe

Dette vet jo de fleste som har fulgt med. Sant så sant.

Har litt liten kino, men en 9 tommer av kaliber G90 som jeg har sett hos deg, kunne jeg kost meg med, helt klart.
    Ikke det at den er noe bedre på noen måte en det jeg har som referanse av digital som vi vet begge to, men en sjarm og en morsom hobby med et godt analogt bilde med også mange positive sider.
    Sist endret av didrik nilsen; 08-29-2016 kl 22:31

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet opp en testvideo for morroskyld, selv om det ikke sier så mye. Har fått bildet relativt greit til nå. Det er en innbrenning i bunnen av bildet, men heldigvis er det i området der teksten er så man ser lite til det når filmen er 2,35:1. Ellers er jeg riktig så fornøyd med den.
    https://www.youtube.com/watch?v=deuEaTpfu_w

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti denne karen?
    https://www.barco.com/en/Products/Po...ss.aspx#!specs

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Lastet opp en testvideo for morroskyld, selv om det ikke sier så mye. Har fått bildet relativt greit til nå. Det er en innbrenning i bunnen av bildet, men heldigvis er det i området der teksten er så man ser lite til det når filmen er 2,35:1. Ellers er jeg riktig så fornøyd med den.
    https://www.youtube.com/watch?v=deuEaTpfu_w

Synes du har gjort en bra jobb med den, selv om det er meget vanskelig å bedømme noe som helst

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,593
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti denne karen?
    https://www.barco.com/en/Products/Po...ss.aspx#!specs
    Det beste med denne er lerretsstørrelsen som står oppgitt: Min 2m x 1.8m og Max 10m x 7.5m...

Blir sikker bra med 400 CRT lumen på 10m bredt lerret, tror nok heller 2m bredt er nærmere av max størrelse...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jobbet endel med fokus og resultatet er blitt overraskende bra synest jeg. Bildet er også maksimert og bruker størst mulig del av raster. må få koblet til en hd kilde og se. har bare prøvd DVD materiale foreløpig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Det beste med denne er lerretsstørrelsen som står oppgitt: Min 2m x 1.8m og Max 10m x 7.5m...

Blir sikker bra med 400 CRT lumen på 10m bredt lerret, tror nok heller 2m bredt er nærmere av max størrelse...
    hehe ja, men har noen her inne vært borti denne modellen?. de er vel kanskje for sjeldne til det?.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja, men har noen her inne vært borti denne modellen?. de er vel kanskje for sjeldne til det?.
    Disse kostet over 1 million kr. Ble i hovedsak brukt i planetriums(lyse opp store domer med stjerne-himmel). Ble laget for lysstyrke ikke oppløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kostet over 1 million kr. Ble i hovedsak brukt i planetriums(lyse opp store domer med stjerne-himmel). Ble laget for lysstyrke ikke oppløsning.
    ok

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, kjører på G90en på 265m bredt bilde nå, ved 8 foot-lambert, bra lystrykk for min del, uten at jeg presser den på noen måte. Husk at crt lumens er oppgitt etter ansi lumens spesifikasjoner. 9 tommere med LUG klarer opp i mot 1300 lumen på 20% vindu.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,593
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kjører på G90en på 265m bredt bilde nå, ved 8 foot-lambert, bra lystrykk for min del, uten at jeg presser den på noen måte. Husk at crt lumens er oppgitt etter ansi lumens spesifikasjoner. 9 tommere med LUG klarer opp i mot 1300 lumen på 20% vindu.
    Jada, men 20% vindu er ikke så intr når man ser på en dagslysscene.

Du er vel enig i at 10m bredt er i overkant stort på en projektor som i linken, jeg mente at 2m bredt var nærmere max enn min.

8fl er langt fra å kunne vise noe som er i nærheten av troverdige dagslys scener og med rundt 50+:1 ANSI er det ikke mye dynamikk igjen i de lyse scenene heller. Men nå er ikke jeg her for å rakke ned på CRT, jeg bare syns det var morsomt med det som stod som max lerrets størrelse i specen.

Her ser du forskjellen på ditt lerret og det som står i specen, bare jeg har satt det opp i 16x9 så det er bare 5,6m høyt. Litt vanskelig å fylle det med lys hvis man har en CRT med 4-500 lumen...

Visual TV Size Comparison : 305 centimetre 16x9 display vs 1150 centimetre 16x9 display
    Sist endret av Andreas21; 08-30-2016 kl 00:42
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, men det er oppfattes slik.

Jeg koser meg veldig med G90en, den har overrasket meg. Lystrykket har jeg ikke noe problem med. Vi er alle enige om at CRT er dødt og begravet RIP.

Skjønner ikke helt hva du hele tiden prøver å hakke på Andreas, crt vil jo aldri være aktuelt for deg? Prøver du å overbevise meg mot min bedre viten? Jeg vet hvor gode digitale er idag. Tviler på at det noen gang kommer en projector som kan få JVC RS600 til å se dårlig ut iforhold, så god er den, men den koster dog 114k? Noe som knapt gjør den til allemannseie.

Jeg kommer til å ha både digital og vil beholde G90en en stund til ihvertfall.

Jeg vil aldri prøve å fortelle noen at crt er tingen eller bedre enn noen digital projector. Likevel velger jeg selv personlig å like den over JVC akkurat nå - den gir meg en veldig god følelse når jeg titter på film og tv-serier.

Jada, men 20% vindu er ikke så intr når man ser på en dagslysscene.

Du er vel enig i at 10m bredt er i overkant stort på en projektor som i linken, jeg mente at 2m bredt var nærmere max enn min.

8fl er langt fra å kunne vise noe som er i nærheten av troverdige dagslys scener og med rundt 50+:1 ANSI er det ikke mye dynamikk igjen i de lyse scenene heller. Men nå er ikke jeg her for å rakke ned på CRT, jeg bare syns det var morsomt med det som stod som max lerrets størrelse i specen.

Her ser du forskjellen på ditt lerret og det som står i specen, bare jeg har satt det opp i 16x9 så det er bare 5,6m høyt. Litt vanskelig å fylle det med lys hvis man har en CRT med 4-500 lumen...

Visual TV Size Comparison : 305 centimetre 16x9 display vs 1150 centimetre 16x9 display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,751
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men du må huske at slike projectorer ikke var laget for primært hjemmekino. De var laget for applikasjoner som f.eks å vise stjernesystemer inne i store domer (derav spec på max 10m x 7,5m). Jeg har selv vært inne i en slik dome, det er totalt sorte inne, ikke engang ett nødutgang skilt så jeg inne der, systemet var på 18 stk 1209s som lyste opp en enorm dome.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer