Er dette en god CRT Projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette en god CRT Projector?

Merket er fra General Electrics, vet ikke når den er laget, men kanskje noen av dere kjenner den igjen?

Hvor mye bør denne koste?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker riktig så er det en GE model 150 eller 210. Det er en entry-level analog video-grade projector. Ble solgt til dem som bare hadde bruk for å vise video eller dokument-scanning som på den tiden var cga.

Med 16:9 og 576i, så kan den vise ett godt bilde på oppimot 72". Over det så vil interlacing begynne å bli noe plagsom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Per Johnny.

Forresten, kan du fortelle meg noe om BarcoData 701

Her ser du også rørene uten linse.

Den ligger ute på QXL med minstepris 3500,-

her er beskrivelsen:
    Tre rørs projektor.

Denne har en 7-8 tusen timer på telleren.

Fin nybegynnerprojektor for en som har lyst til å prøve en slik maskin.

Bilder av billedrør slik at se slitasjen på denne. Blått har noe inbrenning og må byttes for å bli optimal. Grønt har bruksslitasje som er jevn og den er langt mindre skadelig.

Anbefales de som har lyst til å prøve. Selges billig grunnet det blå billedrøret. Den gir et fint bilde uten å gjøre noe i 16:9 området. Riktignok ikke helt optimalt.
    Er dette en god projector? hvor mye bør jeg by?

setter pris på svar.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg ikke giddet å kjøpt den med de rørene, det blir så dyrt å skifte rør at du kan liksågodt kjøpe den 801s som ligger på Avtorget.
    http://www.avforum.no/avtorget/showp...hp?product=412
    Hvis rørene er ok på denne, gir den et meget godt bilde :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Denne 701 maskinen over her er min.

Ja, jeg er helt enig. Barco 800 serien du finner brukt på avtorget har god pris.

Det er noen som liker 701 pga. den kompakte størrelsen. Vesentlig mindre enn 800 serien.

Andre kan ha et blått billedrør liggende. En vet aldri.

Mener nypris for et slikt rør er ca. kr 6000,- husker ikke om det er eks. eller inkl. mva.

Lykke til med valget videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, takk for alle svar så langt.

Jeg må si jeg er helt sjuk etter CRT bilde på lerret, men skal jeg først investere i noe sånt, så må det være noe som virker den dagen jeg får projectoren.

Leste hjemme hos reportasjen i siste nummer av DVD & hjemmekino, og løsningen han hadde brukt på barco med å skjule den i salongbordet er nettopp en slik løsning jeg ser for meg i leiligheten.

uansett, storskjerm skal jeg ha, nå gjenstår det bare å finne den riktige løsningen som passer best, ikke koster skjorta og frem for alt gir en ultimat "wow" opplevelse når venner kommer på besøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peppe
    Heisann, takk for alle svar så langt.

Jeg må si jeg er helt sjuk etter CRT bilde på lerret, men skal jeg først investere i noe sånt, så må det være noe som virker den dagen jeg får projectoren.

Leste hjemme hos reportasjen i siste nummer av DVD & hjemmekino, og løsningen han hadde brukt på barco med å skjule den i salongbordet er nettopp en slik løsning jeg ser for meg i leiligheten.

uansett, storskjerm skal jeg ha, nå gjenstår det bare å finne den riktige løsningen som passer best, ikke koster skjorta og frem for alt gir en ultimat "wow" opplevelse når venner kommer på besøk.
    Nå vet jeg ikke helt hva budsjettet ditt er, men etter de projectorene du har tittet på, og hvis det er i det pris-segmentet du ser, så må du nok forvente deg noen begrensninger i alder og tilstand.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •