Hjelp med Prodas 919/ Barco 909

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med Prodas 919/ Barco 909

Hei
    Jeg fikk nylig tak i en prodas 919 projektor. Jeg har litt erfaring med projektorer fra før men jeg har aldri eid en selv. Jeg vet at dette absolutt ikke er en projektor for nybegynnere, men jeg håper dere kan gi meg litt hjelp likevel.
    Dette er jo blant de råeste projektorene man får tak i, og jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne motstå.

Nok om det.
    Grunnen til at jeg fikk tak i denne er fordi det er en feil under oppstarten av projektoren. Jeg får lys på alle tre rørene en liten stund men så blir alt svart. Det ser også ut til at det kommer opp en melding på det grønne røret, men jeg har hittil ikke klart å lese det da jeg sliter litt med å fokusere saken. Jeg håper noen av dere har en anelse om hva dette kan være, eventuelt hvor jeg skal begynne å feilsøke.

Dersom jeg får fikset den blir det enten å bruke den i egen hjemmekino eller selge den videre. Hvis noen er veldig interessert er det bare å ta kontakt.
    Takk for alle eventuelle svar!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis, 909 er jo en svært potent sak... Det første du må sjekke er hvilke rør du har fått denne levert med. Det er også mulig den har short-throw linser hvis den er brukt i bakprojeksjon... Sånn sett kan det nok lett hende at en ombygging til en "Cine9" blir kostende noe mer enn du kanskje hadde tenkt deg... Sikkert noen her inne som vet mer om dette enn meg.

Når det gjelder defekten du snakker om kan det være så mangt. Halvar Saus eller Per Johnny Ødegaard er to karer som sikkert klarer å finne ut av det, men den må nok sjekkes on site.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd å sjekke hva slags rør og linser som er på den. Jeg vet ikke om det er riktige tall jeg har skrevet ned, men linsene ser ihvertfall ut til å være av typen "Delta HD10-R5M"
    På rørene står det "P19LUG03" på det røde og blå røret og "PT22-03" på det grønne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være til stor hjelp å kontakte Halvar Saus på tlf 90610632.
    Bruker ham når jeg har problemer med elektronikken i Barco projektorer.
    Han jobbet i mange år med Barcos CRT serier hos Videosystem i Drammen .
    Det er også mulig å kontakte dem: VIDEO SYSTEM A
    Spør etter Jan Erik.
    mvh
    Tom Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.
    Jeg har jobbet en del mer med den nå og jeg tror nok jeg skal få den til å fungere

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prodas kjøper Barco-projectorer og selger det som komplette simulator-installasjoner. Med tidligere modeller så bygde de Barcoene så mye om at de ikke ville være en god løsning for hjemmekino.

R5M-linsene er beregnet for medium(3-4.5m) buet lerrett hvis jeg skulle tippe. Kan være en utfordring å få de optimale for hjemmekino. Vanlige HD10 linser skulle passe, men selve festet/vinklen på bilderørene kan også være custom, slik at optimal og jevn fokus kan bli ett problem med andre linser.

PT022-03 betyr at den har fast-fosfor, som er standard for simulatorer.

Skal du kvitte deg med den, så vet jeg interessenter som er ute ette delemaskiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Per Johnny
    Jeg prøvde å sende en PM til deg men det gikk vist ikke.
    Jeg kan nok være interessert i å selge den ja. Send meg en melding, så kan jeg komme tilbake med litt mer detaljer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •