Oppsetting av CRT - Proffesjonell assistanse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsetting av CRT - Proffesjonell assistanse?

Jeg har kjøpt en Sony VPH-G70Q (8 toms rør HDTV prosjektor) som har i underkant av 300 timer på rørene siden ny.

Er det noen som vet om et firma man kan kontakte for å bestille proffesjonell oppsett/innstilling?
    Jeg bor i Fredrikstad.

Har satt den opp selv ut fra manualene, men helt bra blir det ikke uten kvalifisert hjelp.

Takker for all hjelp!

Mvh
    Lars Petter

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor, har hørt at den modellen er vanskelig å stille inn. Du kan prøve å kontakte Sony Norge, de kan sikkert hjelpe deg.

Lykke til

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Per Johnny kan kanskje hjelpe deg, eventuelt kan sikkert Halvard Saus ta turen... Per Johnny er medlem her, men han har kanskje ikke tid... Halvard Saus finner du på gulesider.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallvard tar seg bare av Barco-projectorer. Jeg ville ikke kontaktet Sony, de har ikke kvalifikasjoner for å sette opp slike projectorer.

Jeg har selv satt opp flere Sony G70'er, og kan ta jobben. Kontakt meg på tlf for info. G70'en er en så fin projector som fortjener å få ett optimalt oppsett, den er ganske omstendelig å sette opp riktig. Alle kan klare å sette den opp på ett vis, men vil ha gjort mange synder på veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Per Jonny!

Hjertelig takk for svar, og det så raskt da!

G70'en kommer fra statene, og er i god forfatning, men jeg mankerer fjernkontrollen til den (kan prøve å få tak i en før vi evt. avtaler at du kommer å hjelper meg).
    Den henger i taket, og jeg har prøvd å få riktig avstand til lerrett etc. Har også en linjedobler koblet til.

Jeg har hatt hjemmekino som hobby i endel år, og har en stor samling av både LD'er og DVD'er.
    Det siste året har det ikke blitt så mye filmtitting i "kinorommet", da dette med projectoren ikke er helt strøkent samtidig som jeg ikke har forsøkt å stille den inn i PAL (de fleste filmene jeg har er i NTSC).
    Jeg fikk vel faktisk denne projectoren for halvannet år siden, og har siden det gjordt endel hel- og halvhjerta forsøk på å få kontak med Sony og deres serviceavdeling for å få hjelp.

Jeg noterer telefonnummeret ditt og kontakter deg når jeg får ryddet litt, og får ting skikkelig på plass (skal bl.a. få installert siste software i prosessoren min).

Med vennlig hilsen
    Lars Petter Helminsen, Fredrikstad
    larspetter@halden.net

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fjernkontroll, så jeg kan stille den inn nårsomhelst, men du må jo alt utstyr du skal bruke den sammen med klart før det kan skje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk fått tak i en fjernkontroll i statene i dag, så om en stund så er jeg på nett... :-)

Anlegget mitt består av et JBL Synthesis 2 THX system med signaler fra en Meridian 861 prosessor, noe som gir rimelig bra lydkvalitet. Videokildene er som nevnt en Runco LJR2 THX laserdiscavspiller og den største Elite DVD-spilleren til Pioneer på det amerikanske markedet som her i Norge er modifisert til sonefri.

Jeg skal bestille den siste softwareoppgraderingen til prosessoren, så jeg kontakter deg i løpet av sommeren/høsten når alt er klart slik at G70'en kan stilles skikkelig inn.

Mvh
    Lars Petter
    larspetter@halden.net

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler på det varmeste å benytte Per Johnny til å stille den inn.
    Har selv vært eier av G70 og sett hvor bra han kan stille den inn og det er bare imponerende.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars Petter
    Anlegget mitt består av et JBL Synthesis 2 THX system med signaler fra en Meridian 861 prosessor, noe som gir rimelig bra lydkvalitet. Videokildene er som nevnt en Runco LJR2 THX laserdiscavspiller og den største Elite DVD-spilleren til Pioneer på det amerikanske markedet som her i Norge er modifisert til sonefri.
    Utrolig bra anlegg, hvordan er du fornøyd med lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er helt rå!

Jeg er av den absolutte formening om at horn MÅ til i et hjemmekinosystem!
    JBL sin Synthesis 1, 2 og 3 serie er produsert med samme spesifikasjoner som deres THX "fullskala" kinosystem.
    Se denne linken for mer info: http://www.jbl.com/home/synthesis/pr...asp?SerId=Syn2

JBL settet med avstemte høyttalere og forsterkere er det råeste jeg noen gang har hørt (har hatt litt av hvert tidligere også). Det eneste jeg mankerer er den originale JBL equalizer-delen for å få tunet det 100%. De passive 15toms subbene veier 50kg/stk.
    Tror ikke det er så mange Synthesis sett i Norge...? Jeg var den første som bestilte Synthesis 2 via Neby HiFi for ca. 4 år siden.

Meridian 861 prosessoren er også helt fantastisk. Bare synd at jeg har brukt den lite det siste 1 1/2 året, slik at jeg har hoppet over flere softwareoppgraderinger (alt via nettet) og skal nå få oppgradert den til 7.1 spec med DTS ES og THX EX samt Pro Logic 2.
    Hadde tidligere en Theta Casablanca, men mener at 861 var en stor oppgradering fra denne.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Her snakker vi utstyr! Jeg har selv JBL SVA-1800, som jo ligner litt på Synthesis rent utseendemessig. Horn er definitivt et must! Skulle gjerne hatt et Synthesis II opplegg, det må jo være helt rått! Kombinert med en G70 snakker vi virkelig hi-end!!!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da snakker vi hi-end

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars Petter kan ikke du skrive litt om systemet ditt og hvor stort rom du bruker til det under kategorien "Hvilket utstyr har AVforum's medlemmer"? Så det går an kommentere anlegget ditt der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Her snakker vi utstyr! Jeg har selv JBL SVA-1800, som jo ligner litt på Synthesis rent utseendemessig. Horn er definitivt et must! Skulle gjerne hatt et Synthesis II opplegg, det må jo være helt rått! Kombinert med en G70 snakker vi virkelig hi-end!!!
    Jeg hadde faktisk et komplett JBL SVA sett før jeg byttet dette inn i Synthesis-settet.
    Mener å huske at det var SVA-2100 i front, og SVA-1800 til senter og surround. KNALLHØYTTALERE!!!
    SVA-2100 høyttalerne hadde en fantastisk dybde, og var utrolig fint avstemte.

Jeg har faktisk et helt elendig rom til systemet mitt. Det er vel i underkant av 20m2, og er litt avlangt så jeg får ikke plass til stort nok lerrett pga. at taket skråner (2. etg.).
    Skal bygge stor dobbeltgarasje til høsten, og har planer om å innrede et skikkelig kinorom i 2. etc. på denne.

Kan skrive litt om anlegget når dette prosjektet er ferdig...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instilling av Barco 808 S

har dere no url til Halvard Saus og Videosystemer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    har dere no url til Halvard Saus og Videosystemer?
    Halvar Saus Elektronikk i Ås finner du på gulesider. Videosystem har telefon 32226720.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •