Nesten ny Cine7 til salgs på Qxl...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Nesten ny Cine7 til salgs på Qxl...

Trodde nesten det ikke var solgt noe av disse... Blir nesten litt fristet selv! Han har også en 808s med 299 timer... Hadde jeg bare hatt et eget hjemmekinorom, hadde saken vært klar, jeg hadde kjøpt meg en 808s igjen, ev. en strøken Cine7, den er jo fargefiltrert... Med en kvadratmeterpris i Oslo på 20-30.000, blir det imidlertid dyr hjemmekino -projektoren blir liksom aller minste investering. Får flytte på landet

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    så disse ja.
    Syns Cine 7 har et mere tiltalende utseende enn 808 og mer passeli størrelse og vekt. Og så er den vel mye mere stillegående!? Linjetripler er jo også kjekt

Spørs med prisen på disse da. Timetallet er jo så lavt at de er jo som nye begge to. Var jo tilogmed 1års garanti igjen på cine7'n... :shock:

Er i full gang med å bygge kinorom nå. Har kjøpt meg en pioneer vsa-E08, så nå mangler det bare en "klomp" å henge i taket.

Jamez.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men, ser man bort fra praktiske og estetiske verdier så vil vel en 808s gi bedre bilde enn en cine7 ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Cine7 støyer langt mer enn 808s. Tror den er oppgitt til ca. 42 db (808s ca. 32). 808s har elektromagnetisk fokus og selvsagt langt mer avansert elektronikk, og gir dermed langt skarpere bilder. Imidlertid har Cine7 fargefiltrerte linser, som gir dypere grunnfarger... Du kan imidlertid, for ca. 20.000, kjøpe fargefiltrerte linser også til 808s... Utseendemessig er jo Cine7 utrolig flott da! Til videobruk er også Cine7 meget god, men støynivået er som nevnt litt høyt...

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaha...
    cine 6 som er vifteløs da?

Viftene er vel termostatstyrte? Er da støynivået som er oppgitt maxnivå? eller er det når den har "stabilisert seg"?

Har det ikke kjempetravelt med å skaffe meg pj, men regner med jeg avventer til jeg finner 808s til akseptabel pris i fin stand...
    Har snakket med et firma her i trondheim. De skulle montere ned en slik over sommeren. Får ta en titt på den.

Kan jo lakke chassiet på den, så blir den jo betydelig mere trivelig, selv om den fortsatt er stor.
    Mørk rød metallic hadde vært rått til rommet sånn jeg innreder :lol:

Jamez.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har selv hatt en 701, med tilsvarende støynivå som Cine7, og den er relativt stabil på 40-45 db... Jeg byttet imidlertid til Papst vifter og fikk redusert støynivå en hel del... De er imidlertid termostatstyrte som du nevner, og 808s'en kan du dermed få ned på rimelig lavt nivå om du har lav temperatur / ventilasjon der den står. Sikkert helt nede i 30 db. Cine7'en støyer imidlertid en del uansett (da på laveste nivå), men med god ventilasjon trenger du iallfall ikke få siste "støyboosten".

Cine6 er som du sier vifteløs, ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt utallige 701s og 808s projectorer og synes at 701s/708 er meget stillegående. Jeg vet at du hadde andre erfaringer med en eldre 701 som har litt annen elektronikk og billedrør en de nyere 701s og 708.

701 er god for ca. 800x600, 701s klarer fint 1024x768 og 708 er faktisk meget skarp og klarer enda høyere.

Når jeg ser på de auksjonene på QXL for Cine7LT og 808s blir jeg litt skeptisk, spesielt Cine7LT fordi den var først til salgs tidligere i år og koster i området 80-90k. En 808s med kun 299 timer som betyr at den er brukt mindre en 200 timer(kommer med 100timer på teller) er også sjeldent.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, tror jeg ville bedt om original kvittering, du! Det kan jo sikkert hende at min 701 var litt mer bråkete enn nyere modeller... Spesifikasjonene på Barco's hjemmesider er imidlertid de samme sist jeg sjekket (42 db) og antok dermed at støynivå var noenlunde det samme. Per Johnny har uansett garantert rett! Da er denne Cine7 saken et sinnsykt utrolig fet sak!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    På Barco's hjemmesider står det imidlertid noe om at Cine7LT er en entry modell, med lavere specs en vanlig Cine7...

"Within this renewed Cine range, the Cine 7 LT is a new 7” entry-level CRT projector that uses many of the design concepts of its stronger performing father, the Cine 7. "

Lurer på hva forskjellen kan være..? I utgangspunktet høres det jo ut som LT er en bedre modell med linjetrippling i stedet for normal dobling i Cine7..

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... ja, det var rart...
    så noen veil.priser også, og LT var dyrere...
    weird.. :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LT er samme projector som Cine7, bare at den bare scanner til 50khz og har litt saktere retrace. Den er billigere en Cine7.

Jeg kan ikke tenke meg at noen i Norge har kjøpt en ny Cine7LT for så umiddelbart å selge den med ett 'mega'-tap.

Har forresten sett Cine7 og den hadde ett råbra-bilde.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du mener at auksjoen på qxl er bare tull?
    eller at den antageligvis har mye høyere minstepris...
    ligger vel på 150tusen ny denne ca...

Jamez.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tror selgeren er medlem her, så det er sikkert ikke noe tull! Uansett, jeg er enig med Per Johnny at det er merkelig at noen vil selge en projektor med kun 105 timer (da altså fem brukstimer), men det kan jo hende de trenger litt ekstra feriepenger, eller er overbevist for SXRD eller rett og slett har blitt kjeppjaget av kona! Kan jo også være et firma som trenger likvider. Forklaringene kan være mange, men en bør uansett sikre seg, mye rart der ute i projektorverden! Original kvittering er jo en grei sikring..?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står jo at det er med org. emballasje og 1års garanti.
    Det betyr vel ikke nødvendigvis også kvittering da, men skulle jo anta at alt er ok...
    Kan som du sier være mange forklaringer. Kan være firma siden han også selger en 808s.

Får se hva som skjer, om noen kjøper den :wink:

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme selger selger også en sykkel i deler...

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minsteprisen er jo ikke oppnåd enda. Den kan jo være på 100 000. :lol:

Mvh
    JGH

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tro at det er noen som prøver å selge noe dem ikke har engang, men kanskje tror man kan få tak i hvis man får en kjøper til en hvis pris, men det er bare spekulasjon. Spesielt Cine7LT fordi den ble lansert for kun 3 mnd siden, og har kanskje vært klar for levering ett par måndeder. Har sjekket pris, og den er ca. 100k ny.

Kan godt være en som har handlet inn litt for mange projectorer, men jeg ville forlangt ett bilde med en fersk lokalvis ved siden av.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at Helge har handlet med denne karen, det kunne vært interessant å fått hans innspill. Ellers har jeg lagt merke til at "Rekmekk" som selgeren kaller seg byr på alt som kommer opp av trerørs på QXL,

En titt i karakterboka viser at selger er "Superselger" i negativ tilbakemelding med hele 8 negative av 26. Her ville jeg kun gått for personlig overlevering ved handel, og han bor i Tromsø.

Frode

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen her er kjempeinteressert kan dere jo avtale at jeg kan dra å se på den for dere. Jeg bor i Tromsø.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Jeg vet at Helge har handlet med denne karen, det kunne vært interessant å fått hans innspill.
    Har jeg? :roll:

Du må hjelpe meg å huske hva det var. Kjøpt/solgt - hva da?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •