Modde min gamle CRT eller kjøpe en digital projektor i 2016 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  39
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 206
    Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Det som jeg synes er den største ulempen, er størrelsen, varmen den produserer og støyen. Har nok ett litt mer nyansert syn enn Didrik, hvis noen som har hatt crt før og savner noe av den bildeopplevelsen, så går det han å få ett godt 1080p bilde med crt, men da må man ha siste generasjon 9 tommer med P19LUG billedrør og fargede c-elementer i topp tilstand. Hvis du itillegg skal ha brukbart lystrykk uten at du kjører fosfor til blooming(mister skarphet, mister god gråskala), kan du maks kjøre 240cm bredt bilde. Og du bør ikke betale for mye for det. Men med disse kravene så er det nesten utenkelig å få det til.
    Meg og nyansering er enkelt.

Du har nok rett. Nytter ikke å si at noe er halleluja hvis det ikke er det.
    Samt nå er du MEGET snill.
    Største ulempen med CRT er bilde. Men VHS var morro det også når vi ikke hadde noe annet
    Sist endret av didrik nilsen; 09-12-2016 kl 10:17

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja største bakdelen med CRT er bildet, men største fordelen er vel også bildet for oss CRT entusiaster

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Meg og nyansering er enkelt.

Du har nok rett. Nytter ikke å si at noe er halleluja hvis det ikke er det.
    Samt nå er du MEGET snill.
    Største ulempen med CRT er bilde. Men VHS var morro det også
    Hehe. Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye tid og energi på noe som du åpenbart syns er så dårlig.

Kan ikke huske at jeg synes vhs var hverken morsomt eller bra. Ting begynte å bli bedre med LaserDisc, så begynte det å svinge når DVD kom, og når jeg begynte å kjøpe DVHS 1080i filmer så var det en forsmak på noe bra som kom med HD-DVD/BD i 2006.

Ja, jeg velger å bruke crt foran JVCen fordi bildet på JVCen er for bra? .

4. Liker Gorm har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du viste litt dvhs når jeg var hos deg å hentet en BG808s i 2003 om jeg ikke husker feil. Bildet var helt vanvittig bra kunne jeg huske, men det var jo ei stund før vi fikk hddvd/bluray

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet akkurat med Curt Palme. Han har solgt en Runco DTV1200(909/Cine9) til noen i Norge. Så noen har blitt bitt av bassillen. De får en virkelig fin projector - håper de blir fornøyd.

7. Liker didrik nilsen, tor har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye tid og energi på noe som du åpenbart syns er så dårlig.

Kan ikke huske at jeg synes vhs var hverken morsomt eller bra. Ting begynte å bli bedre med LaserDisc, så begynte det å svinge når DVD kom, og når jeg begynte å kjøpe DVHS 1080i filmer så var det en forsmak på noe bra som kom med HD-DVD/BD i 2006.

Ja, jeg velger å bruke crt foran JVCen fordi bildet på JVCen er for bra? .
    Hehe den satt.

(Kan ikke huske at jeg synes vhs var hverken morsomt eller bra) "SÅ hvorfor ser du på CRT da"

JA CRT er dårlig kontra digitale, de taper på absolutt alt. Det er ikke rart heller med tanke på spekk.

Men det er som du selv sier det er en sjarm og en morsom hobby. Samt at bide venner du deg til ganske kjapt.
    Samt at det er noe med behageligheten.
    Du kan jo spørre meg om jeg vil ha G90n din hva tror du svaret blir? Ja eller Nei?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk blodtrykket nå!!! Skal kjøpe ett ANGER MANAGEMENT - kurs til deg jeg.

Har akkurat funnet fram ett drøss med VHS-filmer fra 80-tallet og en JVC VHS spiller fra 1982. Fytterakkeren hvor bra det er - MYE bedre en 4k. BluRay er bare noe lureri og tull. På VHS slipper du dette forbanna widescreen/letterbox-tullet, og får sett filmene slik de var ment til å bli vist - hurra.

Hehe den satt.

(Kan ikke huske at jeg synes vhs var hverken morsomt eller bra) "SÅ hvorfor ser du på CRT da"

JA CRT er dårlig kontra digitale, de taper på absolutt alt. Det er ikke rart heller med tanke på spekk.

Men det er som du selv sier det er en sjarm og en morsom hobby. Samt at bide venner du deg til ganske kjapt.
    Samt at det er noe med behageligheten.
    Du kan jo spørre meg om jeg vil ha G90n din hva tror du svaret blir? Ja eller Nei?

10. Liker tor har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta vare på synet ditt – husk å bestille synsundersøkelse, det sikrer deg en ny opplevelse i hverdagen.

Kjære forumbruker

Våre kunders øyehelse er vår høyeste prioritet, og vi anbefaler derfor at du tar en synsundersøkelse regelmessig for å ivareta godt syn. Vi håper derfor vi ser deg snart igjen.

Det er enkelt å bestille en synsundersøkelse. Klikk på knappen og bestill en tid som passer for deg.
    Med vennlig hilsen

Specsavers Manglerud
    Manglerud senter, Plogveien 6
    0679 Oslo

3 enkle steg for å bestille en synsundersøkelse

1) Klikk på knappen og velg den tiden som passer deg best
    2) Ring oss på telefon 22262039

3) Stikk innom din nærmeste Specsavers butikk og snakk med vår betjening

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk blodtrykket nå!!! Skal kjøpe ett ANGER MANAGEMENT - kurs til deg jeg.

Har akkurat funnet fram ett drøss med VHS-filmer fra 80-tallet og en JVC VHS spiller fra 1982. Fytterakkeren hvor bra det er - MYE bedre en 4k. BluRay er bare noe lureri og tull. På VHS slipper du dette forbanna widescreen/letterbox-tullet, og får sett filmene slik de var ment til å bli vist - hurra.
    BLODTRYKKET PÅ TOPP, SAMT KJØRER ALDRI PÅ LAVT TURTALL.

Er klar for en side by side snart, for nå har vel G90 fått stabilisert seg. Litt for å se noe av det jeg ble sjokkert over i Band of Brothers. Da med prosessering Japan utgave.
    Etter den så kommer jeg aldri til å bruke darbee igjen, selv om den kan ha positive effekter på noe materiale. Der var G90 suveren.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vinner vel egentlig ikke digital JVC spec. for alle bilde parametere. Hvordan er det f.eks med bevegelses uskarphet ved panoreringer og raske bevegelser. hvordan er det med input lag ved spilling?

Er glad VHS er historie. Det var vel egentlig ikke bildekvalitet som det handlet om, men mulighet til å spille inn og se tv i "asynkront" som var det tidlige formatet sin styrke.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Nå vinner vel egentlig ikke digital JVC spec. for alle bilde parametere. Hvordan er det f.eks med bevegelses uskarphet ved panoreringer og raske bevegelser. hvordan er det med input lag ved spilling?

Er glad VHS er historie. Det var vel egentlig ikke bildekvalitet som det handlet om, men mulighet til å spille inn og se tv i "asynkront" som var det tidlige formatet sin styrke.
    JVC har blitt svært gode på bevegelse, så for min del så er det ikke store forskjeller på det. Når det gjelder input lag så er nok crt bedre, har aldri testet da jeg aldri har brukt projector til spilling.

Vi alle vet at crt er RIP, det er noe jeg har sagt helt siden 2006-07. Likevel er det artig at selvom jeg finner mange gode egenskaper på min G90 i sammenligning med med JVC når det gjelder hvordan jeg oppfatter selve billedopplevelsen, så er det en del andre individer som blir så engasjert mot det at de bruker mye tid for å fortelle at slik kan det ikke være - morsomt.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post

Per har svart på mye her.

Men det jeg snakket om er spekk for film.
    Ansikontrast
    lystrykk
    dynamikk
    oppløsning
    MTF
    farger
    Motion
    linseoptikk
    osv

Samt korrekt heten mot HDTV standarden og UHD standarden.
    Også kalibrering og true to The source. For å få det slik som det er ment for å vises.

Alt her ligger en CRT mot en digital så langt bak i dag.
    Men som Per sier og faktisk Jeg, er at alikevel morsom hobby, samt man kan kose seg lett med en god Crt..
    Men langt langt fra noe man bør anskaffe hvis man er opptatt av dagens High definition, bilde kvalitet, Osv.
    Mener man noe annet så kan linken som jeg la ut om optiker time lønne seg.

Jvc på spilling er ikke bra, dette har jeg selv testet. CRT er milevis klart bedre. På imputlag og motion resolution.
    Her må man på DLP for å få det på samme måte.

Motion i film har jeg testet side ved side flere ganger og ser faktisk bedre ut på Jvc,Sony,Sim,Epson mot CRT.
    Da med 60Hz og 72Hz på CRT mot digital 24HZ som jvc og bedre sonys bruker 96hz uten motion på lav. Da CMD.
    UTEN motion CMD på lav så er det nesten umulig å si hva som er best. Da i film. Da mot en jvc x500 og rs400.
    Med motion på lav blir det bedre en CRT, men man kan få motion artifacts i ekstremt kjappe sener. Med CMD på er den høyere en 96hz
    Sist endret av didrik nilsen; 09-13-2016 kl 22:18

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske sikker på at de nye billedrørene på G90en er ferdig innkjørt nå. Har blitt veldig skarpt og detaljert, og fått en flott dybde i bildet med det endeløse sorte jeg husker fra de beste crt'ene jeg hadde sett før. Så den remasterede utgaven av Apollo 13 inatt - veldig lekkert og flott - elsker den filmen.

Glad jeg begynte på dette projsektet - så får alle andre bare si at det er dårlig og at det er så mye dårligere en alt annet.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    """"Glad jeg begynte på dette prosjektet - så får alle andre bare si at det er dårlig og at det er så mye dårligere en alt annet. """"

Per Det er jeg også. Lærer mye, samt ser ting fra en enn en vinkel enn før. Men har sikkert litt med at jeg har sett dårlige innstilte CRTs.
    Det er helt klart positive sider med den gode gamle CRTn. Men man skjønner kjapt at 8 tommer kommer til kort i de aller fleste tilfellene.
    Har man en 9 tommer med relativt nye rør og fargefilter, samt kan stille inn og skjønner begrensninger så kan man få et veldig godt bilde ut av det, det har du bevist. Jeg er hard ofte i det jeg skriver på nett, men prøver å være så korrekt som mulig uten å kamuflere noe. Mye kan være innlysende og noe kan være tungt å svelge for en CRT entusiast. Men i mine øyne så er det FAKTA som teller, da lurer man ingen og man kan ta egne beslutninger. Ingen teknologi er perfekt, men det går stadig fremover.
    Ja jeg har klar mening om CRT, ja jeg har klar mening om digitale. Men jeg sier alltid slik jeg ser det i samsvar med mange andre som jeg deler meninger med.

Er noe bedre så sier jeg det alltid. At du har fått til magi med G90 er ikke tull, selv om det er vanskelig eller umulig å huske godt noe fra ett sted til et annet. Men du har mulighetene med begge, derfor er dette moro.
    Jeg er temmelig sikker på at kombinasjonen og interessen for begge teknologier gjør at man får en annen preferanse en det man har hatt tidligere.
    Sist endret av didrik nilsen; 09-14-2016 kl 15:43

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    """"Glad jeg begynte på dette prosjektet - så får alle andre bare si at det er dårlig og at det er så mye dårligere en alt annet. """"

Per Det er jeg også. Lærer mye, samt ser ting fra en enn en vinkel enn før. Men har sikkert litt med at jeg har sett dårlige innstilte CRTs.
    Det er helt klart positive sider med den gode gamle CRTn. Men man skjønner kjapt at 8 tommer kommer til kort i de aller fleste tilfellene.
    Har man en 9 tommer med relativt nye rør og fargefilter, samt kan stille inn og skjønner begrensninger så kan man få et veldig godt bilde ut av det, det har du bevist. Jeg er hard ofte i det jeg skriver på nett, men prøver å være så korrekt som mulig uten å kamuflere noe. Mye kan være innlysende og noe kan være tungt å svelge for en CRT entusiast. Men i mine øyne så er det FAKTA som teller, da lurer man ingen og man kan ta egne beslutninger. Ingen teknologi er perfekt, men det går stadig fremover.
    Ja jeg har klar mening om CRT, ja jeg har klar mening om digitale. Men jeg sier alltid slik jeg ser det i samsvar med mange andre som jeg deler meninger med.

Er noe bedre så sier jeg det alltid. At du har fått til magi med G90 er ikke tull, selv om det er vanskelig eller umulig å huske godt noe fra ett sted til et annet. Men du har mulighetene med begge, derfor er dette moro.
    Jeg er temmelig sikker på at kombinasjonen og interessen for begge teknologier gjør at man får en annen preferanse en det man har hatt tidligere.
    Magi er vel tidenes overdrivelse!

Uansett håper jeg at jeg snart kan få sett dette vidunderet av en CRT og da sett side ved side med en RS600 som jeg hører noen rykter om at kommer til å få bank i hele den mørke enden av skalaen... LOL

Og en annen ting, man skal være rimelig tålmodig for å i det hele tatt gidde å poste noe på dette forumet om dagen. Det går helt ufattelig treigt!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er som sier at dette er en vidundermaskin? Hvem sier at den er bedre en RS600? Jeg har til og med sagt til Didrik flere ganger at RS600 teknisk/målemessig er langt bedre i det sorte!

Men at jeg sier at jeg velger å bruke G90en fordi jeg foretrekker bildet fremfor hvilket som helst JVC akkurat nå, får nok engang personer som aldri ville vurdert en CRT til å komme med spydigheter og morsomheter. Jeg innrømmer det gjerne - skulle gjerne ha hatt en RS600 jeg, men jeg har ikke kr 114 000 å bruke på det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er som sier at dette er en vidundermaskin? Hvem sier at den er bedre en RS600? Jeg har til og med sagt til Didrik flere ganger at RS600 teknisk/målemessig er langt bedre i det sorte!

Men at jeg sier at jeg velger å bruke G90en fordi jeg foretrekker bildet fremfor hvilket som helst JVC akkurat nå, får nok engang personer som aldri ville vurdert en CRT til å komme med spydigheter og morsomheter. Jeg innrømmer det gjerne - skulle gjerne ha hatt en RS600 jeg, men jeg har ikke kr 114 000 å bruke på det.
    Spydigheter og morsomheter??

Jeg hører fra Didrik at eieren av denne sier at den skal være bedre enn JVC RS600 i hele den mørke enden av skalaen og da får jeg veldig lyst til å se denne maskinen side by side med en RS600. Hvis du ikke vil det er det greit for meg, men kommer man med sånne påstander må man stå for de og tørre å gjøre en side by side. Jeg har ingen problemer med å si at G90´er bedre i den mørke enden hvis den er det. Skal en sånn test gjennomføres må enhetene brightness matches så godt det lar seg gjøre.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt dette direkte fra meg? Jeg kjenner deg jo ikke i det hele tatt! Annet en noen korte telefonsamtaler eller gjennom internett.

Hvis jeg så hadde sagt det, hvorfor er det så viktig å motbevise det? Det er totalt likegyldig for min del. Dette er bare en kose hobby for min del, jeg bryr meg lite om hva andre har, og ihvertfall om det er dårligere eller bedre enn noe annet. Jeg har lite fritid og velger heller å bruke den til å nyte filmer, tv-serier og tid sammen med familie og venner enn å ta imot selv-invitasjoner fra personer går til angrep på internett.

Når du velger å bruk fargerike ord som 'vidunder' og avslutter med 'LOL', så er ikke det en god måte invitere seg selv, men det var vel ikke hensikten.

Utifra det jeg har snappet opp så har vi nok også svært forskjellig preferanser om ulike aspekter om hva som skaper en god billedopplevelse, uten at jeg påstår at min preferanser er de riktige.

Nyt det gode bilde du har hjemme, Andreas - så skal jeg klare å nyte det jeg har hjemme også.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Spydigheter og morsomheter??

Jeg hører fra Didrik at eieren av denne sier at den skal være bedre enn JVC RS600 i hele den mørke enden av skalaen og da får jeg veldig lyst til å se denne maskinen side by side med en RS600. Hvis du ikke vil det er det greit for meg, men kommer man med sånne påstander må man stå for de og tørre å gjøre en side by side. Jeg har ingen problemer med å si at G90´er bedre i den mørke enden hvis den er det. Skal en sånn test gjennomføres må enhetene brightness matches så godt det lar seg gjøre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt dette direkte fra meg? Jeg kjenner deg jo ikke i det hele tatt! Annet en noen korte telefonsamtaler eller gjennom internett. Hvis jeg så hadde sagt det, hvorfor er det så viktig å motbevise det? Det er totalt likegyldig for min del. Dette er bare en kose hobby for min del, jeg bryr meg lite om hva andre har, og ihvertfall om det er dårligere eller bedre enn noe annet. Jeg har lite fritid og velger heller å bruke den til å nyte filmer, tv-serier og tid sammen med familie og venner enn å ta imot selv-invitasjoner fra personer går til angrep på internett. Når du velger å bruk fargerike ord som 'vidunder' og avslutter med 'LOL', så er ikke det en god måte invitere seg selv, men det var vel ikke hensikten.Utifra det jeg har snappet opp så har vi nok også svært forskjellig preferanser om ulike aspekter om hva som skaper en god billedopplevelse, uten at jeg påstår at min preferanser er de riktige.Nyt det gode bilde du har hjemme, Andreas - så skal jeg klare å nyte det jeg har hjemme også.
    Ikke meningen å lage dårlig stemning her i det hele tatt, snakk med Didrik da det er han jeg hører alt fra da jeg ikke kjenner deg. Hvis du ikke vil at jeg skal komme å se G90´en så aksepterer jeg det, men det hadde vært morro å sett en skikkelig innstilt CRT mot en RS600. For Didrik har skrytt veldig av denne G90´en.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe her tar det av,,, ro ned blodtrykket folkens

Her er en av mange poster her inne. Dette vet vi alle nå.

Skrevet av deg Per som jeg vet du mener, men liker også CRT. """Du må også lese alt jeg skriver i sammenheng og ikke se deg vill på enkelt setninger. DET ER IKKE NOE KONKURRANSE MELLOM JVC RS600 OG CRT SONY G90, RS600 ER TOTAL OVERLEGEN I TOTAL OVERALL PERFORMANCE BY A MILE!!!""""

Jeg selv som gammel CRT mann kan være krass og korrekt, men CRT er noe man liker eller ikke liker i dag når ting er blitt så bra.
    G90n som jeg så hos Per ga meg meget positivt bildeopplevelse, ja jeg ser ulemper også men også fordeler. For jeg har preferanser som sitter igjen fra den gamle CRT tiden. Tror også at man blir litt imponert da man ikke forventer seg noe stort i alle fall jeg. Når man har en RS600, eller tilsvarende Sony 4K. Så forventer du deg så fryktelig mye, det skal bli bedre og bedre. Samt det blir det også, når det er 4K bedre fargerom osv. CRT er på akkurat samme sted men imponerer allikevel de gamle entusiastene.
    Vanskelig å forklare men sant., i alle fall slik jeg ser det.

For meg er ikke dette en konkurranse lenger om hva som er best, den diskusjonen er DØD og begravet da JVC HD1 kom og Sony Rub.
    Men kommer det utsagn eller uvitenhet så sier jeg klart i fra.
    Men jeg er sikker på at man kan dra nytte av å sammenligne teknologier som Digital og CRT for å få nye spennende preferanser, eller forbedre spesielt CRTn men også en digital bildeopplevelse.
    For meg har jeg fått et nytt syn på Darbee, MPC settings, Clair black setting og mere.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 166
    Siste melding: I dag, 12:32
  2. Svar: 58
    Siste melding: 02-11-2016, 15:55
  3. Kjøpe nytt eller beholde det gamle?
    By sterha in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-19-2009, 22:37
  4. Kjøpe DIGITAL eller vanlig kondensator?
    By aqeer in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 22
    Siste melding: 03-06-2007, 19:32
  5. Toshiba TDP T80 Digital Video Projektor Verdt å kjøpe denne?
    By teigas in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-29-2005, 11:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •