lagring av forskjellige formater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lagring av forskjellige formater

Hei allesammen.

Er det mulig på en BG 801S å lagre forskjellige formater av et 16:9 bilde. Plages med at jeg får svart oppe å nede på mange filmer. Klarer å stille vekk dette ved hjelp at geometri menyen og blanking. Problemet blir igjen at på andre filmer kan formatet være bredere eller smalere om dere forstår. Er det mulig å lagre 3 eller 4 forskjellige innstillinger alt ettersom hvilket format som er på dvd'en

Ble litt krunglete forklart dette her.. er det noen som skjønner hva jeg mener?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke svare dig, men jeg lurer på det samme med en Sony D50. Bruker man RGB Size til å gjøre bildet høyere kan man jo risikere bildet går utenfor fosforet ! Jeg har ikke lekt med blanking endnu, og har heller ikke fundet ut hvordan jeg kalder opp en tidligere MEMORY innstilling...
    Egentlig prøver jeg å ikke kjøbe 2:35 film...., dumt....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har to minner pr input på en BG801s. Hvis du f eks bruker port 5 (RGBHV eller RGBs) trykker du 5 på fjernkontrollen for det ene minnet, og 95 for det andre. Tilsvarende 2 og 92 for s-video osv.. Bruker du en DVD-spiller som kilde er det kjekt å stille inn et minne for anamorphic og ett for 4:3 og letterbox.

I tillegg har du 38 frekvensavhengige minner, som vil huske innstillingene for de forskjellige scanratene fra kildene dine. Hvis du endrer oppløsning eller refreshrate vil projektoren skifte til et annet minne, som så må justeres for geometri, konvergens etc.. Du kan kopiere innstillingene fra ett minne til et annet.

Får du svarte striper oppe og nede på et 16:9 lerret og projektoren er riktig innstilt, er vel grunnen at filmen er i et bredere format, f eks 2,35:1 eller 1,85:1. Du kan jo selvsagt øke høyden for å fylle lerretet, men da blir jo bildet forvrengt.

Gunnar

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skjønner hva han mener. Når man ser på en disney film feks som har 1.85:1 så er det ikke mange centimeterene en får på begge sider i forhold til 1.78:1, men det er veldig irriterende. Ved å stille inn en egen instilling som drar ut dette, gjør ikke så store forvrengingen da.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Tror jeg skjønner hva han mener. Når man ser på en disney film feks som har 1.85:1 så er det ikke mange centimeterene en får på begge sider i forhold til 1.78:1, men det er veldig irriterende. Ved å stille inn en egen instilling som drar ut dette, gjør ikke så store forvrengingen da.
    Takk for svar alle sammen! Det er som BullFire sier. Den forvrengningen jeg opplever er akseptabel iforhold til å måtte ha svarte streker oppe å nede. Unntatt på Laserdisk, da forsvinner jo halve lerretet i svarte streker, kan stille litt i høyden men ikke mye.

PT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •