Mer spørsmål om 701...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer spørsmål om 701...

Er i starten av instalasjonsprossesen og frustrasjonen begynner allerede å ta overhånd!! For hvert spørsmål jeg finner ut av dukker ti nye opp!! Hva er astigmasjon og hvordan justerer jeg det? Statisk konvergens?? Jeg forstår ikke hvordan jeg skal justere vinkel på linsene, da det for meg ser ut til at disse står bom fast! Jeg klarer heller ikke å få rastene innenfor det anbefalte området. Rastene går utenfor både på høyre og venstre side. Hvordan skal man gå frem for å justere farger/G2? Mitt problem er som følger: Hvitt blir rosa, grønt blir gult og video får generelt en rosa farging. For meg virker det som om det røde er for kraftig, selv om det ikke blir så mye bedre av å stille ned rød gain. Etter en hel kveld med skruing er det hele selvsagt verre enn det var.... Det rare er at projektoren har stått i 3 mnd uten bruk, og det er først etter at jeg nå har begynt å bruke den igjen at fargene er så rare!!

Jeg har også fokusproblemer, men har forstått at noen av de andre innstillingen jeg sliter med vil bedre på dette. Er så frustrert at jeg tror jeg snart går å kjøper meg en DLP!! Prisen på disse har jo sunket betraktelig de siste månedene. Det er jo synd, for jeg har sett gode 3-rørs og det var jo det som var drømmen da jeg kjøpte min 701!!!!

Må samtidig takke forumet for mye god hjelp tidligere!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan vel være lurt å begynne med en "factory reset". Altså tilbakestiller alle instillingene til fabrikkinnstillingene?

Dette løst 90% av alle problemene jeg hadde med å få stillet inn min Sony CRT. Det var nesten som det var bare fin innstilling etter en full reset.

Mvh
    Kjell

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du utført installasjonsprosessen som er beskrevet i menyen til Barco'n ?

Pkt 1 Focus
    Hver rør har 2 vingemuttrer, den fremste for hjørnefocus og den bakre for senterfocus

Pkt 2 Vinkel på rørene
    Etter focus skal du justere de røde og det blå, kanskje også det grønne først, hvis det er helt på trynet.

Jeg hadde aldri gjordt dette før, men det gikk sånn noenlunde greit ved å følge guiden på skjermen. NB. Krever en 7mm slangemutter trekker som jeg kjøpte på en bilrekvisita forretning.

Pkt 3 Grovjustering av raster
    .. husker ikke fremgangsmåten akkurat nå, barna sitter å ser en film, så jeg er avskåret fra å skrive ned hvordan der gjøres.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom rød er for kraftig, må du justere ned rød "cut off", husker ikke helt, men det er mulig denne justeringen ligger under "blacklevel adjustment". Gain justerer kun de lyseste delene av spekteret, og kan regnes som en tilleggsfunsjon til cut off.

Har du lastet ned innstallasjonsmanualen? den ligger i såfall her:

http://www.crtcinema.com/manuals.html

Her skal det stå hvilke skruer du må løsne for å justere vinkelen på rørene og mye mer.

Ellers bør du bruke litt tid på å lese i CRT forumet på www.avsforum.com, her er alle dine spørsmål både stilt og besvart før. Benytt gjerne søkefunksjonen i forumet.

Astigmasjon bør du ikke prøve å justere selv dersom du ikke vet nøyaktig hva det er og hvordan det skal gjøres.

Du kan jo som en siste utvei be Per Johnny ta seg en tur, da får du i hvertfall gjort det skikkelig, han har jo også fargeanalysator, og dette bør man ha for å få fargene best mulig.

Det er ingen tvil om at 701'en din vil knuse enhver DLP når den er skikkelig satt opp. Det er ikke uvanlig at nybegynnere bruker både uker og måneder på å sette seg inn i hvordan en CRT projektors justeringer fungerer, så enten vær tolmodig å stå på, eller søk profesjonell hjelp.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips! Jeg har desverre allerede forsøkt dem.... Både optisk og elektrisk fokus, og rød cut-off. Største problemet er fokusen. Hvor skarp kan jeg egentelig forvente å få barcoen når jeg kjører et bilde med 2,35 m bredde? Kanskje er jeg for kravstor??

Frode H: Jeg har brukermanualen, men jeg klarer ikke å finne noe om vinkel på rørene og som sagt ser det for meg ut til at disse ikke har mulighet til å justeres, men det kan vel ikke være slik?

BWA: Jeg har også forsøkt din fremgangsmåte, men blir like skuffet hver gang det ikke funker....

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard
    Hvor skarp kan jeg egentelig forvente å få barcoen når jeg kjører et bilde med 2,35 m bredde? Kanskje er jeg for kravstor??
    Det samme lurer jeg også på, jeg har også 2,35 bredde og oppnår jo ikke sylskarpt bilde. Det ser veldig bra ut totalt sett, men hvis jeg går innpå bildet er det jo ganske diffust hos meg (også)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegard hva slag inngang er det du bruker?Eller hva slags kilde er det du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg et RGB signal fra en HK DVD25, altså inngang nr 5 på barcoen. Har tenkt å forsøke med komponent progressiv scan da jeg tror dette vil bli noe bedre. Uansett er det ikke her problemet med fokusen ligger fordi jeg har samme problemet på feks de interne skjerm-menyene.

Jan Erik: Hvordan er det man justerer den individuelle vinkelen på rørene? For meg ser det ut til at disse står helt fast...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere skal kunne se "linjendelinga" i et vga signal ihverfall.Ta opp et word dokument i 800X600 og se at hver minste bokstav består av flere linjer horisontalt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier barcoen når du trykker på 5?(ie hva slags plakat får du opp)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se noe linjeinndeling på noen av signalene, heller ikke på de interne menyene.

På inngang nr 5 vises denne plakaten:

Innput 5
    15,6 KHz
    50 Hz

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 701s er input 5 komponent, og input 3 er RGBs/RGBHV. Hvis det er det samme på din 701 er det ikke rart at du får merkelige farger..

Jeg har justert innsvingen på rørene, og du trenger da en lang forlenger og en tynnvegget 7mm pipe (det KAN tenkes at jeg husker feil, at pipa er 8mm..). Skruene som du trenger forlenger til sitter ved siden av rødt/blått rør i bånn. Tror det var èn skrue for hver. Du ser dem hvis du lyser nedi med en lommelykt.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    På min 701s er input 5 komponent, og input 3 er RGBs/RGBHV. Hvis det er det samme på din 701 er det ikke rart at du får merkelige farger..

Gunnar
    Takk Gunnar!! Det er utrolig hvordan jeg overrasker meg selv gang på gang... (ikke på en positiv måte..) Jeg har vært lenge borte og reist, så da jeg kom hjem og skulle ta fininnstillinga på projektoren var jeg så sikker på at det var inngang nr 5 jeg hadde brukt at tanken på dette ikke slo meg engang!!!! ops:

Så da var fargene i orden, men fokusproblemet er her fortsatt.. Den er så ufokusert at de linjene Jan Erik snakker om ikke er synlige i det hele tatt. Kan det være noe galt med projektoren eller vil en slik feil alltids kunne rettes siden alt på projektoren fungerer?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og det var det jeg ville frem til ja!!du får en slags rosa rød,blålig bilde.Åpenbart at projektoren ikke er stilt til maks av hva den skal greie i skarphet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •