NTSC/Pal memory på Sony D50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NTSC/Pal memory på Sony D50

Må spørre for en kompis : han kjører Arcam dvd component til Sony D50´ens hdtv ext hv input, han siger at når han justerer konvergens til Pal , lagrer, og så kjører ntsc, lagrer, så kan han ikke lagre de to separat. Det vil sige, at når han kjører ntsc film velger Sonyen innstillingen til Pal.
    Husker ikke helt hvad han sagde nu, men scanningen ligger meget tett på de to, f.eks. 34,2 og 34,4, derfor tror han projektoren ikke kan separere de..., litt dårlig forklaret men ....., noen der vet noe om dette....

Jeg har også et spørgsmål : har forsøgt å få hdtv ext hv inngangen til å funke hos mig, men jeg får bare et rødligt bilde. Må jeg skifte firmware fra RGsB til 1080i eller hvad ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi man kjører ett signal inn på en måte som er feil i utgangspunktet.

De tallene du oppgir tyder også på at han 'forcer' int sync, slik at den ser ikke på innkommende sync i det hele tatt, men det er som jeg husker trolig den eneste måten å få signal på denne måten.

Niels, hvorfor vil du bruke hd-inngangen? Har du fått deg hd-spiller? Hvis du fortsatt bruker 963 med rgb prog så rgb-inngangen den eneste løsningen. Skifte til component ut og bruke hd-inngang, blir det samme som å kjøre utgangen fra en platespiller inn på en linje-inngang uten phone-fortrinn.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, skal sige fra til kompisen.
    Ja, det var bare fordi jeg så at andre kjørte 1080i, og de mente absolutt dette var bedre fremfor progressiv, også med samme 963SA og D50. Men, jeg er jo happy som det er, måtte bare prøve for å se om de havde rett.
    Min 963SA har forresten brudt sammen, i displayet kom en "error" melding, så den er på verksted....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Takker for svar, skal sige fra til kompisen.
    Ja, det var bare fordi jeg så at andre kjørte 1080i, og de mente absolutt dette var bedre fremfor progressiv, også med samme 963SA og D50. Men, jeg er jo happy som det er, måtte bare prøve for å se om de havde rett.
    Min 963SA har forresten brudt sammen, i displayet kom en "error" melding, så den er på verksted....
    Ja, da forstår jeg. Hvis han kjører 1080i, så sender spilleren ut samme frekvens på pal og ntsc(den konverterer pal til 60hz). Hvis man ikke har mulighet å kjøre prog rgb, så kan den være bedre å kjøre 1080i enn prog component, fordi hd-inngangen på d50'en er bedre tilpasset til det signalet. Har man derimot mulighet til å kjøre prog rgb så er det mye bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •