G2 på en barco data 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

G2 på en barco data 800

Kan ikke finne at det står noe om G2 i manualen til min Barco D800,
    Har Barco D800 G2? Er G2 det samme som black balance/white balance.
    Må man stille inn G2 hver gang man endrer størrelse på bilde?

Jan Erik pleier dere å stile inn G2 når dere har prosjektorer inne for service? hadde min inne til grønt rørbytte for et par år siden.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Du har G2 på Barco800 serien, de ligger bak ved elektronikken hvis jeg ikke tar helt feil. Jan Erik eller Per Johnny vet sikkert eksakt hvor, ev. står det i manualen.

Du trenger ikke stille G2 hver gang du endrer bildestørrelse, tvert om, bør du egentlig holde deg unna G2'en med mindre du vet hva du driver med (ikke vondt ment ). Stilte en gang G2 på en ECP4500 projektor, og har angret siden. Brukte flere mnd'er på å stille den inn korrekt igjen. På denne projektoren måtte en imidlertid stille volten manuelt, noe som var virkelig problematisk... Fikk det imidlertid til til slutt, men det ble mye forumlesning og mekking! Barco 800 er relativt enkel å stille, du trenger iallfall (tror jeg) ikke stille volten, kun G2... Dette er iallfall tilfelle på 701/1208/808(s) som jeg tidligere har stilt G2 på.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig G2? elektronisk fokus av noe slag?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

G2 er som du sier black balance/white balance... Du stiller altså til korrekt lysutbytte/spenning på rørene, slik at detaljene i mørke scener ikke forsvinner og samtidig du ikke "bloomer" / defokuserer ved lyse scener pga for høye instillinger. G2 er en meget delikat instilling, og vanskeligheten med å stille G2 avhenger på ulike projektorer, der nyere enheter ofte er enklere. Uansett, hvis en har anledning, hadde jeg anbefalt å ringe Halvard Saus evt. andre serviceteknikere for å stille denne (om det i det hele tatt er nødvendig, selvsagt).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen Lygren Da fikk jeg en klarhet i en ting jeg har lurt mye på hva var. Det har jo stått en del om G2 i diverse innlegg her på forumet.
    Jeg har ikke prosjektoren permanet satt opp for øyeblikket(grundet ekstem liten leilighet ) men skal flytte til ny leilighet neste måned, hvor vi får et eget rom som jeg kan få brukt til hjemmekino. Gleder meg som en unge
    Jeg får skjekke ut om jeg trenger G2 instillinger når den tid kommer. Det kan jo hende at videosystem stilte den inn, vis det var nødvendig, den gangen jeg byttet rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G2-justeringene på 800-serien er de tre potmetrene som er plassert under de tre potmetrene for elektrostatisk fokus. Det finnes ymse prosedyrer for hvordan disse skal justeres på 800-serien. Søk på AVS.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe vi gjorde det ja!
    Jan Erik -Videosystem

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en måte å se om prosjektoren er bra innstilt på G2? Eller må man begynne å skru på potmeterene for å finne ut om det kan bli bedre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •