Sony VPH-1001QM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPH-1001QM

Har en eldre tre rørs CRT stående som jeg i det hele tatt lurer på om duger til noe. Har ikke testet den i det hele tatt enda, men har et par spørsmål:

- Inngangene på projektoren er begrenset til s-video og kompositt, hvilket ikke er særlig å samle på i dagens standard...
    - Modellen over har RGB/HD/VD, men ser ellers helt lik ut og har samme brukermanual.

Går det an å sette i et tilleggskort til den jeg har for å få RGB? Kanskje blir boksen brukende hvis jeg får tak i dette...

brukermanual:
    http://www.projektoren-datenbank.com...1044_1001q.pdf

Håper noen har et tips, da jeg er CRT n00b de luxe.
    DrE

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt rundt og blant annet sendt mail til et tysk firma som hadde den overnevnte projektoren i sitt soritment tidligere. Han sier det er lite trolig at det går ann å oppgradere projektoren jeg har til RGBHV (selv om modellen med RGBHV ser prikk lik ut...)

Det er 7" rør i projektoren og den er oppgitt til 700 ansi lumen. Har montert den under et bord på et helt mørkt rom og begynt å stille inn.
    Det er her problemene begynner. Projektoren har fra tidligere vært takmontert i et bakprojeksjonssystem, så bildet er så "opp ned" som du kan få det. Jeg vet ikke hvor lenge jeg prøvde å finne innstillinger for dette på knappene bak på projektoren uten å få det til...

Åpnet så "serviceluken" til rørene og fant der et uttall dipsvitsjer som ikke sier så veldig mye. Det er også 20-30 forskjellige potmeter som styrer alle innstillinger som påvirker geometrien på bildet. Disse er forsåvidt godt merket slik at jeg skal finne frem der. (bildet ser uansett ut som å være geometrisk rett)

Noen som har et tips på hva jeg bør lete etter for å få snudd bildet både horisontalt og vertikalt slik at det går ann å ha projektoren under bordet?

PS: det står ingeting i manualen jeg lastet ned om dipsvitsjene under serviceluken.

DrE

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte noen kontakter som må snus. De dipswitchene er nok for helt andre ting.
    Dette står i installasjonsmanualen vel?

Ligner denne på sony 722?

K

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjelli: det stemmer at det er kontakter som må snus.

Tre noenlunde store hvite kontakter må snus om. I tillegg er det tre minre kontakter som må flyttes og snus. De har en kontakt rett ved siden av seg de skal inn i. Ikke så lett å bare forklare men...

Post et bilde av innsiden så kan jeg merke dem av

Kenneth

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Installation Manual
    Owners Manual

Filene er på henholdsvis 1,8 og 3,5 Mb

Der burde du finne svaret

Kenneth

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linken til dealer manualen. Satt kun med user manual, så det var kanskje derfor jeg ikke forsto så mye. Når jeg kikket inni "magan" på projektoren så tok dipsvitsjene all fokus fra meg, så jeg la ikke merke til evt andre kontakter som kunne flyttes på...

Skal sjekke dette ut i løpet av dagen!

Forresten, de som har sett denne projektoren riktig innstilt: Er det verdt stresset å stille inn en slik projektor for s-video bruk? Blir bildet brukende?

DrE

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Sony 722 liggendes som rørene er strøkne på.
    Strømforsyningen er gåen i den så den må fikses en gang i tiden.

Men når den virket så synes jeg bildet var forbausendes bra. Ikke noe å ha i hjemmekinoen, men jeg vurderte faktisk å kanskje bruke denne som TV. For mindre bildestørrelser var bildet ganske ok.
    Men det er 2 galakser til 808S maskinen mtp PQ.

Kjekt å leke seg med iallefall.

K

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber mye med projektorer, men har hatt særdeles lite med crt å gjøre, så jeg ser faktisk verdien i bare å knote litt med denne projektoren også. Den har blitt kjørt med ganske lave kontrastsettinger så det ser faktisk ut som om det ikke er innbrenninger heller (hvertfall foreløpig).

Drømmen er jo selvfølgelig at et firma ringer og vil bytte sin gamle barco i nyere dlp/lcd og at jeg "tilbyr meg å fjerne" barcoen, og at dette tilfeldivis er en 808s eller lignende :wink:

Du nevner TV bruk. Hadde faktisk tenkt å bruke den til fotballkamper og lignende. Kobler den opp på et ledig rom på jobb som allerede er nesten totalt lys-isolert, så 700 AL skal funke greit til TV sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en VPH 2020QM som jeg driver å "skrur" litt på. har den ikke oppe nå, men hadde det for noen år siden. Var veldig fornøyd med bildet den gangen, men selvfølgelig så vil den nok ikke komme i nærheten av nyere typer. Driver å vurderer om jeg skal sette den opp i et egnet rom for morro skyld. Men geometrien i min er helt på viddene så jeg har en god jobb foran meg.

Proj er fra 84 eller 85 og i veldig god stand så de holder seg godt. Tror min har byttet rør, for de er mer eller mindre feilfrie... En annen ting som er bra med disse gamle kassene er at de er nærmest lydløse i og med at de ikke har vifte. Slikt er det svært positivt.

Lykke til videre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •