Strøm til Barco 808s - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har prøvet å finde noe info om dette med Online og Offline, men skjønner det ikke helt........
    Offline: Skrur seg på kun hvis strømmen blir borte.
    Online: Er alltid på, og leverer strøm via batteriet hele tiden.

Online UPS er kjappest ved strømbrudd, men de er svindyr...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en UPS ved den lokale IT gutt og han tok denne hjem til mig :
    http://www.mgeups.com/products/pdt23...se/ellipse.htm
    Jeg har 800 modellen.

Ved å klikke på "Benefits and Features" får man opp noe info....

Kan jeg bruke denne sammen med min Sony D50 ?? Projektoren trekker ca 450 watt og UPS´en er en 800VA model.

Har prøvet å finde noe info om dette med Online og Offline, men skjønner det ikke helt........

Online UPS har ingen tilkoplingstid hvis strømmen går.

Offline UPS har en tilkoplingstid på typisk mellom 2 og 10ms. Dette er bra nok for det meste av utsyr som du har hjemme. Det tilsvarer en utført gjeninnkopling på ditt strømnett - typisk ved tordenvær vil du se at det blinker i lyskilder.

Les gjerne mer her: http://www.powerlineengineering.com/offline.htm#g1

Jeg tror nok at den beste bruken du får av denne UPS'en er at den fjerner støy og sikrer projektoren mot overspenning.

Jeg vet ikke om din bestilte UPS er stor nok for projektoren. Projektoren kan ha en startstrøm som godt kan være 2-3 ganger merkestrøm og dermed kan UPS'ens automatsikring slå seg av. Du får bare prøve deg frem.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Mr_Spock, hvordan gik det med din projektor, er det bedre nu ?

Jeg har tilsluttet UPS´en , den har stått og ladet et par dager nu, men har ikke prøvd å tende for projektoren. Min dvd spiller satte sig fast og kom med feilkode, så den er på service.
    Når man sætter projektoren i standby tar den vel en del strøm ja men da UPS´en er offline tar den vel det fra nettet eller ? Fra standby og til at projektoren er på er det ikke store strømtrekk tror jeg. Men, jeg får prøve når dvd´en komme hjem igjen.
    Kan jo prøve og sætte den til forsterkeren og se hvad der skjer, det er en Thule IA350B, den tar max 1000 watt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Mr_Spock, hvordan gik det med din projektor, er det bedre nu ?

Jeg har tilsluttet UPS´en , den har stått og ladet et par dager nu, men har ikke prøvd å tende for projektoren. Min dvd spiller satte sig fast og kom med feilkode, så den er på service.
    Når man sætter projektoren i standby tar den vel en del strøm ja men da UPS´en er offline tar den vel det fra nettet eller ? Fra standby og til at projektoren er på er det ikke store strømtrekk tror jeg. Men, jeg får prøve når dvd´en komme hjem igjen.
    Kan jo prøve og sætte den til forsterkeren og se hvad der skjer, det er en Thule IA350B, den tar max 1000 watt.

Min BG800 driver å vandre litt på konvergensen, må bruke ca 20 sek per film for å justere - helt ok. Er veldig fornøyd.

I stand-by trekker projektoren i prinsipp ingen effekt. Det er først når du slår den på at den trekker strøm.

Som regel er stand-by funksjonen kun til for at du skal kunne slå på apparaten med fjernkontrollen.

Din forsterker vil ikke trekke noe særlig strøm før du spiller meeeeget høyt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •