Problemer med bilde på BG808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde på BG808s

Hei

Begynte med en BD701s og gikk senere over til en BG808s som jeg kjøpte av en her på forumet en del år tilbake. Denne sluttet etterhvert å fungere og har stått i et skap og samlet støv de siste 6 årene. Jeg har nå endelig fått kjøpt hus og holder på med et lite hjemmekinoprosjekt. BG808s'en ble i den anledning hentet fram igjen for å se om det var mulig å få den operativ igjen (BD701s'en fungerer greit).

Projectoren slår seg tilsynelatende på, og man hører knitringen til rørene + frekvensendring når man bytter kilder. Har gått gjennom tips&triks siden til Curt Palme (Barco 808/Cine8 Tips and Manuals), uten hell.

Jeg har klart å få fram et bilde noen få ganger, men som oftest står den bare i svart. Når jeg først får bilde, klarer jeg ikke gjøre noe særlig med innstillinger pga i2c feil (short circuit on i2c bus); feks ved forsøk på å justere contrast og brightness.

Det lyser stort sett bare grønt på led'ene i projectoren når den får sync fra en kilde, utenom en sjelden gang på HET'en (dette klarer jeg framprovosere ved å justere på width potmeteret).
    RGB kortet lyser grønt på korrekt kilde når den får signal.
    SMPS' er justert til 17V og HTHD lyser grønt.
    Det lyser grønt på alle 3 necboardene (justering av G2 påvirker ikke disse, som jeg synes å huske det skulle?)
    Har også sjekket alle sikringene han nevner, og loddepunktene ser OK ut.

Noen som har noen forslag om hva som kan være galt? Er det noen deler fra 701s'en som kan prøves ut? Litt lesing får meg til å mistenke convergenskortet, men jeg har ikke så mye kunnskap for å gå noe videre med dette.

I og med at disse projectorene begynner å bli passe avleggs er ikke dette noe jeg ønsker å legge så mye penger i, men dersom noen har noen deler/eller projectorer som samler støv eller er på vei til dynga så hadde det vært kjekt å kommet i kontant.

Nå har ikke jeg så altfor mye erfaring med disse projectorene, så all hjelp eller forslag mottas med takk!

Jeg holder forresten til i Ålesund.
    Sist endret av seileren; 12-29-2014 kl 11:55

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ut som rgb-kortet. Ta kontakt med Hallvar Saus Elektronikk - holder til i Ås. Mulig du kan sende noen kort til han for feilsøkning.

Personlig ville jeg heller kjøpt en brukt JVC D-ila, enn å bruke tid og penger på en 808s, de var fantastiske i sin tid, men den tid har passert. Bedre og rimligere alternativer har kommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar! Planen var å bruke 701s'en, men helst 808s'en inntil lommeboka tillater innkjøp av en projector til. At CRTene er avleggs har jeg fått med meg hehe, men jeg hadde et lite håp om at noen andre som har hoppet over til den andre siden kanskje hadde noe deler liggende

Lignende tråder

1. Problemer med bilde fra Blu-ray
    By lydonen in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-16-2012, 00:15
  2. Problemer med bilde på ps3
    By Amund:) in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 17
    Siste melding: 06-19-2011, 11:24
  3. PC til PJ - problemer med bilde og lyd
    By Haugen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-08-2007, 12:20
  4. bilde problemer.
    By AndersT2 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-08-2005, 23:12
  5. Problemer med elektronisk fokus på blått rør (BG808s)
    By BullFire in forum CRT projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 10-20-2004, 07:29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •