Bilde via RGB BNC innganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer bobnes sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde via RGB BNC innganger

Jeg har en Sony VPH 722/1020 CRT projektor som jeg kjøpte brukt i 1999. Den er ganske god ennå, med 2 innganger, video kompositt og RGB(BNC) 5 plugger.
    I håp om å kunne bruke RGB inngangen for å få et bedre signal og bilde, kjøpte jeg meg en brukt Iscan VP30 for et par uker siden. Men det bildet som kommer ut er bare noe flimmer, så jeg lurer på om noen har noen råd eller erfaringer å utveksle

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig at du prøver å få iScan'ene til å sende ut 1080p eller en annen oppløsning som kjører for høy frekvens til at Sonyen din støtter den?
    Prøv med en enkel oppløsning først, 576i f.eks., og se om du får bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 1020 er en video-grade crt-projector som kun akepterer 576i og 480i.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bnc-rgb

Takk for svar! Jeg har justert ned til 480i men det virker fortsatt ikke. Mangler en BNC kabel til vertikal sync, har bestillt, får i løpet av uka. Vi får se om dette har noe å si. Jeg får et annet bilde når jeg justerer sync på iscan'en,v-h-, v+h-,v+h+, v-h+, bi sync, tri sync, etc men fortsatt ikke et klart bilde som ved bruk av kompositt.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Er det mulig at du prøver å få iScan'ene til å sende ut 1080p eller en annen oppløsning som kjører for høy frekvens til at Sonyen din støtter den?
    Prøv med en enkel oppløsning først, 576i f.eks., og se om du får bilde.
    Litt mer fremgang i dag. Ny bnc 5 pluggskabel begge veier på A/Vshop gjorde absolutt susen. Da jeg gikk i vga modus med v-h- i sync sluttet bildet å flimre og jeg fikk opp testbildet fra Iscan scaleren lesbart. men foreløpig intet bilde fra blueray eller dvd. Må kanskje bruke Iscanen som hub?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du 576i eller 480i ut fra scaleren?

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Kjører du 576i eller 480i ut fra scaleren?
    Jeg kjører i 640x480 vga modus, 576 og 480 gir bare flimmer. Jeg kan bruke endel høyere oppløsninger på scaleren, men det gjør bildet mindre jo høyere du går. Den er ganske unik.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High five:-D ! Jeg fikk bilde fra dvd'n i dag, men uten muligheter til å justere bildet. Bildet er nesten lik det fra komposittinngangen. Blueray'en gir intet bilde ennå. Men verden går framover..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, steg i riktig retning da. Men hva mener du med at du ikke har mulighet til å justere bildet?

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke justere oppløsningen så lenge scaleren viser et fullverdig tvbilde
    fra dvdspilleren. Jeg må slå av dvd'n og sette scaleren i testmodus, dvs uten noen inngående signal, for å justere antall pixels. Det virker som om scaleren automatisk velger rett modus og låser seg til den.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som Per Johnny sa, så aksepterer ikke projektoren din noe over 576i.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    900 tv lines for RGB input sier manualene. På et 200" diagonalt lerret. Jeg kan i allefall se tv via dvd spilleren. Verre er det da jeg prøver dvdplater. et kort øyeblikk kan man se film, så blir skjermen total lysegrønn. Og lampen på scaleren
    blinker grønt, som om den har problemer med å gjenkjenne signalet.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobnes
    900 tv lines for RGB input sier manualene. På et 200" diagonalt lerret. Jeg kan i allefall se tv via dvd spilleren. Verre er det da jeg prøver dvdplater. et kort øyeblikk kan man se film, så blir skjermen total lysegrønn. Og lampen på scaleren
    Hei, ser i brukermanualen for bildeprosessoren din at det står dette
    Problem: The Green status LED blinks on the front panel of the iScan VP30.
    The LED on the iScan VP30 blinks green when it is passing a copy protected signal to a
    non-HDCP display. If your display is not HDCP compliant, then the image won’t be displayed.
    Use component connections from your source to your iScan VP30 instead.
    Det kan kanskje være en kopisperre som koblet inn hvis du kjører et digitalt signal inn fra kilde spilleren til VP30 når den skal sende et analogt signal videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Det kan kanskje være en kopisperre som koblet inn hvis du kjører et digitalt signal inn fra kilde spilleren til VP30 når den skal sende et analogt signal videre.

jeg har en bg 808s kjører 1080i har gått 2k timer , med scanner ,takoppheng,5bnc kabel,hdfury, selger jeg fryktelig billig i arendal

93268858 frank

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hei, da kanskje det hjelper bytte ut HDMI kabelen fra DVD til scaler med en svideo kabel. Men jeg ser jo både video og tv over denne HDMI Kablen. Bruker en Targa Kombinert Dvd/video spiller fra Lidl, som var billig i innkjøp og fungerer greit. Jeg har brukt bare svideo kabel fra dvd til dvdo og da lyser den blå lampen kontinuerlig, som jeg anmoder at den skal. Det som er verre er at det testbildet jeg får fra scaleren er 2-delt, vertikalt. Slik har den vært hele tiden. Mon tro om dette kan korrigeres med en knapp?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony CRT Projector Specifications

Det med 900 tv lines for RGB input, gjelder fortsatt bare for 480i eller 576i. Maks scanrate for vph1020 er 16 khz. 480p60 eller 576p/50 krever minimum 32khz scanrate. 720p/60 krever 48khz.

For å bruke hdtv, pc, skalere ol. på crt-projectorer, må man ha en som er data-grade, dvs. en som takler scan-rate på 32khz og oppover.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Sony CRT Projector Specifications

Det med 900 tv lines for RGB input, gjelder fortsatt bare for 480i eller 576i. Maks scanrate for vph1020 er 16 khz. 480p60 eller 576p/50 krever minimum 32khz scanrate. 720p/60 krever 48khz.

For å bruke hdtv, pc, skalere ol. på crt-projectorer, må man ha en som er data-grade, dvs. en som takler scan-rate på 32khz og oppover.
    Hei, det er mulig du har rett. Limit for min CRt er 480i ja. Men når jeg stiller 480 inn på scaleren får jeg ikke bilde. Xvga modus med V-H- synk er det eneste som virker. Hdcp funksjonen kan jeg koble til og fra med et trykk. Men sende blueray signaler gjennom scaleren går ikke bra, bedre med kompositt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er mulig du har rett. Limit for min CRt er 480i ja. Men når jeg stiller 480 inn på scaleren får jeg ikke bilde. Xvga modus med V-H- synk er det eneste som virker. Hdcp funksjonen kan jeg koble til og fra med et trykk. Men sende blueray signaler gjennom scaleren går ikke bra, bedre med kompositt.
    Når du stiller vp30'en til 480 så er ikke det 480i, men 480p som krever 32khz scanrate.

At noen scanrater produserer ett bilde betyr ikke at det vil virke til slutt, det er bare hvordan crt-teknologien oppfører seg.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all ekspertise til dette innlegget! Jeg fikk iallefall riktig kabel og bilde via skaleren. Jeg får være førnøyd så langt. Venter litt med å kjøpe ny projektor, det kommer stadig mer 4k på markedet og de kan bli billigere med tiden..:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all ekspertise til dette innlegget! Jeg fikk iallefall riktig kabel og bilde via skaleren. Jeg får være førnøyd så langt. Venter litt med å kjøpe ny projektor, det kommer stadig mer 4k på markedet og de kan bli billigere med tiden..:wink:
    Hvis du har en tusenlapp eller to, så kan du kjøpe en crt-projector som er 10-15 år nyere enn den du har nå, og langt bedre. Ligger en Barco 801s på finn, og den kan du nesten hente gratis. 801s er veldig fin projector, men justering av geometri og konvergering via fjernkontroll. Din vp30 ville være perfekt sammen med den.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •