Bilde via RGB BNC innganger - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer bobnes sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noe sånt med elektromagneter tør jeg vel ikke våge meg på ennå. Men jeg har faktisk klart å "tweake" meg unna den hvite linjen. Jeg har et ganske bra bilde nå, bortsett fra at venstre side skrår litt inn nedover med en gul ytterkant og høyre hjørne nede har en flik av blått.
    Ellers er jeg ganske fornøyd totalt sett med både lyd og bilde. Drømmer om å lage meg et rammelerret av Dreamscreen acustic materiale og plassere front og senter høytalere bak denne i en reol. Og en Oppo bluray til utenlandsk pris:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobnes
    Noe sånt med elektromagneter tør jeg vel ikke våge meg på ennå. Men jeg har faktisk klart å "tweake" meg unna den hvite linjen. Jeg har et ganske bra bilde nå, bortsett fra at venstre side skrår litt inn nedover med en gul ytterkant og høyre hjørne nede har en flik av blått.
    Ellers er jeg ganske fornøyd totalt sett med både lyd og bilde. Drømmer om å lage meg et rammelerret av Dreamscreen acustic materiale og plassere front og senter høytalere bak denne i en reol. Og en Oppo bluray til utenlandsk pris:-D
    Høres bra ut. Magnetene er ikke farlige i det hele tatt, de er innkapslet i plast, og løsnes og festes med en enkel skrue på ei klemme. Bruk en keramisk skrutrekker, så er det løst.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Høres bra ut. Magnetene er ikke farlige i det hele tatt, de er innkapslet i plast, og løsnes og festes med en enkel skrue på ei klemme. Bruk en keramisk skrutrekker, så er det løst.
    Er det de 3 med gul tape rundt, på horisontal shift board du mener? Palme sier man må ha en plast trekker på dette punkt. Det er 3 justeringsmåter fra siden, uten å måtte ta ut noen kort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det de 3 med gul tape rundt, på horisontal shift board du mener? Palme sier man må ha en plast trekker på dette punkt. Det er 3 justeringsmåter fra siden, uten å måtte ta ut noen kort.
    Nei, de er lysebrune og sitter innerst på halsen av billedrørene.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Nei, de er lysebrune og sitter innerst på halsen av billedrørene.
    Jeg tror Palme nevner noe slikt under CPC astigmatisme. Kan det stemme? Jeg kan se 6 ringer og en justeringsanordning i plast på innerste ring i hver hals. Det ser ut som noen har justert her før, alle ringene har et lite fargemerke som sikkerst skal ligge parallelt når prikken i hver rute er riktig fokusert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Palme nevner noe slikt under CPC astigmatisme. Kan det stemme? Jeg kan se 6 ringer og en justeringsanordning i plast på innerste ring i hver hals. Det ser ut som noen har justert her før, alle ringene har et lite fargemerke som sikkerst skal ligge parallelt når prikken i hver rute er riktig fokusert.
    Ja, det er riktig. Men du skal ikke justere på de. Hele anordningen skal løsnes med hovedklemmen, slik at man kan vri hele anordningen, slik at rutenettet i null-stillingen(alle innstillinger resatt) er mest optimal med tanke på senter-linjene både vertikal og horisontalt.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 100997 Bildet ser slik ut. Litt skjev geometri. Kan dette justeres?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 100997 Bildet ser slik ut. Litt skjev geometri. Kan dette justeres?
    Ja.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt mer nyskjerrig; I dag har jeg kobla airgunnern på ventilsettet og skrudd dette på en av flaskene. Siden Barco'n har stått med dekslet av i et par måneder, blåste jeg den forsiktig ren med komprimert luft. Ikke bra med støv nedi kortene.
    Jeg ser 2 slangeklemmer i metall på hvert rør. Har ikke trekker i plast eller keramikk, men kan dette løsnes mens strømmen er frakoblet? Og så, hvor langt skal man vri for å nullstille?Vedlegg 101183

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rastene i det blå røret ser slikt ut, litt skjevt etter min mening. Men det må da kunne justeres? Så da var det bare å bestille en keramisk skrutrekker og gå i gang?Vedlegg 101409

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •