Er Barco 800 noe å ha? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På samme måte som et ordentlig stereoanlegg bare tar ti minutter å få optimalt oppsatt? :roll: :wink:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    får å lage en ærlig duell så kan begge to bære med seg projektoren under armen til en tredje kamerat, sette opp projektorene der, 10 minutter skulle holde til å få kalibrert en projektor skikkelig, og så kan dere bestemme hvem som gir best bilde
    Bære Barco'en under armen? 10min kalibrering???

Var å tittet på dlp'en. Nå skal det sies at noe justering nok vil gi forbedringer på denne.

Mitt intrykk er at den ikke er i nærheten av Barco'en. Sortnivå og farver er det som jeg ser størst forskjell på. Dette resulterer da i at den dybden og nesten 3-d følelsen jeg får med Barco'en ikke finnes her. Den gir et skarpere bilde enn Barco'en men dette gir seg utslag i synlig screendoor - så dette blir en fordel med ulemper.

Faktisk så synes jeg at denne dlp'en kun er en liten forbedring av hans Panasonic AE500. Litt mindre screendoor, ingen VB og noe bedre sortnivå - men dårligere farver. Skarpheten i bildet var vel også bedre med 500'en.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får å lage en ærlig duell så kan begge to bære med seg projektoren under armen til en tredje kamerat, sette opp projektorene der, 10 minutter skulle holde til å få kalibrert en projektor skikkelig, og så kan dere bestemme hvem som gir best bilde
    Ja da, og 10 minutter er nok til å få justert inn innsprøytningen på en Suzuki Hayabusa som er blitt turbotrimmet til 500 hester...når man skal kappkjøre med en Peugot-moped! Det er ikke tiden som teller, men resultatet! Det er ikke mange som driver ambulerende hjemmekino, vet du, lille venn! :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm.. lot med vilje være å putte en smiley bak for å se om det var noen som catchet sarkasmen min.... . Har selv hatt en barco 1208 så jeg vet hvordan det er å drasse på. men bak sarkasmen så er det et snev av alvor også, nemlig brukervennligheten til en crt kontra små lette digitale projektorer
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var jo det at vi har jo ikke akkurat plug-and-play anlegg, så hvorfor er det et poeng at bildet skal være så mye enklere? Jeg er ganske sikker på at selv om det tar tid å få en crt godt justert, har jeg fremdeles brukt mere tid på å få stereoen til å høres bra ut.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm.. lot med vilje være å putte en smiley bak for å se om det var noen som catchet sarkasmen min.... . Har selv hatt en barco 1208 så jeg vet hvordan det er å drasse på. men bak sarkasmen så er det et snev av alvor også, nemlig brukervennligheten til en crt kontra små lette digitale projektorer
    hehe. brukevennligheten til de små er nok mye bedre. Men så bærer bildet preg av det og.
    Ærlig talt, hvor mange som har satt opp en hjemmkino pleier å drasse rundt på projektoren?. Som regel er denne boltet fast et sted. enten den veier 60kg eller 4kg.

Kjelli

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gamle Z2 prøvde jeg å justere en del på i begynnelsen - men det var ingenting å hente. I prinsipp har den nå gått 500 timer med instillinger "rett ut fra esken".

Barco'en derimot justerer jeg litt på hver eneste gang jeg slår den på. Men justeringen er jo halve moroa!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crt er jo tweakers delight det, eller er det fordi uniformiteten er dårligere?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Barco'en derimot justerer jeg litt på hver eneste gang jeg slår den på. Men justeringen er jo halve moroa!
    Stabilitet er jo en av kvalitetsparametrene for en CRT. De eldste CRT'ene er ikke like stabile som de nyeste. Min 1208 fra 1997 hadde god konvergens før sommerferien og en liten titt i går viste at en liten finjustering måtte til, så det kan gå mange måneder mellom hver gang. Og PJ var svært kald i går så det er ikke sikkert justering er nødvendig når den er blitt varm.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Stabilitet er jo en av kvalitetsparametrene for en CRT. De eldste CRT'ene er ikke like stabile som de nyeste. Min 1208 fra 1997 hadde god konvergens før sommerferien og en liten titt i går viste at en liten finjustering måtte til, så det kan gå mange måneder mellom hver gang. Og PJ var svært kald i går så det er ikke sikkert justering er nødvendig når den er blitt varm.

Det virker som min -91 800G ikke er så stabil. Jeg må som regel justere klitt konvergens hver gang jeg starter den opp. Fokus er stabil.

Jeg slår av strømmen til Barco'en når jeg ikke bruker den. Med andre ord står den aldri i "stand-by-mode". Kan dette ha noe å si for at Barco'en "glemmer" litt av konvergens instillinger?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre (Jan Erik, PJ) kan sikker svare mere teknisk om dette. Kanskje du kan oppgradere konvergensbordet ditt.

91-modell er jo ikke særlig nytt, da. Hva med nyere PJ, da ? Jeg er i allefall frelst.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke en crt bli driftsvarm før man evt stiller noe? den har vel ikke 100% konvergens sett fra start uansett, eller er det det du mener sprock at du lar den bli varm, men da alikevel må justere?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke med min beste vilje se at brukervennligheten er mindre på en CRT,mer jobb å sette opp,OK. Men når det er gjort tror jeg ikke den ligger noe etter i brukervennlighet, og en god CRT ligger definitivt et hav foran i kvalitet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke en crt bli driftsvarm før man evt stiller noe? den har vel ikke 100% konvergens sett fra start uansett, eller er det det du mener sprock at du lar den bli varm, men da alikevel må justere?
    Jeg lar den bli varm først. Må likevel justere litt.

Men en ting jeg har erfart er at jeg har sluttet å stille konvergens etter "genlocked pattern" - det pleier ikke å stemme med virkeligheten. Må stille konvergens etter "selected source".

Uansett er det ikke noe problem å justere litt - konvergensen som er ute av stilling er uniform over hele bildet. Som regel holder det med et eller to trinn med for eksempel røtt oppover for at bildet blir bra.

Barco'en har ca 5500 timer på telleren - det kan vel kanskje bety noe?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at elektronikken simpelthen ikke er god nok.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt typisk på de eldre maskinene at konvergensen kan vandre litt.
    Det jeg gjorde med min gamle sony var å sette den bra opp. Lot maskinen være i 2 uker mens jeg brukte den. Mao. ikke røre konvergeringen eller noe slikt.
    Etter 2 uker tok jeg en ny runde og stillte det så bra inn som mulig, og etter dette ble det ikke nødvendig å røre konvergeringen igjen. etter oppvarming var den lik hver eneste gang.

Det virket eom elektronikken måtte sette seg.

På den nyere 808S saken er det ikke noe problem, er svært stabil. Satt nøye opp med hensyn til mekanisk oppsett.

kjelli

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •