Modde min gamle CRT eller kjøpe en digital projektor i 2016 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  39
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 206
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, utifra bildene, så synes jeg de ser forferdelig ut begge to, men så har jeg aldri sett den filmen heller. Didrik, kan du ikke legge ut ett bilde av det samme fra RS600en?

Hvor i filmen er det, så kan jeg se om jeg får ett bilde fra G90en, men jeg har kun mobilkamera, så usikker på hvor bra det blir.

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital
    upload pic

CRT moddet
    image sharing

CRT umoddet
    image sharing

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pic hosting

Rs600

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vil oppgradere til nye LUG billedrør i sine 9 tommere, så kan det gjøres ganske gunstig via Curt Palme nå. Han selger ett sett med Eisemann-simulator-grade P19LUG-rør for 1200 dollar nå, altså 400 pr rør inkludert overføring av hardware fra gammelt rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de moddet på noe vis, slik at de ikke kan brukes i kino?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis ikke da r-koden er standard, men siden den er simulator så kan billedrør være snudd 90 grader, men tror ikke det. Men billedrør er trolig helt toast.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok. kanskje ikke noe vits om bilderør er toast

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsumering topic pr dd.

1. Billedrør som selges i dag er standard lug rør, selv om de kalles Greg Eisemann simulator grade tubes, månemannenrør eller halleluja mannen gadetubes. Prisen på disse selges nå hos Curt Palme for 400 dollar ferdig montert pr rør. Så ett komplett sett 1200 dollar. Da ca10000 NOK ink. frakt Etter det som sies så er det snart slutt.

2. Mod kort med diverse har en hensikt, men normalt så koster dette mye mere en det smaker. Samme her også kanskje opp mot 10000 NOK for veldig veldig lite. Du vil få mindre støy i bildet Ja, men mod alene kan ikke gjøre en revolusjon når begrensingene ligger i teknologien CRT .

3. Det ville være helt tullete av noen i dag og investere i en dyr crt-projector hvis de går med planer å lage en topp hjemmekino, selv om du skulle få en topp-notch 9 tommer modell nesten gratis så vil det være dumt. Dette er kun noe for de ytterst ytterst få som foretrekker dette.

4. Som også Per skriver her i tråden.
    * Å gi inntrykk at denne skal gi ett totalt bedre ytelse enn en topp-kalibrert JVC /SONY er svært langt fra realitetene.

* JVC X500 sammenlignet side ved side og det er brutalt når man sammenligner direkte fordi oppfattet dynamikk og skarphet blir så mye større på JVC'en.

5.Er man villig til å ha dette som hobby, så vil det klart være å foretrekke å få tak i en god u-moddet CRT. Evnt med HDMI kort samt lite brukte rør. Hvis det er en 8 tommer så man ha fargefilter for å klare gjengivelse av REC709 D65 HDTV standarden samt rett å slett perfekte rør. Uten filtrere vil det bli mange rare hudtoner og andre fargeinnslag.

6. For å få en god opplevelse med en CRT så er det helt klart å foretrekke en 9 tommer, disse har en opplevet bedre HD følelse enn en 8 tommer, men også bedre dynamikk samt resten av bildet. Disse gror ikke på trær, men er man heldig så kan det være gøy å leke og få en fin og god filmopplevelse. HVIS MAN KAN STILLE DETTE INN RIKTIG. Samt ha forståelse for teknikk, styrke og begrensninger.

Sist endret av didrik nilsen; 09-05-2016 kl 10:14

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,695
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No offence, CRT er hyggelig/koselig/nostalgi, men et bilde sier likevel mer enn tusen ord. Kostnaden for å "tune" de beste CRT-ene til å tilnærmet matche dagens digitale, koster rett og slett mer (i kroner og arbeidsmengde) enn den digitale projektoren man ønsker å matche

-digital-jpg

11. Liker Per Johnny, didrik nilsen har likt denne posten
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    CRT-bildet er jo noe helt annet enn digitalt, på godt og vondt, og at det koster flesk gjør jo egentlig ikke noe så lenge en har lyst å svi av pengene på dette... Jeg synes personlig CRT-bildet er veldig behagelig å se på, og er ikke like kresen på lysutbytte forutsatt at dynamikken er som den er på CRT. Når det er sagt har jeg verken pengene, rommet eller tiden til å holde på med CRT lenger, men synes jo for all del av det må være lov her inne for andre å gjøre det om en har lyst, tid og anledning!

13. Liker Per Johnny, didrik nilsen har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke gått igang med dette selv om jeg ikke hadde hatt en barco 708, crystalio, dvd, laserdisk og lerret stående og støve ned, men en dag fant jeg ut av at det hadde vært morro å få dette klenodiet opp å svive igjen. Når jeg fikk det opp så ga det litt mersmak da det er litt morro å jobbe med CRT og bildet har noen egenskaper som er tiltalende for min egen del ihvertfall. Plutselig hadde jeg også en 801 stående hjemme som jeg fikk tak veldig billig.
    Jeg kommer ikke til å legge noen store pengesummer i CRT da teknologien er død og begravet. Det er vel litt mer nostalgi inni bildet enn fornuft, men får jeg tak i en god 9" så vet jeg ikke om fornuften seirer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,695
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    , men synes jo for all del av det må være lov her inne for andre å gjøre det om en har lyst, tid og anledning!
    Var ikke meningen å "forby" noe. Bare en litt flåsete virkelighets-orientering fra min side, myntet på de som kanskje ikke har referanser i begge "leire".

16. Liker lygren har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en morsom en her jeg og...

-img_9143-jpg
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

18. Liker didrik nilsen, Per Johnny har likt denne posten
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Var ikke meningen å "forby" noe. Bare en litt flåsete virkelighets-orientering fra min side, myntet på de som kanskje ikke har referanser i begge "leire".
    Hehe, neida, CRT vs. Digital er det vel uansett liten tvil om at har vært oppe og avgjort for en del år siden, men skader vel som du sier ikke å understreke det til tider hvis det plutselig er noen som skulle finne på å tro at CRT er bedre rent teknisk... Spesielt selvsagt hvis det er snakk om kvakksalveri ala "snake oil" som rør med fancy nasanavn uten tilsvarende ytelsesforbedring. Nostalgi derimot, korrelerer ikke alltid med A/B ytelser, som tidligere CRT mann kjenner jeg jo tempen stiger litt når det nevnes gamle storheten som Barco Cine9 og Sony G90, og hadde jeg selv hatt tid og anledning skal en ikke se bort fra at jeg hadde kunnet kose meg stort med en slik en stående som "alternativ lyskilde" i kino´n (men den "digitale" hadde jo uansett ikke blitt byttet ut for egen del)...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er vel inne på noe der Gorm med virkelighets-orientering, for vi vet alle at tiden har gått fremover, ganske mye faktisk også etter at SONY og JVC kom med HD1 og Sony Ruby for votter og vinter siden. Selv de var bedre den gangen. Et CRT bilde er behagelig å se på, har også mange gode egenskaper som jeg skjønner at noen kan like. Men her er det kun spesielt interesserte som går under kategorien superentusiaster som jeg godt kan sette meg selv i når det gjelder projektorer. Men ingen tvil at selv jeg ikke vil bruke penger på dette.
    Blir nok en JVC Z1 til unga.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,739
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vel bra ståsteder i begge leire, likevel så synes jeg det er digg å ha begge teknologier i hjemmekinoen.

Hadde jeg betalt mye for en crt nå? Nei!

Hadde jeg anbefalt det til andre? Nei!

Synes jeg det er enkelte ting som er bedre på crt? Ja!

Hadde jeg betalt for såkalte mods? Nei!

Finns det såkalte super duper 'snake-oil' rør? Nei! (De såkalte nasa/boeing-rørene, er helt vanlige panasonic-rør, som kom helt på slutten av crt-tiden, ja de er litt bedre på fokus, lysstyrke, holdbarhet en tidligere).

22. Liker Gorm, didrik nilsen har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant vel den aller råeste annonsen ever på CRT, lol. denne karen synes jeg vel litt synd på hehe.
    Er ikke så gææli Du er nesten der Per Faktisk så var denne projektoren min inngang til projektorer. Solgte den for 3000.- den gangen også husker jeg. Brukte lang lang tid på å få den bra. Mye bedre en dette hehe.
    BARCO DATA Vision 600 CRT Projector High Resolution Lenses Liquid Cooled 75 Ohm HIGH RESOLUTION ??? hehe

http://www.ebay.de/itm/BARCO-DATA-Vision-600-CRT-Projector-High-Resolution-Lenses-Liquid-Cooled-75-Ohm-/252524673940?hash=item3acba4bb94:g:RHcAAOSwHoFXuLJ R

Sjekk skrytebildene Tror han det blir noe salg?

Sist endret av didrik nilsen; 09-05-2016 kl 21:45

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    617
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe han her karen må jo være full. kan jo være en ide å sette opp projectoren før han tar noen skrytebilder

25. Liker didrik nilsen har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en liten titt her også, er vel ikke vanskelig å se at det lukter SNAKE OIL hele veien til USA her.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 167
    Siste melding: 12-03-2016, 21:01
  2. Svar: 58
    Siste melding: 02-11-2016, 15:55
  3. Kjøpe nytt eller beholde det gamle?
    By sterha in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-19-2009, 22:37
  4. Kjøpe DIGITAL eller vanlig kondensator?
    By aqeer in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 22
    Siste melding: 03-06-2007, 19:32
  5. Toshiba TDP T80 Digital Video Projektor Verdt å kjøpe denne?
    By teigas in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-29-2005, 11:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •