Barco data 708s - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  15
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 222
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Har ikke sett de tilgjengelig her i landet. Men mine ankom fra Kina i løpet av en uke. Kom som vanlig brevpost, rett i postkassen
    Høres bra ut. Den kommer fra kina ja. tipper den er her om noen dager.

Fikk forøvrig jvc rs400 idag. Skal si det er litt av en lyskanon, blir nesten blendet. Jeg ble rimelig overrasket over bildet den spytter ut. kontrastrikt og fyldig. Jeg var redd for at jeg skulle se pixler da jeg har vært vant med et 4k bilde fra sonyen de siste 4årene, men der ble jeg virkelig overrasket selv uten e-shift på kan man sitte relativt nærme uten å se pixler. Skal få satt den opp bedre i helga, morro greier. Kan den forvrig autokalibreres med andre prober enn spyder?.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,974
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post

Fikk forøvrig jvc rs400 idag. Skal si det er litt av en lyskanon, blir nesten blendet. Jeg ble rimelig overrasket over bildet den spytter ut. kontrastrikt og fyldig. Jeg var redd for at jeg skulle se pixler da jeg har vært vant med et 4k bilde fra sonyen de siste 4årene, men der ble jeg virkelig overrasket selv uten e-shift på kan man sitte relativt nærme uten å se pixler. Skal få satt den opp bedre i helga, morro greier. Kan den forvrig autokalibreres med andre prober enn spyder?.
    Den bør ikke auto-kalibreres evt før den har gått minst 200 timer, og kun da hvis det problemer med presetene.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den kan autokalibrers så fort gamma droppet kommer (og det kommer på alle) og det kan skje fra 0-100 timer og stort sett lenge før 100 timer. Hvis gammaen dropper etter første autokal kan den bare autokalibreres igjen eller rettes opp med 12 punkts kalibreringen i Autocal programmet. Den kan bare autokalibreres med Spyder 4 eller 5.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma-droppet på en RS400/X5000 er der før projektoren har rundet 40 timer. Etter det har jeg ikke observert noe ytterligere dropp. På generasjonen før kunne droppet oppstå en del senere, men alle modellene fra og med RS400/X5000 får droppet etter relativt få timer. Det kommer også ganske plutselig, så det virker nesten som om det er et "issue" på signalnivå, og ikke nødvendigvis i engine. JVC klarer ikke å forklare hva som skjer, eller hvorfor
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. projectoren har 160timer på telleren. Da ser jeg om jeg får tak i en spyder probe her i kristiansand idag. Det er ikke sikkert jeg trenger det, da bildet sitter veldig bra i utgangspunktet. Får jeg ikke tak i, får jeg prøve meg på en runde manuell kalibrering i helga.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. projectoren har 160timer på telleren. Da ser jeg om jeg får tak i en spyder probe her i kristiansand idag. Det er ikke sikkert jeg trenger det, da bildet sitter veldig bra i utgangspunktet. Får jeg ikke tak i, får jeg prøve meg på en runde manuell kalibrering i helga.
    Det er vel bare gamma justeringen som spyder probene er gode nok til å bli brukt til, for det går vel ikke å sette inn korrigerings data for spyder5 proben inne i JVC sin autocalibrering?

Ser ut til at Japanphoto i Kristiansand har Spyder 5 Express inne, men ikke Pro eller Elite.. Vet ikke om det er noen forskjell på selve hardwaren på Spyder 5 probene (det er vel eventuelt den lyssensoren på baksiden) med de forskjellige programvarene, og om det betyr noe i denne sammenhengen. Har en Spyder 5 Pro du kunne lånt hvis du ikke får tak i en selv, og det bare for å sjekke gamma.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Det er vel bare gamma justeringen som spyder probene er gode nok til å bli brukt til, for det går vel ikke å sette inn korrigerings data for spyder5 proben inne i JVC sin autocalibrering?

Ser ut til at Japanphoto i Kristiansand har Spyder 5 Express inne, men ikke Pro eller Elite.. Vet ikke om det er noen forskjell på selve hardwaren på Spyder 5 probene (det er vel eventuelt den lyssensoren på baksiden) med de forskjellige programvarene, og om det betyr noe i denne sammenhengen. Har en Spyder 5 Pro du kunne lånt hvis du ikke får tak i en selv, og det bare for å sjekke gamma.
    Det ligger guider på hvordan lage en "profil" til Spyder prober med tanke på JVC Autocal da de ikke egner seg veldig til gråskala eller fargerom, gammaen blir stort sett snorrett. Er man heldig med exemplaret fungerer den veldig bra til gamma/gråskala og man må kun sette 100% i projektoren for å ta hensyn til lerretet. Noen ganger fungerer også lerretsprofilen du kan legge inn i JVC menyen.

Her er en av guidene på å "profilere" en Spyder probe og i dette tilfellet en Spyder 4: http://www.avsforum.com/forum/24-dig...l#post50950289

Jeg har ikke prøvd dette selv, men Chad B er en veldig respektert kalibratør med meget god erfaring så det fungerer sikker meget bra.

Man trenger kun Express versjonene da man ikke bruker softwaren til Spyderen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å bruke en unøyaktig probe på gråskala og farge delen og så korrigere i ettertid (hvis jeg tolket Chad B riktig) med profil data på denne måten er vel at man ikke vet om JVC programmet har møtt veggen noen steder ved kalibreringen underveis, og hvor optimalt resultatet blir pga dette.

Man trenger vel også å ha tilgang til en nøyaktig probe både for å få profil verdier og for sjekke det endelige resultatet på lerretet til slutt. dvs man trenger en nøyaktig probe i tilegg til spyder proben, og da kan det godt hende at en mer direkte manuell kalibrering med den nayaktige og bare kjøre gamma med spyder vil være en bedre løsning.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Problemet med å bruke en unøyaktig probe på gråskala og farge delen og så korrigere i ettertid (hvis jeg tolket Chad B riktig) med profil data på denne måten er vel at man ikke vet om JVC programmet har møtt veggen noen steder ved kalibreringen underveis, og hvor optimalt resultatet blir pga dette.

Man trenger vel også å ha tilgang til en nøyaktig probe både for å få profil verdier og for sjekke det endelige resultatet på lerretet til slutt. dvs man trenger en nøyaktig probe i tilegg til spyder proben, og da kan det godt hende at en mer direkte manuell kalibrering med den nayaktige og bare kjøre gamma med spyder vil være en bedre løsning.
    Hvis ikke gamma droppet er så ille (på de fleste RS4xx/5xx/6xx og X5xxx/7xxx/9xxx modellene er det stort sett ikke det) bruker jeg bare 12 punkts kalibreringen i Autocal programmet til å justere gamma/gråskala og den interne CMSen til å kalibrere fargerommet, og da får jeg brukt min Jeti profilerte Klein K10A og får meget gode resultater med det. Det er sjelden jeg bruker Spyder 4/5 og Autocal. Bruker ikke noe særlig mer tid på det enn å kjøre Autocal for så og korrigere etterpå.

På X500/700/900 har man ikke 12 punkt i Autocal programmet og må bruke Spyder til å korrigere gamma/gråskala i tillegg har disse også i noen tilfeller et meget stort gamma dropp, spesielt en del X500 jeg har kalibrert har droppet vært veldig stort. Er vel en måte å korrigere gamma manuelt via et eksternt program på disse også, men det har jeg ikke prøvd. Lenge siden jeg har kalibrert noen av disse nå. Er droppet for stort er det ikke heller mulig å bruke den interne gamma justeringen.
    Sist endret av Andreas21; 11-17-2017 kl 15:50
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manuell kalibrering av disse med et profilert colorimeter og 12 punkts gamma/gråskala justeringen i Autocal programmet er ofte det beste i mine øyne, da Spyder probene mildt sagt har dårlig nøyaktighet.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Manuell kalibrering av disse med et profilert colorimeter og 12 punkts gamma/gråskala justeringen i Autocal programmet er ofte det beste i mine øyne, da Spyder probene mildt sagt har dårlig nøyaktighet.
    Det har du rett i, jeg bruker i1 dislpay pro og det er ikke mye å skryte av det heller akkurat, men jeg gidder ikke å legge så mye penger utstyr for kalibrering og de som jeg vet om kan gjøre jobben bor altfor langt borte så jeg får klare meg selv og det er jo også noe av morroa da selv om resultatet ikke blir perfekt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post

Man trenger kun Express versjonene da man ikke bruker softwaren til Spyderen.
    Er du sikker på det Andreas, for JVC hevder at du må ha Pro eller Elite? Elite er samme som Pro, men med ekstra software for TV-kalibrering

Forøvrig setter Spyderen forbausende korrekt fargerom (sort sett delta under 1), så det er stort sett bare fargetemp og litt gamma som må korrigeres i ettertid. Det er imidlertid enkelt, da fargetemp er helt lineært "off" etter AutoCal
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,862
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Er du sikker på det Andreas, for JVC hevder at du må ha Pro eller Elite? Elite er samme som Pro, men med ekstra software for TV-kalibrering

Forøvrig setter Spyderen forbausende korrekt fargerom (sort sett delta under 1), så det er stort sett bare fargetemp og litt gamma som må korrigeres i ettertid. Det er imidlertid enkelt, da fargetemp er helt lineært "off" etter AutoCal
    Jeg har ikke testet, men har lest at flere bruker den selv om JVC ikke har den i spesifikasjonen.

Det med fargerommet er vel veldig avhengig av Spyder eksemplaret man har.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,199
    Takk & like
    Nevnt
    35 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er forskjell på hvordan de måler fargerom, men mine tre Spyder prober måler så og si identisk på fargerom (x,y). På fargetemp spriker de i alle retninger. En er noenlunde korrekt, en trekker konsekvent ned ca 7-8% blå intensitet (måler altså for høyt i blått), mens den siste gir litt rødstikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,354
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at din nye JVC projektor falt i smak i løpet av helgen Tor, og at det var noe annet du sendte på hode og r... ut av kinoen....
    Sist endret av ask4me2; 11-20-2017 kl 16:48

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ser slikt ut. Det er ikke noe vits i å sitte på 2 projectorer fant jeg ut av.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tor

Fortell litt mer om dine inntrykk, også etter bruk av din CRT.

Jeg selv har hatt mange CRTs og mange digitale. Samt har nå et meget avslappet forhold til begge teknologier og verdsetter det jeg liker ved begge.

Har nå et lite overskudd av projektorer selv :hoved projektor RS520 og X500 og en Epson 9300. Samt en X3
    Litt leke luksus hehe, men liker å teste ting opp mot hverandre. Greit å ha noe til meg og ungene
    Sist endret av didrik nilsen; 11-28-2017 kl 08:58

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig godt fornøyd med JVCen, men det var litt strul å få den satt opp riktig. Det var ikke før jeg hadde kjørt autocal og gråskala kalibrering at den satt virkelig bra. Jeg kan ikke se noen lyse hjørner på den og bildet er veldig uniformt skarpt og fint. Kunne ikke vært mer fornøyd. Det er tydelig at JVC har fått seg et veldig løft i bildekvalitet etter den siste jeg hadde som var en X30 for noen år siden. full hd oppskalert til 4K ser meget pent ut, faktisk bedre enn jeg hadde trodd det skulle gjøre.

G70en har jeg ikke brukt den siste uken, da jeg venter på en HDCP stripper fra Kina, slik at jeg kan bruke den nye media spilleren jeg kjøpte til den. Kommer mer info når jeg får den igang.

Du har jo overskudd av JVC i arsenalet ser jeg. . Hvordan står X500 seg iforhold til RS520?.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om at ting har blitt bedre. Jeg er opptatt av å sammenligne Instant switch. Da med like forutsetninger da target på 16-17 FL kalibrert til D65/REC709
    De nye modellene har jo også mulighet til full UHD.

Men sammenlignet som du spør om X500 mot en Rs520/X7500 kan jeg si følgende.

Det du ser kjapt er at det er mere dynamikk og klarhet i alle modellene av de nå gamle rs520/7500.
    De har mulighet til mere lystrykk med høyere kontrast en x500. Eller da som det blir, mere kontrast med matchet lystrykk, da med en rs520.
    Samt har synlig mindre prosessering.

X500 var og er for meg en meget god projektor, men ville ved en visning med 100 personer da side ved side switch tapt mot rs520 også en rs400.
    Hadde overasket meg stort om i det hele tatt noen hadde valgt x500 mot en RS400 som du har nå.
    Når man kjenner JVC og triksene for å få et best bilde blir det også fantastisk bra. Men man blir jo også flink med kalibrering når man kalibrerer sine egne alt for mange ganger for ,gøy og for å lære.

20. Liker tor har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    793
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk HDCP stripperen igår, men det ser ikke ut til å være stor suksess da den klipper bildet over og under. i tillegg er bildet veldig mørkt av en eller annen grunn.

Jeg lurer litt på å skaffe en slik til G70en:
    http://www.curtpalme.com/IFB-FULLHD.shtm

Noen her inne som har prøvd et slikt kort?

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Barco Data 708
    By bjartesk in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2006, 15:51
  2. Barco Data 600
    By bent-bu in forum CRT projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 04-17-2006, 19:36
  3. Barco Data 800
    By Gory Gosling in forum CRT projektorer