Modde min gamle CRT eller kjøpe en digital projektor i 2016 - Side 10
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 218
    Ser Curt skrev noe om dette i denne tråden
    All about lenses (specs/datasheets/pictures/etc.)
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Mye god informasjon der. Men husk det er en gammel tråd, og informasjon og erfaringer kan bli oppdatert med tiden. Ser ut som om Curt har skiftet mening om Runco DTV1200.

http://www.curtpalme.com/docs/RuncoDTV1200_Brochure.pdf

Ser du på pdfen fra Runco, så står det spesifikt HD120 oppgitt under spesifikasjoner også.

Jeg tror også Curt kanskje har glemt ett ord eller to ord i den posten, slik at den har fått omvendt betydning.

Dette skrev Curt til meg i en epost:

"The HFQ900 are unique with a plastic housing (same with the HD10E lenses that some later Marquees had), and the Runco lenses are unmarked with no stickers at all on them and are metal, which to me means GT17/HD120. I've had three DTV 1200s here, and all had the same unmarked Runco lenses."

Da har jeg tatt en beslutning at mitt eksperiment med G90en er over. Det har vært veldig gøy, men realitetene at jeg bor i en relativt liten leilighet gjør at det å beholde dette beistet blir lite praktisk.

Det er litt synd at et slikt klenodium i så god tilstand med veldig gode billedrør, er nødt til å ta turen til søppelfyllinga. Mulig jeg skrur ut billedrør og noen andre deler for å prøve å selge dem, men vet ikke om det er noe vits i det.

Problemet med å selge eller gi den bort er at du blir nedringt om hjelp hehe, men enig at det har vært veldig gøy.

Kjøper du nye sett med rør eller """flere sett""" så legger jeg deg inn på psykiatrisk avdeling, eller rettere sagt du blir hentet lol.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Jeg tror også Curt kanskje har glemt ett ord eller to ord i den posten, slik at den har fått omvendt betydning.

Dette skrev Curt til meg i en epost:

"The HFQ900 are unique with a plastic housing (same with the HD10E lenses that some later Marquees had), and the Runco lenses are unmarked with no stickers at all on them and are metal, which to me means GT17/HD120. I've had three DTV 1200s here, and all had the same unmarked Runco lenses."
    Regner med at den nyeste informasjonen du fikk fra fra Curt, er den mest korrekte ja.
    Slike tråder som jeg linket til tidligere er vel ofte basert på en del spekulasjoner og ikke nødvendigvis riktige data.
    Curt er vel en av de på nettet som vet hva han snakker om og er til å stole på.

Har selv hatt mye gøy og "spennende" opplevelser med CRT projektorer opp gjennom årene. Litt trist å høre at du ikke lenger har plass til et slikt klenodiet som en G90 Per Johnny. Har sendt deg en PM i den forbindelse...

Closed Bidding ; 5 Barco 7064 Commercial Projectors and Equipment (R6HA0010717 : 100000) - GCSurplus

Ett veldig spesialisert system. Masse reservedeler og det ser ut til å være noen helt nye reserve lug billedrør også.

hmm hva er dette for noe? er det 9"

Closed Bidding ; 5 Barco 7064 Commercial Projectors and Equipment (R6HA0010717 : 100000) - GCSurplus

Ett veldig spesialisert system. Masse reservedeler og det ser ut til å være noen helt nye reserve lug billedrør også.
    Neppe noe til kinobruk hjemme. Linsene sikkert bra.

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Neppe noe til kinobruk hjemme. Linsene sikkert bra.
    Har undersøkt litt mer. Veldig spesielt system. Systemet bruker re-trace-syklysen til å tegne vector-grafikk(caligraph) med svært høy lysstyrke. Er vist en ground/take-off/landing flight-simulator, med ekstremt buede skjermer.

Ser det er en på facebook som ønsker 50000kr for sin Seleco SPV 350 plus?

Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    Ser det er en på facebook som ønsker 50000kr for sin Seleco SPV 350 plus?
    Det er vel det den kostet ny for ca 20 år siden?

Den er også kun video-grade(480i og 576i/Pal/Ntsc), med plast-linser.

Har sett personer prøve å selge slike på finn de siste årene for ett par tusen, de har ikke blitt solgt.

Klarte ikke helt å få specs, alder og pris til å henge helt på greip selv, uten å ha så mye kunnskap om dette..

Her er iallfall teksten som sto:
    Selger Seleco prosjektor SVP 350 plus til verdi av 100.000kr . Selger den nå til 50.000kr pga. opprydding.Kjøpt hos Hi-Fi. Og prosjektoren viser frem flere muligheter blandt annet 2D og 3D. Som sagt så er dette en prosjektor som er laget for hjemmekino på høyt nivå! Selve prosjektoren veier nesten 50kilo og skyter ut grunn fargene RGB (Rød, Grønn, Blå). Denne typen prosjektor kan fint brukes i hushjemmet der du bor, men som regel så blir de brukt på konferanserom og auditorier i en sammenheng enten med kino eller møter

Sitat Opprinnelig postet av Haakon O Vis post
    Klarte ikke helt å få specs, alder og pris til å henge helt på greip selv, uten å ha så mye kunnskap om dette..

Her er iallfall teksten som sto:

Godt mulig den kostet 100k, men det forandrer ikke at den var på bånn av skalaen når det gjelder crt-projectorer - en såkalt entry-level.

Video-grade: kun gammenldags Standard-video 480 interlaced og 576 interlaced kostet vanligvis under 100k

Data-grade: stort sett 480p og 600p. kostet 100-250k

Graphics-grade: stort sett 720p og 768p(4:3) og 1024p(4:3) kostet 250k-500k

Jeg har en Sony G90 som er såkalt graphics-grade, og kostet i sin tid oppimot 400k her i Norge. Selv den er langt, langt, langt unna verdt 50k.

Er man interessert i CRT projektor så kommer man vel ikke utenom Curt Palme sine nettsider.

Her er f.eks en oversikt over Seleco projektorene.

50k Kr for en Seleco SVP 350 nå, når man f.eks kan kjøpe en ny JVC DLA-X5000 for ca det samme, det er enten en god spøk eller meget skremmende....

Hvis den selgeren vet noe om projektorer burde vedkommende vært dyppet i kjære og fjær og fått lov til å sette opp Seleco projektoren 50 000 ganger....
    Hvis den selgeren ikke vet noe om projektorer eller elektronikk over hodet og bare har ny pris å gå etter, kommer vel dette mer under bevisstløs i gjerningsøyeblikket...

CRT projektorer kommer vel nå mer under en morsom og spennende hobby, der det vel mer er prosessen rundt det å sette den opp og tweake ut det beste bilde av den er viktigere enn å bruke den som en projektor i hjemmekino sammenheng. Ser ikke bort i fra at en Seleco SVP 350 kan brukes til dette innenfor dens begrensinger, men da snakker man vel mer om å betale 50-100kr for den og at selger i tillegg hjelper kjøper med å bære projektoren ut i bilen.....

Hvis den selgeren vet noe om projektorer burde vedkommende vært dyppet i kjære og fjær og fått lov til å sette opp Seleco projektoren 50 000 ganger....
    Hvis den selgeren ikke vet noe om projektorer eller elektronikk over hodet og bare har ny pris å gå etter, kommer vel dette mer under bevisstløs i gjerningsøyeblikket...
    .....
    Dessverre er det mange idioter der ute, men man er enda mere idiot hvis man går på det. hehe

Da har min G90 fått ett nytt trygt hjem.

Var med stort vemod jeg så de siste bildene rulle over skjermen, tvilen begynte å banke på, den gir ett kriminelt godt bilde, som jeg vil savne, og har nok sett for siste gang. Snufs.

Var med stort vemod jeg så de siste bildene rulle over skjermen, tvilen begynte å banke på, den gir ett kriminelt godt bilde, som jeg vil savne, og har nok sett for siste gang. Snufs.
    Hehe, du har i alle fall gledet en annen sjel. Som kan ta livet til den videre. Det var en meget god CRT, den beste jeg har sett i mitt CRT liv

Jeg setter et spørsmål til om dette er den siste CRT projektoren du har i hus ,men skjønner godt at om du har liten plass
    så velger du å kvitte deg med den, da det er litt av et beist.

Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Jeg setter et spørsmål til om dette er den siste CRT projektoren du har i hus ,men skjønner godt at om du har liten plass
    så velger du å kvitte deg med den, da det er litt av et beist.
    Da må det være en crt som er i samme klasse ytelesemessig eller bedre, samtidig nesten gratis - blir vanskelig det!!!

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 290
    Siste melding: 02-08-2018, 17:16
  2. Svar: 58
    Siste melding: 02-11-2016, 15:55
  3. Kjøpe nytt eller beholde det gamle?
    By sterha in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-19-2009, 22:37
  4. Kjøpe DIGITAL eller vanlig kondensator?
    By aqeer in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 22
    Siste melding: 03-06-2007, 19:32
  5. Toshiba TDP T80 Digital Video Projektor Verdt å kjøpe denne?
    By teigas in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-29-2005, 11:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •