Modde min gamle CRT eller kjøpe en digital projektor i 2016 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  39
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 206
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og dette du skriver om "regnbueeffekt" eller tilsvarende fra laser/phosphorbaserte løsninger har jeg ikke sett noe til heller for øvrig, og jeg er superfølsom for all form for flimmer, bl.a. klarer jeg ikke mer enn noen minutter 1-chips DLP før jeg nærmest får migrene..... Er heller ikke fan av aktiv 3D, blir dårlig av det også, og der er for øvrig også 6P laser helt eksepsjonelt rått - dog litt flimmer på 1-projektors 6P laserunits da de må switche parallax ved bruk av DMD-brikka på 3D og dermed introduserer bildesekvensering ala aktiv 3D (dog langt mindre plagsomt). Dette kan de imidlertid løse ved å benytte 2stk 6P projektorer...

Uansett, da sett i sammenheng med CRT som faktisk tegner pikslene individuelt ala "direktelaser" er jo kanskje fremtidens drømmeprojektor egentlig nettopp en hyperlyskraftig "CRT" med direkte laserlys som kilde og samtidig da selvsagt ikke masser av speckle og annet ulumsk... Spørs om ikke OLED-TVene er rullet ut i de tusen hjem før den tid??!! Når det er sagt; en TV - eller projeksjonslerret for den saks skyld - skaper et stadig større akustisk / lydmessig problem jo større de blir. Nettopp derfor tror jeg projektoren - via en lydtransparent duk - har livets rett i mange år fremover. Selv en utrullbar OLED vil aldri kunne slippe lyden gjennom og dermed tvinges en til å plassere høyttalerne på et stadig mer ugunstig sted jo større denne blir. For ikke å snakke om de problemene en hel reflektiv vegg som ikke kan behandles utgjør rent akustisk. Husker vi alle trodde mobiltelefonene skulle bli på størrelse med en ert i Nokia-tiden; og nå 20 år senere er de større enn noensinne...... Fremtiden er vanskelig å spå, men det en alltid bør legge stor vekt på er praktisk bruk - er ikke alltid den råeste teknologien (les: OLED, BETAMAX (vs. VHS), CD (vs. MP3)) går seirende ut til tross for at den på bildemessige parametre er totalt overlegen p.t.... Spennede blir det uansett å følge med!!
    Sist endret av Administrator; 10-05-2016 kl 21:33

2. Liker didrik nilsen har likt denne posten
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har nok rett Lygren, det er nok direktelaser og ikke de som bruker fosfor sammen med laser som har problemer med speckle. Ble i sin tid forklart at fenomenet både foregår på lerret og iøyet til den som ser. fant en youtube video der en forklarer litt rundt dette.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

4. Liker lygren har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.curtpalme.com/docs/RuncoDTV1200_Brochure.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Television_lines

Bare for å forklare litt om begrensninger som ligger i crt projectorer. De aller siste 9 tommerene ble utviklet i 1997-98. Selv da så var en data oppløsning på 1024x768 å anse som mye. Derfor ble disse projectorene laget slik (mest med tanke på kostnader) at 1280 x 1024 skulle være state-of-art og maksimum høyeste brukbare man bruke disse på. (Det å lage så store linser som er enda bedre, ville være svindyrt.)

Du ser på pdfen til Runco DTV1200 som er en nedskalert 909, med de gamle HD120 linsene som var de mest vanlige før 909, er spekket til 1250 TV lines oppløsning, noe som tilsier 1280x1024 ved 50% MTF, og en 16:9 oppløsning på 1280x720. Så som sagt før, så er optikken en av de største begrensningene til å få kjørt 1080p på en 9 tommer. Dog så har det kommet senere linser som HFQ900/HD10E som er nærmere å klare 1080p.

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ganske BASIC, men det er nok mange som TROR men ikke vet.
    Har man HD120 linser så er 720P mere riktig. Så slik er det bare. Så lurt å bytte til HFQ900/HD10E.
    Sist endret av didrik nilsen; 10-08-2016 kl 22:59

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    http://www.curtpalme.com/docs/RuncoDTV1200_Brochure.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Television_lines

Bare for å forklare litt om begrensninger som ligger i crt projectorer. De aller siste 9 tommerene ble utviklet i 1997-98. Selv da så var en data oppløsning på 1024x768 å anse som mye. Derfor ble disse projectorene laget slik (mest med tanke på kostnader) at 1280 x 1024 skulle være state-of-art og maksimum høyeste brukbare man bruke disse på. (Det å lage så store linser som er enda bedre, ville være svindyrt.)

Du ser på pdfen til Runco DTV1200 som er en nedskalert 909, med de gamle HD120 linsene som var de mest vanlige før 909, er spekket til 1250 TV lines oppløsning, noe som tilsier 1280x1024 ved 50% MTF, og en 16:9 oppløsning på 1280x720. Så som sagt før, så er optikken en av de største begrensningene til å få kjørt 1080p på en 9 tommer. Dog så har det kommet senere linser som HFQ900/HD10E som er nærmere å klare 1080p.
    Da er det bare å kjøre 4K da er det ikke??????? hehe

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,695
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ikke noe særlig høyere oppløsning av å kjøre 4K inn på X600 heller Didrik

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Blir vel ikke noe særlig høyere oppløsning av å kjøre 4K inn på X600 heller Didrik
    Viste du ikke at den viser lett 16K med modd fra Greg Eisemann hehe

10. Liker Gorm har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg blir veldig nysgjerrig og samtidig veldig skeptisk når jeg får tilbakemeldinger fra Didrik om PJ sin G90. Da det blir sakt ting som at det ikke en gang er konkurranse i scener som angrepet på Osama Bin Ladens hus i Zero Dark Thirty og at G90´en kan følge JVC RS600 helt opp til 30 IRE (da regner jeg med at det menes 30% APL??). Da en Hollywood film har en gjennomsnitt APL på rundt 10-20% så er dette en ganske frisk uttalelse å komme med. En film som Avatar har en APL (eller ADL Average Display Luminance) på 10% og Oblivion på ca 12.5% med en gamma kurve på 2.2, med en gamma på 2.4 vil det være lavere APL. En film som The Art Of Flight som omtrent bare er filmet ute i snøen har en APL på rett over 30%.

Jeg må presisere at jeg hører dette fra Didrik da jeg ikke snakker med PJ i det hele tatt, men hvis dette er tilfelle vil jeg veldig gjerne se denne G90´en side by side med en JVC RS600.

Legger ved kilden til APL/ADL.

-allfilms_cropped_adl_1-jpg
    Sist endret av Andreas21; 10-12-2016 kl 09:48
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Antar at det tenkes 30 IRE av 100 (https://en.wikipedia.org/wiki/IRE_(unit)), altså opp til (ca.) 30% intensitet / hvitt / RGB etc etc, forutsatt da en lys scene? At de fleste filmer har 70-80% mørke scener er jo for øvrig ingen hemmelighet, og da er vel heller ikke poenget å her å diskutere mengde hvitt i en angitt film, men å angi at CRTen er god i mørke scener?

At en CRT på G90 nivå i en bekkmørk scene kan slå RS600 overrasker vel heller ikke, der har jo CRTen, men mulighet for å slukke totalt, en fordel ala OLED som vanskelig lar seg matche av en lampebasert projektor - selv RS600. Nå stiller jo RS600 imidlertid med opp til 100.000 native, så jeg kan vel ikke helt se for meg at differansen er noe veldig enorm, og en skal også ha temmelig heftig batcave for å uansett ikke ødelegge for dynamikken CRTen kan stille med. At det imidlertid er en fordel med totalt sort, uansett teknologi, hersker det vel liten tvil om, og jeg tror heller ikke verken Per Johnny eller Didrik mener CRTen, selv G90en, overall er bedre enn RS600. Poenget er at den i mørke scener gjør en veldig god jobb, og for meg som har hatt CRT i åresvis vet jeg jo at dette er noe CRT er helt rå på - samt også en feature som er utrolig tilfredsstillende for opplevd kvalitet, spesielt fra type "mørke natta" filmer, men også mellommørke og kanskje da helt opp til 30% IRE forutsatt litt blandet forhold med dette nivået (uten å blande inn APL eller øvrige begreper som de færreste uansett har noe forhold til)...

Jeg må jo også få anmode - igjen - om at dette ikke blir en tullete CRT vs. digital tråd igjen. Det er bare hyggelig at vi har diskusjon på AVforum rundt dette emnet, og selv om det ligger en hel del nostalgi også bakt inn i trerørsene, må det selvsagt være lov å like også visse unike parametre som disse evner å produsere. At en ikke synes dette er viktig er også selvsagt helt greit, så ingen "skyts" heller mot Andreas her, men la oss prøve å holde dialogen sivilisert og forståelig slik at også andre som måtte synes dette er av (generell??) interesse kan ha glede av tråden.

Som nevnt tidligere er sannsynligvis fremtidens drømmeprojektor nettopp en "CRT", men da med hyperkraftig laser som kilde og direkte skyts uten å gå via et panel. On/off på pikselnivå er jo virkelig det vi ønsker også fra projektorer, og selv om det p.t. er OLED som sitter på denne muligheten ene og alene er det jo lov å håpe at en eller annen smart (nordmann??!!) kan finne den neste store projeksjonsteknologien... Per Johnny, bare å rive ut CRTene i G90eh, få tak i noen lasere fra NASA og sette i gang!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Antar at det tenkes 30 IRE av 100 (https://en.wikipedia.org/wiki/IRE_(unit)), altså opp til (ca.) 30% intensitet / hvitt / RGB etc etc, forutsatt da en lys scene? At de fleste filmer har 70-80% mørke scener er jo for øvrig ingen hemmelighet, og da er vel heller ikke poenget å her å diskutere mengde hvitt i en angitt film, men å angi at CRTen er god i mørke scener?

At en CRT på G90 nivå i en bekkmørk scene kan slå RS600 overrasker vel heller ikke, der har jo CRTen, men mulighet for å slukke totalt, en fordel ala OLED som vanskelig lar seg matche av en lampebasert projektor - selv RS600. Nå stiller jo RS600 imidlertid med opp til 100.000 native, så jeg kan vel ikke helt se for meg at differansen er noe veldig enorm, og en skal også ha temmelig heftig batcave for å uansett ikke ødelegge for dynamikken CRTen kan stille med. At det imidlertid er en fordel med totalt sort, uansett teknologi, hersker det vel liten tvil om, og jeg tror heller ikke verken Per Johnny eller Didrik mener CRTen, selv G90en, overall er bedre enn RS600. Poenget er at den i mørke scener gjør en veldig god jobb, og for meg som har hatt CRT i åresvis vet jeg jo at dette er noe CRT er helt rå på - samt også en feature som er utrolig tilfredsstillende for opplevd kvalitet, spesielt fra type "mørke natta" filmer, men også mellommørke og kanskje da helt opp til 30% IRE forutsatt litt blandet forhold med dette nivået (uten å blande inn APL eller øvrige begreper som de færreste uansett har noe forhold til)...

Jeg må jo også få anmode - igjen - om at dette ikke blir en tullete CRT vs. digital tråd igjen. Det er bare hyggelig at vi har diskusjon på AVforum rundt dette emnet, og selv om det ligger en hel del nostalgi også bakt inn i trerørsene, må det selvsagt være lov å like også visse unike parametre som disse evner å produsere. At en ikke synes dette er viktig er også selvsagt helt greit, så ingen "skyts" heller mot Andreas her, men la oss prøve å holde dialogen sivilisert og forståelig slik at også andre som måtte synes dette er av (generell??) interesse kan ha glede av tråden.

Som nevnt tidligere er sannsynligvis fremtidens drømmeprojektor nettopp en "CRT", men da med hyperkraftig laser som kilde og direkte skyts uten å gå via et panel. On/off på pikselnivå er jo virkelig det vi ønsker også fra projektorer, og selv om det p.t. er OLED som sitter på denne muligheten ene og alene er det jo lov å håpe at en eller annen smart (nordmann??!!) kan finne den neste store projeksjonsteknologien... Per Johnny, bare å rive ut CRTene i G90eh, få tak i noen lasere fra NASA og sette i gang!
    Jeg kjenner til IRE skalaen og det er mye bedre å referere til APL (Average Picture Level) når det er snakk om film, les bildet jeg postet med mitt innlegg. Da film sjelden inneholder bilde ala et IRE pattern.

Nedslukkingen til CRTén har ikke så mye å si når man introduserer noe info i bildet, og da sliter den med å matche intrascene kontrasten til en JVC RS600...

Og en direkte laser har jo ikke så mye å gjøre med en CRT (https://en.wikipedia.org/wiki/Cathode_ray_tube), men jeg er enig at det er drømmen å kunne styre hver pixel individuelt. Da vil man få det nærmeste OLED man kan på et lerret.
    Sist endret av Andreas21; 10-12-2016 kl 11:43
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en CRT kan slå seg av er helt korrekt, men kan også ha en tendens til Black Crush hvis man ikke kan dette med innstilling.
    Men en direkte sammenligning med Oled med CRT er så langt unna virkelighet så andre her ikke misforstår. Da med en gang det kommer lys I en Oled så holder den 100% sort hvor en CRT vil miste sort. "Refleksjoner og målte data" Samt er milevis bedre på alle andre områder enn en CRT også digital. Men Oled har også sine ulemper.

Når det gjelder nedslukking til 0 ire så klarer ikke digitale å slå helt av grunnet konstant lys, men egen shutter stilt inn på video Level black 16. Virker helt rått.
    men uten egen shutter så kommer de veldig langt ned mot 0 ire med bruk av iris. "poengterer ikke like bra som en CRT"

Så det jeg har sett hos Per J kort fortalt, ang G90 så er det ingen tvil at riktig stilt inn uten masse tull i videokjeden så er mørke sener rått.
    Mange CRTs jeg har sett tåler ikke mere enn en liten stjerne før bildet blir grått da rundt. Dette er avhengig av type CRT og hvordan den er innstilt. Men vi vet begrensingene til CRT samt hvor gode de kan være ,så jeg vet også hvor en CRT vil komme til kort mot digitale.

Men jeg er sikker på at selv vi vil bli overasket på hvor nært det vil være hvis jeg hadde tatt med min rs600 , men med iris aktivert.
    Da i mørke sener. For det er flere ting som spiller inn ikke bare sort.

At man kan foretrekke sener på en G90 kontra en digital eller andre er heller ingen umulighet, da alle personer er forskjellige og har forskjellige preferanser..
    Men jeg sier ikke det ene eller det andre final før jeg sammenligner Instant switch mellom de 2 .
    Sist endret av didrik nilsen; 10-12-2016 kl 14:57

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at personer begynner å diskutere ting som kommer fra tredje parters samtaler fra ting som har blitt diskutert løst privat.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Merkelig at personer begynner å diskutere ting som kommer fra tredje parters samtaler fra ting som har blitt diskutert løst privat.
    Han henviser til meg. Du er kun nevnt at det er din G90. Jeg har pratet med Andreas om mine og dine erfaringer positivt/lærerikt. At Andreas og jeg er enige eller uenige om mine dine observasjoner er noe helt annet.

Andreas er nysgjerrig på å se en korrekt og god CRT som han ikke har fått sett sammen med meg på de stedene vi har vært.

Derfor hadde det vært bra og lærerikt å sett det beste av 2 verdener side by side/Instant switch. Med 6 øyne, Ikke for å hakke på, men for å få se det med egne øyne positive og negative sider på begge.
    Jeg vet at Andreas vil si at noe er bedre hvis det er det, det gjør jeg også 100% det vet du
    Sist endret av didrik nilsen; 10-12-2016 kl 14:54

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post

Største problemet til en sånn teknologi måtte vel være pris og at statisk innbrenning i selve lerretet ville kunne bli et problem...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Han henviser til meg. Du er kun nevnt at det er din G90. Jeg har pratet med Andreas om mine og dine erfaringer positivt/lærerikt. At Andreas og jeg er enige eller uenige om mine dine observasjoner er noe helt annet.

Andreas er nysgjerrig på å se en korrekt og god CRT som han ikke har fått sett sammen med meg på de stedene vi har vært.

Derfor hadde det vært bra og lærerikt å sett det beste av 2 verdener side by side/Instant switch. Med 6 øyne, Ikke for å hakke på, men for å få se det med egne øyne positive og negative sider på begge.
    Jeg vet at Andreas vil si at noe er bedre hvis det er det, det gjør jeg også 100% det vet du
    Jeg ser ingen poeng med det. Jeg har ingen interesse å prøve å overbevise andre om dette. Jeg har ikke sagt at den er bedre enn noe som helst. Jeg liker bare å bruke den. Det er artig å ha den eneste G90en, sannsynligvis, i hele Norge.

19. Liker lygren har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et bilde av 8" projektoren i går. Fant ikke helt samme bilde i Oblivion filmen som tidligere i tråden.
    (kjører 1080P@60hz så det blir ikke synlige skanne linjer)
    -eh850023-jpg

her er et bilde av detaljer i pistolbeltet hentet ut av bildet over
    -ehdet2-jpg

Her er samme bilde hentet ut mer direkte av BD filmen
    -oblivion2_24-10-jpg

Forsøk på å hente ut samme pistolbelte bilde fra bildet over.
    -obliviondet-jpg

Stusser litt på at ikke det grønne led lyset på pistolen vises riktig, men det kan være EOS 5D MKII som roter det til da det er synlig hvis man ser direkte på lerretet.... Er den grønne led lyset på i kilden på de bildene tidligere i tråden?

Edit: tok tilsvarende test bilder på JVC HD100 oppsettet nå, det ble mer likt kildefila.

-hd100-jpg
    -hd100-det-jpg
    Sist endret av ask4me2; 10-14-2016 kl 12:37

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du puster litt liv i Electrohomene? igjen!

Det er vanskelig å få detaljer mer enn tilsvarende 720p på en 8 tommer. Noe som du viser med sammenligningen mellom screenshot og screencap. Detaljene på beltestrapen som går nedimot hylsteret er jo blitt borte.

22. Liker didrik nilsen har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en av de tre Electrhome Marquee 8500 Ultra projektorene jeg hadde liggende. Denne har viftemoddet stømforsyning er 16:9 modifisert og satt grønnt og rødt fargeflitrerte HD144 linser i. Har ingen bildescaler med noen god justering av oppløsning og bildefekvens så EH oppsettet er kobblet via Moome DVI-D kortet rett i HDMi utgangen til en Pioneer BD spiller.

Rommet jeg bruker EH i er så kort at jeg måtte sette opp bildet på rørene litt nærmere ytterkantene av fosforet enn jeg egentlig hadde lyst til for å fylle 92" lerretet.
    Går greit på 2.35:1 filmer, men er vel ikke mer en ca 3mm ut til sidene på den lengste trapes siden ved visning av 16:9.

Edit: pga denne glimrende tråden fikk jeg somlet meg til å rydde "gjesterommet" og lage et eget CRT projektor oppsett
    -rom1-jpg
    -rom2-jpg

EH Bråker fremdeles som et uvær selv med viftemod, en BG808s har mer en søvnig brummelyd i forhold. Trenger heller ikke ha på noen annen oppvarming i det sortmalte lille gjesterommet når det nå er slutt på sommeren og det snurres film i noen minutter heller...

Husker fra tidligere før BD og HDDVD kom at oppskalert DVD materiale fungerte greit på noen filmer, men at det som regel vekslet mellom skarpe til litt mindre skarpe bilder.
    Kjøpte i sin tid noen "superbit" DVD filmer som ga et litt bedre resultat...
    Etter BD og HDDVD ble tilgjengelige var det selv på 8" CRT mye skarpere hele filmen i gjennom, selv om de jo ikke klarer 1920x1080 oppløsningen så veldig godt.

Når det gelder screenshot, synes jeg egentlig ikke resultatet fra EH var så veldig ulikt fra de 909 bildene tidligere i tråden. Disse digitale bildene tidligere i tråden hadde ikke så veldig høy oppløsning at de vil være gode å zoome inn på og sjekke for eventuelle projektor egenslaper.. Slike bilder bør vel egentlig ha en vesenlig høyere oppløsning enn det som blir forsøkt vist på lerretet. En digital projektor med pixcel stuktiur på lerret burde egenlig bli synlig ved å zoome inn i et slikt screenshot.

Hadde ellers vært litt interessant å sett en screenshot fra samme materiale som med 909 med Sony G90 projektoren din Per Johnny?
    Sist endret av ask4me2; 10-13-2016 kl 23:33

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant og moro

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Tok et bilde av 8" projektoren i går. Fant ikke helt samme bilde i Oblivion filmen som tidligere i tråden.
    (kjører 1080P@60hz så det blir ikke synlige skanne linjer)
    -eh850023-jpg

her er et bilde av detaljer i pistolbeltet hentet ut av bildet over
    -ehdet2-jpg

Her er samme bilde hentet ut mer direkte av BD filmen
    -oblivion2_24-10-jpg

Forsøk på å hente ut samme pistolbelte bilde fra bildet over.
    -obliviondet-jpg

Stusser litt på at ikke det grønne led lyset på pistolen vises riktig, men det kan være EOS 5D MKII som roter det til da det er synlig hvis man ser direkte på lerretet.... Er den grønne led lyset på i kilden på de bildene tidligere i tråden?

Edit: tok tilsvarende test bilder på JVC HD100 oppsettet nå, det ble mer likt kildefila.

-hd100-jpg
    -hd100-det-jpg
    Her viser du det svart på hvitt at en 8 tommer er langt unna 720P, er sikker på at selv DVD platen av oblivion ville fått mere informasjon frem.
    Dette er alle de begrensningene Per J og jeg har snakket om.

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 167
    Siste melding: I går, 21:01
  2. Svar: 58
    Siste melding: 02-11-2016, 15:55
  3. Kjøpe nytt eller beholde det gamle?
    By sterha in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-19-2009, 22:37
  4. Kjøpe DIGITAL eller vanlig kondensator?
    By aqeer in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 22
    Siste melding: 03-06-2007, 19:32
  5. Toshiba TDP T80 Digital Video Projektor Verdt å kjøpe denne?
    By teigas in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-29-2005, 11:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •