Visual Dynamics - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så da er en Barco 801s bra for meg som bare bruker dvd?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe særlig forskjell på 800 og 801s, annet en at 801s er nyere og kanskje er litt mer pålitelig på konvergens?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde en ganske bra forbedring i biledkvalitet når jeg byttet fra bg800 til bd801s.Hovedsakelig etter at jeg hadde fargekalibrert denne med colorfacts.Mye bedre dybde i bildet.Særlig i mørke scener.Helt utrolig sort nivå på denne.Derfor lurer jeg på hvor mye bedre det kan bli.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min første LCD hadde contrast 300:1, min nåværende CRT har 18000:1 mens Cine9 har 30000:1

Tror ikke grensene stoppes før vi alle sitter med "Holodeck" i hjemmekinoen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første LCD hadde contrast 300:1, min nåværende CRT har 18000:1 mens Cine9 har 30000:1
    Tror bd801s og bd800 er oppgitt med 15000:1.Tror ikke 808 har noe bedre contrast forhold.
    Men på lysstyrke kommer bd800 med 850 lumens
    bd801s med 900 lumens
    bd808 med 1250 lumens
    Alt dette er tall som vil forandre seg etterhvert som de brukes.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det kan få en til å undres at high-end DLP'er med kontraster på 2000:1 nærmest får fanklubber verden over....CRT'enes 20år gamle teknologi slår jo disse ned i bøtta. Til filmvisning er det tross alt kontraster og sortnivå som er nr.1 selv om det kan virke som om det kanskje er lysstyrken som det hoveres mest over på de nye pæremaskinene :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel mange som tror det er veldig komplisert og vanskelig og sette opp en crt.Men har en først fått den opp i taket så er det værste overstått.Selve innstilingen er ganske lett på Barco iallefall.
    Har en et helt mørkt rom så er det ikke noe problem med en lysstyrke på 900 lumens.Mener selv at det bør være helt mørkt i rommet når en skal se film,det er jo det som er kino

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva er best å bruke på Barco 801s HTPC eller en prog-DVD spiller?jeg bare spør for det jeg kommer til å kjøpe meg en CRT projektor til høsten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tors
    Er vel mange som tror det er veldig komplisert og vanskelig og sette opp en crt.Men har en først fått den opp i taket så er det værste overstått.Selve innstilingen er ganske lett på Barco iallefall.
    Har en et helt mørkt rom så er det ikke noe problem med en lysstyrke på 900 lumens.Mener selv at det bør være helt mørkt i rommet når en skal se film,det er jo det som er kino
    Enig med deg tors!i en hjemmekino skal det være mørkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Htpc er sikkert en grei løsning.Bruker selv en scaler på 720p i oppløsning.Er bd801s bra innstilt er ikke den oppløsningen noe problem.
    Hadde også en iscan pro med 480p noe som er det samme som en progressiv dvdspiller.Virket fint med den også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!da vet jeg det også

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tors
    Er vel mange som tror det er veldig komplisert og vanskelig og sette opp en crt.
    Tror heller det er slik at alle vet at det er mye enklere med DLP/LCD. Disse er jo bare "plug and play", noe som ikke er tilfelle med CRT.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel litt med størrelsen å gjøre også.Det er jo bare selve innstalasjonen av en crt som er litt dill med.Etter det så er det egentlig bare avpå knappen på fjernkontrollen som trengs brukes.Litt finstilling på convergence en sjelden gang.Tror de fleste fint klarer å få et noenlunde bilde etter en ganske kort innlæringsperiode.Men det er vel som du sier folk går for plug and play løsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De fleste CRT'er produsert etter -95 er rimelig plug and play. Hadde selv aldrig vært borti en 3rørs da jeg fikk min egen, men det var egentlig bare å trykke på setup guide i menyen, så var det kun å følge step by step rutinen. Etter ca 10-15min hadde jeg et fullt brukbart bilde.

Lurer egentlig også over om det er egentlig noen vits med en liten bærbar PJ...hvor mange drar rundt på sin PJ egentlig? De fleste synes å skru også disse rimelig godt fast i taket :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Lurer egentlig også over om det er egentlig noen vits med en liten bærbar PJ...hvor mange drar rundt på sin PJ egentlig? De fleste synes å skru også disse rimelig godt fast i taket :wink:
    Forskjellen blir kanskje at når du invitererte noen kompiser for å hjelpe til med montering, satte jeg opp min med en hånd på ryggen for så å invitere kompisene til å se resultatet. :wink:
    Bare fleiper Rolf, jeg er grønn av misunnelse på projen din. Hadde vel hatt CRT selv også hadde det ikke vært for taket som henger i lydbøyler. Henger jeg en CRT i det taket får jeg vel både det og CRT'en i hodet etter kort tid. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig..det store minuset med disse boksene er størrelsen og tyngden. Det store pluss er vel egentlig bildekvalitet i.f.t pris (tenker selvsagt pent bruktpris).
    Hadde ikke vært i tvil selv om jeg kunne fått tak i en 4kg sak, med bra PQ. Nå har jeg heller ikke problem med takfeste, da dette er solid betong.

Fikk meg allikevel en støkk da jeg boret hullene for takfestet. Boret gikk pluselig rett gjennom dekket, da dette viste seg ikke å være standard 20cm, men istedet 13cm. Var litt svett da jeg sjekket flisene på badet ovenfor. Heldigvis var hullene inne i garderobeskapet, som allikevel er foret opp i bunnen med 2x2toms lekter :shock:

PS! En stor tung CRT kan også bygges inn i et lekkert bord på gulvet. Har sett flere gode løsninger på dette, og det positive er at det da også lar seg gjøre å lyddempe bedre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke også mulig å plassere en CRT projektor slik som han på linken her har gjort http://minhembio.com/show.asp?user=mrhuhta
    Hmm?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å ha den i et bord eller på gulvet, er at jeg alltid føler at der prosjektoren står er den beste plassen å sitte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal kjøpe meg en CRT projektor så skal jeg ha den i et bord.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •