Fokus på Barco 701s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fokus på Barco 701s

Nå har jeg finjustert fokus på bildet med optisk og elektriske innstillinger. Faktisk klarte jeg å få fokus en liten anelse skarpere ved å justere på elektrisk fokus, så dette må ingen glemme å utføre.

Problemet mitt er nå at høyre side av bildet ikke blir i fokus når venstre side er i fokus. Jeg gjetter meg til at vinkelen på linsene er feil. Selv om jeg utførte installasjon og justere sideveis vinkel på rød og blå, kan det vel tenkes at feil på vinkel kan oppstår hvis rasteret er feil justert/plassert før vinkel justeres.

Selvfølgelig kunne jeg sikkert bare vri røret et liten tanke til venstre slik at venstre side blir uskarp og så stille på hjørnefokus på nytt. Dette kan jeg gjenta til bildet er like skarpt over hele flaten.

Jeg spør dere eksperter først... Er jeg på sporet av problemet ?

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet kan også være plasseringen av projektoren i forhold til lerretet, skjekk først at projektoren er montert 100% parralelt mot lerretet, og i senter. Her kan selv små avvik gi store utslag.

Frode

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du kan jo også prøve scheimpflug justeringen,men det har du vel kanskje sjekket?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per72
    Hei

Du kan jo også prøve scheimpflug justeringen,men det har du vel kanskje sjekket?
    Det er vel det jeg mener med 'vinkeljustering' på rørene.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom problemet gjelder alle rørene, er ganske sikkert projektoren feilplassert, prøv å vri den litt.

701 har ikke noen skikkelig Scheimpflug justering, den må evt skimses opp, denne justeringen justerer også fokus langs den diagonale akse på Barcoer. Det du har justert kalles "toe in" eller vinkelen på rørene/linsene. Denne justeringen påvirker ikke det grønne røret i det hele tatt, er det også feil, er projektoren feilplassert i forhold til lerretet. DVS at avstanden fra senter av grønn linse er forskjellig til høyre og venstre sideav lerretet.

Frode

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk proj. som ikke ver helt parallell. Det røde røret var faktisk ca 5 mm lengre borte enn det blå. Etter at dette ble justert ser det bedre ut.

Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •