Transkoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: Transkoder

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Transkoder

får en slik transkoder til min BG801s litt senere idag. Er litt usikker hvor denne skal installeres på projektoren. Må jeg ta av lokket på Barcoen for å få til dette eller skal transcoderen koples til en eller annen port?? Hvilken port isåfall?

På forhånd takk.

Per Thomas

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel set denne : http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=9367
    Er det en sånn skal den vel bare kobles imellom...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Transkoder

Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    får en slik transkoder til min BG801s litt senere idag. Er litt usikker hvor denne skal installeres på projektoren. Må jeg ta av lokket på Barcoen for å få til dette eller skal transcoderen koples til en eller annen port?? Hvilken port isåfall?

På forhånd takk.

Per Thomas
    Hva slags type og hvor kjøpte du transkoderen?

Fortell gjerne om hvor godt den funker til din Barco.

Holder selv på og leter etter en transkoder til min 800.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Denne er det jeg har fått meg

Key Digital CTCA3 Component video to RGBHV transcoder for use with the JVC HM-DH30000U / SR-VD400US / HM-DH40000U and a projector that will not accept HDTV format Component video directly. Also use for progressive scan DVD player to projectors that do not accept Component video. Ultra high RGB bandwidth of 110MHz and covers 480i, 576i, 480p, 576p, 1080i / 540p, 720p in auto mode. 50 / 60Hz refresh rates accepted.

Er den lett og kople til?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo samme boks som der har vært snakket om tidligere her, den skal da sikkert bare kobles imellom dvd spiller og projektor med kabler, alt står på denne siden : http://www.hometheaterworld.com/cotovgaadwco.html

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey supert takk skal dere ha. da må jeg bare ha en VGA til 5bnc overgang. Det jeg da lurer på i den forbindelse er om jeg altså kan kople en progressiv dvd spiller via VGA og da en DVHS via componen men ut på samme VGA til 5bnc som den progressive dvdspilleren. Står at boksen har en autoswitch.

Men hva med projektoren vil den kunne switche mellom HD signal 1080i og vanlig progressiv dvdspiller eller må jeg stille alt på nytt hver gang jeg bytter signal kilde?

Eventuellt går det an å bruke dvd spilleren på Com3 porten istedenfor. Vet den ikke blir progressiv da men bedre det enn at brukervennligheten synker drastisk.

På forhånd tusen takk for svar

mvh
    pt

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Okey supert takk skal dere ha. da må jeg bare ha en VGA til 5bnc overgang. Det jeg da lurer på i den forbindelse er om jeg altså kan kople en progressiv dvd spiller via VGA og da en DVHS via componen men ut på samme VGA til 5bnc som den progressive dvdspilleren. Står at boksen har en autoswitch.

Men hva med projektoren vil den kunne switche mellom HD signal 1080i og vanlig progressiv dvdspiller eller må jeg stille alt på nytt hver gang jeg bytter signal kilde?

Eventuellt går det an å bruke dvd spilleren på Com3 porten istedenfor. Vet den ikke blir progressiv da men bedre det enn at brukervennligheten synker drastisk.

På forhånd tusen takk for svar

mvh
    pt

Hvis din 801 fungerer slik som min 800G bør du kunne ha to helt forskjellige kilder inn på hver video inngang. Du skifter mellom kanal 5 og kanal 95 (eller 4 og 94 osv..)

Er veldig spent på hvordan din transcoder virker. Skal skaffe meg en slik selv. Pris? Butikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barcoene bytter selv minneblokk ved forskjellig frekvens, slik at den lager en minneblokk for 1080i som ca. 33.7khz og en minneblokk for progressiv dvd som er ca. 31.5khz. Den skifter automatisk.

Det er når du vil ha 2 forskjellige blokker for samme frekvens du bruker 5 og hhv 95.

Har selv prøvd KeyDigital sine transcodere og funnet at de er lite kompatible med progressive dvd-spillere, ihvertfall gir ett lite optimalt resultat, men det kan være nok for mange det.

På HD har de som regel fungert OK. Transkodingen på HD er OK, men mangler betraktelig med detaljer og vasker ut bildet i det sorte. Men det var nok til å imponere meg første gang. Det var først når jeg prøvde andre transcodere, at jeg så at det manglet en del.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Barcoene bytter selv minneblokk ved forskjellig frekvens, slik at den lager en minneblokk for 1080i som ca. 33.7khz og en minneblokk for progressiv dvd som er ca. 31.5khz. Den skifter automatisk.

Det er når du vil ha 2 forskjellige blokker for samme frekvens du bruker 5 og hhv 95.
    Eeh, ja det var slik det var ja.

Dette betyr vel da at Barco'en vil huske de forsjellige instillingene fra forskjellige kilder?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange gode tips og svar.

helt flotters.

Har du fått din Dvhs Rusty?

mvh
    pt

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare litt nyskjerrig på hvor god en sånn Key Digital CTCA3 transcoder er i sammenligning med for eksempel en "jalla" DVD spiller som en Momitsu V880. (Som jeg kjører på fortiden ops: )

Er det noen som har for eksempel en BG808s og som har sett både Momitsu V880 DVD i drift , mot og en kombinasjon av en god DVD spiller med progresive component signaler tilkobblet en Key Digital CTCA3 Component video to RGBHV transcoder , eventuellt som kan tenke seg til hva som er den beste kombinasjonen. Tenker spessiellt nøyaktighet på detaljer i sortnivå, og mindre "maur" effekt ol.

Er Key Digital CTCA3 Component video to RGBHV transcoderen mer for å kunne kobble DVHS maskiner til projektoren via RGBHV?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Jeg kjøpte heller en DVDO iScan HD scaler med SDI og en dvd-spiller med SDI.Mulig jeg kjøper en Dvhs-spiller senere.Men du må komme med en review når du har fått prøvd Dvhs-spilleren din

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •