Bedre bilde med port 3 på Barco?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre bilde med port 3 på Barco?

Lager en egen tråd for dette spørsmålet. Er det noen her som har prøvd å bruke port 3 i stedet for port 4/5 på sin Barco proj?

Jeg leser på forumet at flere skriver at det er best å bruke port 3 - men leser ingen steder om dette gir noen forbedring i bildet.

Eventuelt hvor stor er forskjellen - er det verdt en investering på 500-1000,- kr på ny kabel?

Lurer også på om noen vet om det er noen mulighet for å kjøre en Pioneer 668 dvd-spiller mot en Barco 800 Graphics.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del var iallfall forbedringen ganske så merkbar, nok til at kona så det uten å få beskjed om det. Klarere, renere bilde med mindre støy. Men så var det ikke akkurat Monster Cable i de fem BNC-kablene jeg brukte før jeg byttet til Port3.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les hva Henry skriver om den saken, Han er vel en av dem som sitter med mest kompetanse på nettop slike ting,

Will Barco Port 3 input provide improved performance over Port 4 / 5?

A: In theory no, but in practise often yes. Port 3 generally provides a noticeably sharper picture with lower noise and higher colour saturation (Earlier non "S" projectors will show bigger gains than later "S" projectors with the new input board). Port 3 will accept RGsB, RGBS and RGBHV, sync is auto detected The limitation of Port 3 is having to use small RGBHV / RGBS cable's that can be terminated with a D9 at the projector. Use only the highest quality cable or the results may not match Port 4 / 5 with large low loss cable and BNC's. Port 3 should accept both negative and positive sync, scalers and line doublers / quadruplers are negative, computer graphics cards are positive. Use Power Strip to switch to negative sync if required, or if you still have sync problems the best way to solve them is use a PC to projector interface such as the high bandwidth Altinex model we stock, check the accessories page. We also stock very high quality HD15 to D9 port 3 video cables and various other useful cables for hooking up scalers or HTPC's.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •