Strøm til Barco 808s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strøm til Barco 808s

Hei
    Jeg holder på og bygger en hjemmekino, og er kommer til opplegging av el anlegget. Det jeg lurer på,er om det er en fordel å ha en stikkkontakt med bryter på,til Barcoen. Eller om det er en fordel at den står på hele veien,tenker også på eventuell brannfare.

Hilsen Henning

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den blir stående uten strøm over lengre tid, går vel backup-minnet åt skogen? Dvs konvergens, etc?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår alltid min barco helt av når jeg ikke skal bruke den på en stund.Skal den stå på standby helle tiden?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryter på veggen er en dårlig ide. spesielt hvis none flipper av strømmen mens den står på. Det trenger ikke gjøre noe, men kan være veldig uheldig. (uheldig=dyrt).

Min står alltid i stand-by.
    Tenkte å kjøpe en UPS sak til den og, slik jeg har både overspenningsvern og strømmen ikke bare forsvinner ved et strømbrudd.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også lurt på det med strømbryter til barcoen, er det skadelig for projektoren at strømmen kobbles ut under drift?

Når jeg bruker fjernkontrollen til å slå av BG808s , stopper kjøleviftene og rørene slokker samtidig. Ikke noe nedkjølings periode som på lcd projektorer, så det skulle ikke være noe nedkjølings problem i alle fall.

Man kan jo sette opp projektoren via dip switces til til å starte opp med sist benyttede kilde med å trykke inn power knappen bak på kabinettet.
    det kalles Operational mode. Det burde jo bety at man kan kjøre den ned på samme måte med å ta strømmen via power knappen, sånn at faste installasjoner audiotorier ol. slipper å ha en fjernkontroll til å slå av og på projektoren, men bare ha en "lysbryter". Hva sier spesialistene?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPS ?? Link til en med pris ?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I "Owners Manual" til min Barco 800 står det at man kan bruke "Stand By" knappen på fjernkontrollen til skru av projektoren når den ikke skal være slått av så lenge.

Hittil har jeg slått av strømmen eksternt etter å ha slått av projektoren med "Stand By" knappen. Kan det ha noe med min ustabile konvergens å gjøre? Skal prøve en periode nå med å kun bruke "Stand By" knappen på fj.k.

Projektoren er jo på hver kveld og er dermed egentlig aldri av lenge .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man mister ikke minnet selv om projektoren står uten strøm.
    Det kan derimot være uheldig å slå av projektoren h.v,a strømbryter.Det kam medføre innbrenning i værste fall.dette pga at du muligens bryter strømmen på et uheldig tidspunkt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår projektoren av med fjernkontrollen, og slår da standby bryteren av på selve projektoren etterpå.
    Har pratet med en IT gutt om UPS, så jeg skal ha en sånn. Hvis projektoren bruker 400 watt er det jo bare en liten dings man trenger, det tar jo ikke mig mange sekunder å slå av projektoren etter strømmen har gått.
    Drifting kan vel også skyldes en feil i set-up, eller også at projektoren er godt brukt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe alla Deflection inbrenning du tenker på jan erik?
    (på grunn av at deflection kretsen lukker ned på feil måte)

Det ser skummelt og ikke minst dyrt ut ut i alle fall.[/img]
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Drifting kan vel også skyldes en feil i set-up, eller også at projektoren er godt brukt.
    Jeg skal ta å nullstille (sette de til 50) alle instillinger en kveld (sammen med noen øl ) og sette opp all gemotri og konvergens utfra det.

Det er flere parametre jeg har stilt som er nesten "out of range". Det er vel ikke så bra.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trippelsjekk at projektoren står korrekt i fohold til lerret.
    Dette er forferdelig viktig med tanke på å bruke minst mulig innstillinger i menyene.

Den skal helst stå på millimeteren korrekt.

Kjelli

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Dette er forferdelig viktig med tanke på å bruke minst mulig innstillinger i menyene.

Kjelli
    Tenker du innenfor størrelse på lerret/avstand til lerret? Har størrelse/avstand 250/360cm - noe som vel er ok?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Jeg skal ta å nullstille (sette de til 50) alle instillinger en kveld (sammen med noen øl ) og sette opp all gemotri og konvergens utfra det.

Det er flere parametre jeg har stilt som er nesten "out of range". Det er vel ikke så bra.
    Det er ganske vigtigt du nulstiller alt, dette står vel også i veiledningen til Jan Erik, (og da kanskje setter opp bildet på grønt fosfor og da placerer projektoren så det passer med lerretet.) Se til lerretet henger helt rett. Hvis projektoren står vinkelrett fra lerretet, høyre hjørne av lerretet til høyre side av projektor og venstre side til venstre side skal være indenfor 1 cm, men helst så litt som muligt, og du da setter projektoren opp så du får grønt crosshair opp på midten av lerretet er du langt på vei.
    Husk å nulstille grøn centering også jo...
    Nesten alle justeringer kan holdes på et minimum når projektoren er satt opp korrekt. Dette bidrager til bedre bilde samt en mye mer stabil projektor.
    Du vil også oppdage at ved keystone f.eks. går alt nu plutselig som en lek....

PS. du har faktor 1.4 på ditt lerret/projektor forhold, det har jeg også, hvis bildet passer i rørene er dette sikkert fint jo. Kjører du 4:3 eller 16:9 ?

PS. jeg har vel egentlig bare ét mystisk problem med min D50, noe min u-logiske hjerne ikke klarer. Når jeg centrerer grønt rør, og ser til at projektoren står rett i forholdet til lerretet, så er grønn crosshair til ene siden for midten av lerretet med ca. 5 cm !! Dette skjønner jeg ikke helt, så som du ser er det ganske viktigt at projektoren står så korrekt som overhodet muligt i forholdet til lerret.....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli

Kjelli
    Tenker du innenfor størrelse på lerret/avstand til lerret? Har størrelse/avstand 250/360cm - noe som vel er ok?
    jeg tenker på at den står sentrert i forhold til lerret, i vater og fronten er paralell med lerret. Dette er forferdelig viktig. Slik Mr. Nielsen påpker her ovenfor.

Kjell

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra svar. Bor desverre i et gammelt hus (som svaier når trailere kjører forbi ). Muligheten for å få alt i water er nok litt begrenset :wink: .

Ble veldig off-topic dette. :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare få lerretet og projektoren i samme vater, ikke huset... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fortsette litt OT , ser mange som har montert Pj`en på gulv/ bord tilter den litt oppover for å få bildet høyere opp på veggen.
    Det er vel ikke heldig for instillinger og slikt?
    Men ifølge Lens programet til Barco så kan man jo legge inn hvor mange grader man vil ha mellom vaterlinje og vinkelen på rørene. Da må det jo gå an å tilte PJ "litt" eller..!? :?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der står noe om det her : http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=1405
    Det er vel egentlig normalt å tilte den litt i bakkant, men alt avhenger jo av hvordan man installerer og hvilken "manual" man følger tror jeg . Har man projektoren tett på lerretet for å utnytte fosfor bruken må lerretet kankskje senkes noe.

Vinkler du projektoren litt opp kan du jo kanskje vinkle lerretet litt ned, da skulle resultatet vel passe tror jeg.

Kanskje én av guruerne kan svare bedre.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en UPS ved den lokale IT gutt og han tok denne hjem til mig :
    http://www.mgeups.com/products/pdt23...se/ellipse.htm
    Jeg har 800 modellen.

Ved å klikke på "Benefits and Features" får man opp noe info....

Kan jeg bruke denne sammen med min Sony D50 ?? Projektoren trekker ca 450 watt og UPS´en er en 800VA model.

Har prøvet å finde noe info om dette med Online og Offline, men skjønner det ikke helt........

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •