G2 justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: G2 justering

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

G2 justering

Hejsa,

Har et lille problem med min G2 justering.

Når jeg skruer ned for den, så bliver billedet ustabil.

Den blå bliver meget merkant rundt om ansigter og diverse ting. Billedet skifter også farver.

Den blå bliver meget merkant, jo mere brightness og contrast man sætter på

Hvad skal jeg gøre for at ændre dette?

På forhånd tak.

Mikael

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://secure.barco.com/(dc23db871e6931bbf4fc317aa6bd6b03)/downloads/tde/BCI/Manuals/Installation/R5975819_05_Installation.pdf

Ved ikke, denne har du sikkert allerede....
    Står lidt mere om det i denne tråd, som du sikkert også har set...:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...p;highlight=g2

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har ikke erfaring fra Barco Cine6 , men Barco Graphics 808s, og har G2 justert på den. (det røde røret var helt svart da den trinnvise innstalleringen kom til sentrering av raster) Erfaringen min er at de dreiepotensometerene for hver farge er veldig følsomme, og at det var mikroskopiske justerings utslag som skulle til for at innstillings diodene på Neckboardet på rørene slo seg av som de skulle.

Ser at det er en annen fremgangsmåte på Cine6, med å se på bakgrunnsrasteret bak det aktive bilde feltet med ABL påslått
    for så med ABL avslått justere med de invendige potmeterene til man gar samme lystyrke på bakgrunns rasteret. Det samme gjøres pr rør, og gjentaes gjerne noen ganger for å komme så likt som mulig.

Har klippet inn det som stod i Cine6 installmanualen

Fra Barco Cine6 Brukermanual

G2 adjustment
    Enter the adjustment mode by pressing ADJUST and highlight SERVICE. Press ENTER to start up the service mode.
    Highlight 'common settings' and press ENTER.
    ENTER starts up the common settings menu.
    EXIT returns to the adjustment mode menu.
    Highlight G2 adjust and press ENTER.
    A safety notice will be displayed to warn the operator.
    If you are qualified, press ENTER to continue with the G2 adjustment, otherwise press EXIT to return to the service menu.
    If ENTER is pressed, the G2 menu will be displayed.
    Open the top cover to reach the G2 controls and adjust these G2 controls for red, blue and green separately.
    Look to the projected image and observe the raster behind the image while the ABL function is ON.
    Switch the ABL to OFF by pressing ENTER and adjust the G2 control until the raster brightness looks the same as when the
    ABL function is ON.
    Check the correct raster adjustment by pressing ENTER to toggle ABL to ON. Repeat these steps if necessary.
    Continue with the other colors. Use the right or left arrow key to select the next color.
    Note : The best result is obtained in a completely dark room or by looking into the lenses, but be aware that
    brightness and contrast are on a high level.

Tror nok det er lurt å vente til brojektoren har nådd arbeidstemeratur også før man justerer da dette kansje kan påvirke resultatet.

Vet ikke om det med farge forskyvingen du beskriver er et vanlig problem med G2 justering og skjønner ikke at det blå røret skulle "stikker" avgårde med hele bildet, men mens man holder på å justere vil jeg tro at noe førskyvning vil fårekomme.

Du er sikker på at du justerer på riktige potmetere for G2, og ikke noe elektrisk rørfokus eller horisontal vertikal justering eller noe

Det som jeg var redd for når jeg justerte Bg808s en var å stille på feil potensiometere, det er flere forskjellige plasser inne i projektoren, og det er jo ikke så greit å vite hva de andre påvirker. Det er lurt ikke å stikke noe metall skrujern ned mellom spoler/elektromagneter selv de som er isolerte men med jern kjærne under drift heller, så bruk av plast skrutrekkere er lurt. (tenk å miste en uisolert skrutrekker ned i mellom printkortene i projektoren, da tror jeg man kan få en liten versjon av en atomsky...)

Her er en link til installasjons maualen og G2 er i Appendix A-1 https://secure.barco.com/(dc23db871e...stallation.pdf

Lykke til med justeringen, og film er ikke lenger best på kino når man har en Barco CRT i sin hjemmekino :wink:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forløbig tak for hjælpen.

Kan man reset alle indstillinger på cine 6'eren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •