Elektronisk fokus på BG808s rør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elektronisk fokus på BG808s rør

Hei

Jeg installerte BG808s projektoren på nytt i løpet av helga , etter at jeg hadde finjustert avstanden til lerret og vatret opp projektoren på nytt.
    (trenger nå mindre keystone justering og mindre elektronisk justering av konvergens.)

Begynnte med å sette alle innstillinger til mid posision i menyen, og merket etterhvert at grønne røret måtte jeg opp 85 i elektronisk fokus i midten, for at bildet på fosforet ble maks skarpt. Rødt og grønnt ble best rundt 49 og 51 .

Ble meget fornøyd med resultatet, men lurer nå på om

Er 85 i elektronisk fokus for høyt, sånn at jeg burde fåreta "mekanisk" fokus på rørhalsen, for ikke å stresse elektronikken unødig?
    Eventuellt hva på rørhalsen skal justeres på , flytte fokus spole frem eller tilbake ol.?

Er skøleribben på NecBoard bak på hvert av rørene live?
    Er glad i karameller , men ikke den elektroniske utgaven :roll: )

Sentrerings krysset ved mekanisk vinkling av rødt og blått rør aviker verikalt på det grønne røret også i forhold til de to andre , som ser ut til at de treffer i samme høyden på lerretet. aviket mellom grønnt og de andre to er ca 4 - 5 cm på lerret bredde 2.4 meter. og projektor avstand 3.4 meter. kan denne forskjellen i høyde og fokuseringen på grønnt henge sammen på noen måte.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 85 på midtfokus i elektronisk fokusering på en BG808s en grei verdi? jeg synes det var litt i mye ops:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil, anbefales det ikke å gå over 70 på noen verdier i en Barco.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, ja det var noe sånn jeg var redd for, må nokk fåreta noen rør justeringer da.

Gjelder 70 grensen for horisontal bredde justering på bildet også, ser at for momitsu 768 signalet på port 5 , må jeg opp i 95 på bredden, da er det ca 7mm på begge sider før aktivt bilde er i fosfor kanten, og bredden på bildet er riktig på lerretet. vertikal høyde justering ned til ca 15....
    Er dette i overkant/underkant?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som bor i Kristiansand, hvorfor ikke ta en telefon til Bjørn H, og spørre om han kan komme opp og stille inn og fargekalibrere for deg? Jeg har samme proj.som deg, innstillt av Bjørn, jeg lover, film får nye dimensjoner etter at han har kalibrert og justert.

Mvh.
    Jan :lol:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kansje en ide ja, men tror jeg venter med å tilkalle oppsøkende konsulent hjelp til etter at jeg har fått skiftet det blå røret, ettersom det som nå står i har noe innbrenning, og farge kalibrering blir derfor noe bortkastet. (noen som har et moderat slitt/nytt blått BG808s rør som selges billig?) :wink:

Vurderer også å farge filtrere rødt og grønnt rør med farge i glykolen, så noen interessante sider på internett om det temaet. Ellers så synes jeg mye av "sjarmen" til nå med en trerørs, er nettop det å sette den opp, og prøve å få det maksimale bildet ut av den selv, og ungå missbruk av elektroniske justeringer, selfølgelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •